Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye alkohol drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye alkohol drikker du i året?
Jeg drikker inntil 1 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin annenhver uke) 28 25,69%
Jeg drikker inntil 2 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin hver uke) 16 14,68%
Jeg drikker inntil 3 L alkohol (tilsvarer 1 halvflaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 4 L alkohol (tilsvarer 2/3 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 5 L alkohol (tilsvarer snaut 1 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 6 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 flaske vin hver uke) 11 10,09%
Jeg drikker inntil 7 L alkohol (tilsvarer 1 + 0,25 L flaske vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker inntil 8 L alkohol (tilsvarer snaut 1 1/2 flaske vin hver uke) 4 3,67%
Jeg drikker inntil 9 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 1/2 flaske vin hver uke) 0 0%
Jeg drikker inntil 10 L alkohol (tilsvarer snaut 2 flasker vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker mer enn 10 L alkohol 1 0,92%
Jeg drikker ikke alkohol 23 21,10%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 02:50   #41
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Drikker kanskje 4-6 ganger i året og da går det ca 3 bokser cider, 3 flakser smirnoff ice hjemme tidlig på kvelden og 1-4 drinker på byen etterpå i løpet av natter pr gang jeg drikker.

Drikker kun på fest sammen med gode venner.
Aldri ellers og aldri sammen med mat. (det ødelegger smaken på maten)

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 06:11   #42
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker ikke,eller i allefall så sjelden så det er ikke verdt og regne på det...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 06:55   #43
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I dette tilfelle er jo dine likesinnede gravide, ammende og/eller småbarnsforeldre. Jeg for min del kjenner godt to glass rødvin. Men da jeg var mellom 16 og 19 var jeg nok av de som trakk forbruket godt opp. Det var i alle fall ett av de årene hvor jeg drakk hver lørdag og søndag - og med drakk mener jeg selvfølgelig ikke at jeg tok meg ett glass rødvin.

Vel, jeg sammenlikner ikke mitt forbruk med de gravide og ammende, men med andre småbarnsforeldre. Og med 6 L i året ligger jeg høyt.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil tro ut fra den statistikken du linker til at det vi ser er resultatet av et mer kontinentalt drikkemønster i tillegg til at det viser at vi har god råd. Lite drikking under krigen (1940-45) , etter børskrakket (1930) og i forbundstiden (? 1920. Der er jeg på tynn is) ser det ut som av statistikken du linker til.

Det stemmer nok ganske godt, ja. Allikevel synes jeg en økning i alkoholforbruket på 20% på 6 år er formidabelt.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I tillegg vil jeg tro at vi drikker mer enn tallene viser. Jeg vet ikke, men jeg gjetter på at dette er statistikk som er basert på solgte varer, i og med at vi har statlig omsetning på alkohol burde det være en grei måte å innhente data på. Hvis det jeg tror stemmer så er ikke rødsprit, smuglersprit, hjemmebrent eller alkohol kjøpt i utlandet medregnet. (Men det kan godt hende jeg er helt på jordet her.)

Tallene er nok ganske korrekte. Vinmonopolet opererer selv med tall på at de kun står for 50% av omsetningen av vin og sprit. SSB henter inn tall fra systembolaget og taxfree, men tallene for smugling og hjemmebrenning blir jo bare estimater.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 08:22   #44
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Svarte 1l. men så må jeg tenke litt, jeg klarer da å drikke mer en det i løpet av hele året, vi åpner en flaske vin og så er glasset mitt fullt resten av kvelden for jeg drikker så seint at det egentlig blir for syns skyld. Så det blir lite på hjemmebane(kansje fordi jeg ikke kjenner forskjell på god og dårlig vin det smaker høggorm uansett, men gubben blir litt løsaktig av det så jeg spiller med)

Og jeg drekker da øl! fire fem halvlitere er total snøvle grense(ingen hindring og jeg er sjuk i minst to dager)La oss si 6/7 ganger i året det blir.....ca.35stk. 0,4 det blir 14L.øl i året, det høres mye tøffere ut,men la vær og regn ut hvor mye alkohol det ble for det var litt pinglete.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 09:53   #45
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker mellom 0-6 enheter alkohol i uken. Vet ikke hvor mye alkohol det er i en enhet, men det tilsvarer vel 1 flaske øl eller et glass vin? Drikker ihvertfall opp mot en 6-pack i uken. Jeg synes kanskje det er litt for mye og vurderer å stramme det inn. Ikke pga alkoholmengden, men de hersens kaloriene som legger seg på kroppen.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 10:15   #46
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg er drikkfeldig i forhold til snittet på FP, ser jeg.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 10:51   #47
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker veldig lite. Nå ammer jeg jo, men ellers er det også veldig lite. En fest i året kansje?
Noen glass med hvitvin i løpet av sommeren.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:27   #48
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Tokdrikker ikke alkohol. Har drukket 1 gang på 7 år, og det var utdrikningslaget mitt for 2 måneder siden, så jeg har ikke helt det store inntaket.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:29   #49
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Drikker vel rundt en flaske vin i måneden (som regel mindre).
Utenom hender det vel 2 eller 3 ganger i året der jeg drikker meg småfull.

Stemte 2 l i året jeg.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:43   #50
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Oi! Dette var vanskelig å svare på. Jeg drikker ikke på den måten at jeg kan omregne det til dl vin i uka. Jeg drikker ganske sjeldent, men mer enn et glass når jeg drikker. Og jeg drikker heller ikke bare vin.

Det him sa.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:50   #51
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Lurer veldig på hva som ligger i denne statestikken jeg.
Er det bare polsalg og norske taxfreer? Er salg av drikkevarer på utesteder med?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:52   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Nå? Lite.
Drakk en liten øl hver kveld i Danmark. Ellers blir det lite drikking nå som jeg ammer.
Men sånn ellers varierer det med årstid og. Mer øl og vin på sommeren enn vinter og høst.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:00   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Det varierer veldig hvor mye alkohol jeg drikker. Jeg svarte en knapp flaske vin i uken.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:43   #54
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Til vanlig drikker jeg veldig sjelden. Det kan vel bli 1-2 glass vin pr måned. Så har jeg noen fester innimellom, og da blir det konsumert mer.
I helgen ble det festival som tok alkoholstatistikken min til himmels både fredag og lørdag.
*Fusilli kjenner at hun ikke er 18 år lenger*

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:30   #55
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Oi! Dette var vanskelig å svare på. Jeg drikker ikke på den måten at jeg kan omregne det til dl vin i uka. Jeg drikker ganske sjeldent, men mer enn et glass når jeg drikker. Og jeg drikker heller ikke bare vin.

Signerer him her, jeg! Er jeg på fest så kan jeg ta'n helt ut, men elsker å kose meg med en øl eller et vinglass i ny og ne også. Men det varierer- kan gå ukesvis uten at jeg smaker alkohol, og så kan det bli to helger på rappen hvis det faller seg sånn. Nå om sommeren blir det jo gjerne en del kosedrikking om kveldene. F.eks smakte det himmelsk med iskaldt øl da vi kom fram til sambo sin onkel i går kveld- og det smaker sikkert like godt i kveld...
Men hva jeg skal svare i pollen her:

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:33   #56
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.315
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg synes svarene så langt bekrefter mine mistanker. Blant noenlunde likesinnede er mitt konsum på inntil 6 L i året ganske høyt. At gjennomsnittet, jeg gjentar -gjennomsnittet - ligger enda en halvliter høyere, er hinsides min fatteevne.

Jeg synes det er vanskelig å anslå hvor mye, for det varierer veldig. Kan gå en måned uten at jeg drikker noe som helst, så kan det komme perioder hvor det er et par glass flere ganger i uka. Deler av dette er i jobbsammenheng da jeg har en jobb som innebærer noe representasjon, men også fredagspils (vin for min del) med gode kolleger. Dette kan være alt fra ett glass til en liten rotbløyte.

Tror imidlertid ikke jeg ligger noe særlig over snittet likevel, da forbruket som sagt varierer veldig.

Det er imidlertid tankevekkende hvor mange som må drikke mye for å holde gjennomsnittet på et slikt nivå, antall avholdsfolk og folk som drikker svært lite tatt i betrakning.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:12   #57
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg stemte to liter, men det er sikkert mindre. I hvertfall det siste året.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:33   #58
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Hm. Jeg drikker ofte en halvliter øl om kvelden, jeg vil tippe det er ca. 3 halvlitere i uken. 3 x 4,5 % x 0,5 L x 52 = 3,51 L. I tillegg kommer vinkonsumet, og det vil jeg tippe ligger på en 2/3 flaske i uken, altså 4 L i året etter Nebbias utregninger.

Dermed ender jeg opp på 7,51 L i året, noe som er mer enn jeg trodde. Og jeg frykter jeg har underrapportert. Jeg trøster meg med at forbruket er jevnt fordelt utover uken. :klamre:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:37   #59
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Når jeg ikke er gravid eller ammer så deler jeg ofte en vin med mannen 2 ganger i uken - dvs. at jeg drikker 1 vin i uken, så jeg stemte drøyt 1 vin i uken (6 L i året). Såvidt under gjennomsnittet, altså.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:48   #60
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.521
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Vel, jeg sammenlikner ikke mitt forbruk med de gravide og ammende, men med andre småbarnsforeldre. Og med 6 L i året ligger jeg høyt.

Det jeg mente var at når du spør her inne er det nok mange som er gravid og ammer, og at de tallene som kommer fra pollen ikke er helt realistisk, ikke noe annet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no