Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Øya ut av boligstrøk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 12:46   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Den nærmeste blokka har 160 leiligheter. Så det vil jo være kanskje 300 billetter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:59   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg vet tilbyr Roskilde gratis inngang for beboere i byen siste dagen, faktisk.

Det minner meg om en annen sak fra Drammen. De har jo bygget ut mange nye leiligheter i sentrum de siste årene, og i dem er det svært mange eldre som har flyttet inn etter å ha solgt større eneboliger. Og da kom det en enorm klagestorm mot utestedene i byen, og bl.a. Picasso måtte slutte med en liten årlig hiphop-greie de hadde hatt i bakgården. Da var det også mange som mente at om man flyttet til et boligstrøk måtte man ta det som var der på kjøpet.

Jeg syns jo også at folk må finne seg i Øya, men ser at det er veldig nærme bolighus i Tøyenparken.


En kamerat av foreldrene mine m/kone var en av disse som solgte stort hus i en av åsene og flytta inn i leilighet over Picasso. Han var til stadighet å se i avisa, hvor han klagde på støy.

Far min knegga godt over denne fyren og hadde null sympati - hva forventa han liksom? (Sjøl flytta far/mor fra enebolig på bondelandet til leilighet godt inn mot sentrum av Drammen - i fler år hadde far elvefestivalen på dørstokken, mer eller mindre. (Før festivalen flytta over på Strømsø.) Han likte det ikke, nei, ståket og støyen, men skjønte at ja ja, live with it or leave it, så når festivalhelga nærmet seg, reiste han bort og storkoste seg et sted i ro og fred - og så lånte vi som ville på festival leiligheten så lenge.

Forresten, første året elvefestivalen var, fikk de næreste naboene tilbud om gratisbiletter på en av fergene til Danmark. Far var en av disse som fikk tilbudet, men han takket nei.)

Jeg kan skjønne de som bor oppi dette blir lei av ståket, ja, men når man bor i by, må man tåle litt i ny og ne, mener nå jeg.

(Selv om jeg sympatiserer med min nerveskjøre kusine som blir redusert til et vrak hver gang det skjer noe som helst utenom det vanlige i Drammen, men igjen, når hun, vel vitende om store nerveproblemer, har bevisst valgt å bo i sentrum av en forholdsvis stor by, så er det ikke mye hun har å klage for sånn egentlig, spør du meg.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:06   #43
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg synes dette er utrolig vanskelig. Ja - man må finne seg i en del, men for min del hadde det vært helt krise om det flyttet en festival inn rett ved huset vårt og holdt meg og/eller barna våkne mange timer utover normal leggetid. Jeg fungerer ikke hvis jeg ikke får regelmessig hvile, og måtte muligens tatt med meg ungene og flyttet så lenge det pågikk. En ting er hvis det virkelig ble stille kl 23, men hvis det da er fyll og bråk til kl 1 flere dager i strekk så ville jeg mest sannsynlig ikke klare å skjøtte jobben min. Det ville bety fri uten lønn. Hvis man i tillegg opplever hærverk, urinering, flaskeknusing etc., da skjønner jeg at naboene reagerer.

Jeg er glad jeg bor et sted hvor dette ikke er aktuelt. Men man vet jo aldri, dersom noen kommer trekkende med et arrangement dit vi bor vet jeg ikke helt hva jeg gjør.

En festival som etterhvert har blitt stor kan med vind riktig vei høres hjem til oss flere km unna, fem km kanskje. Det er koselig. Hadde jeg bodd 100 meter unna hadde jeg ikke synes det samme.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:10   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg vet at ikke alle kan legge ferie til akkurat disse dagene, men for ganske mange vil nok det være mulig. Er det så ille, egentlig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:11   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg tenker at hvis man overhode ikke takler to uker med anleggsarbeid og fire dager med musikk, type "kan absolutt ikke fungere", ikke "blir sur og grinete", så vil det være vanskelig å være bosatt i sentrale områder av en hvilken som helst større by. Da bør man helst bosette seg mer perifert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:11   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Må man tåle "alt" om man bor i by? Hvor mye høyere går grensa der enn på landet?

Bystøy er en del av bybildet på samme måte som hanegal, eselbrøl og rauting er en del av det å bo ved bondegårder. Vedlikehold av vei, rundballing og gjødselspredning er også en del av dette, men festivaler? Er ikke det en ekstra støykilde uansett om man bor på by eller land? Er det noe man lettere må tåle på Tøyen enn landet bare fordi det generelt er mer lyd på Tøyen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:13   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg synes vel egentlig at en festival eller et arrangement som ikke respekterer hviletid bør få rødt kort, dvs ikke lov til å arrangere året etter. Det bør være helt unødvendig å vekke folk før hanegal med bråkete rigging.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:16   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg bodde i flere år rett over elva for Marinen, der russen hadde fester til langt på natt hele russetiden. Det ble rutinemessig politianmeldt (siden det kolliderte spektakulært med eksamenstid for de fleste beboerne i området). Så nei, jeg syns ikke man trenger å tåle hva som helst selv om man bor sentralt, men noe må man leve med, og jo mer sentralt jo mer må man regne med å leve med. Man kan ikke bo på Bakklandet eller Grünerløkka og forvente at det er tyst rundt en kl 21 altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:16   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Må man tåle "alt" om man bor i by? Hvor mye høyere går grensa der enn på landet?

Bystøy er en del av bybildet på samme måte som hanegal, eselbrøl og rauting er en del av det å bo ved bondegårder. Vedlikehold av vei, rundballing og gjødselspredning er også en del av dette, men festivaler? Er ikke det en ekstra støykilde uansett om man bor på by eller land? Er det noe man lettere må tåle på Tøyen enn landet bare fordi det generelt er mer lyd på Tøyen?

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er snakk om høy eller lav grense, men ulike grenser. F.eks. er det vanskelig å bo på landet om man ikke tåler kugjødsellukt. En festival kan dukke opp på et jorde, eller det kan dukke opp i en park. Selvsagt er det noe "ekstraordinært", og jeg ser at det kan være belastende med høy musikk i fire dager, og byggestøy en uke før og etter. Men det er jo også en begrenset periode, som det ikke er umulig å reise bort i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:16   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Hvis det er snakk om 160 enheter er jeg enig i at billige billetter eller annen smøring kan være verdt det.

Jeg tror dette blir veldig god reklame for en del av byen som man har ønsket seg mer fokus på. Selv om jeg som sagt har stor forståelse for at det er plagsomt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:18   #51
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg tror også at dette vil være bra for Tøyen som bydel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:19   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Banana: jeg tror ikke det blir fyll til kl 1, altså. Alle forsvinner raskt mot byen eller hjemover, man får ikke med seg øl ut, og det er mye vakthold rundt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:22   #53
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Banana: jeg tror ikke det blir fyll til kl 1, altså. Alle forsvinner raskt mot byen eller hjemover, man får ikke med seg øl ut, og det er mye vakthold rundt.

Det er jo bra. Jeg er så delt i slikt, fordi jeg vet at jeg bør tåle en del, også gjør jeg det ikke i praksis. Jeg må aldri flytte til et sted hvor slikt kan komme til å foregå.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:36   #54
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Ein by er jo eigentlig per definisjon eit støyutsatt område, så viss ein ikkje taklar støy bør ein jo ikkje busette seg midt i sentrum.

Her i Bergen er støy frå studentar ein gjenganger i media i august. Når fadderveka begynner blir Nygårdshøyden omtrent som eit festivalområde å rekne, og då blir det nærmast uutholdelig for barnefamliar og andre å bu der. Då kan ein gjerne oppleve at tre-fire ulike festar foregår i leiligheitene like i nærleiken av deg og alle saman spelar ulik musikk på full guffe med alle vindauge opne. Det er aller verst akkurat under fadderveka, men det gjentar seg jo jevnlig gjennom studieåret. Det er alltid ein grunn til litt feiring! Eg budde der sjølv som student og hugsar med gru eit år eg hadde sein eksamen i juni. Det foregikk sikkert 5-6 ulike eksamensfestar under og over meg og rett over gata samtidig som eg prøvde å lese til eksamen.
Men sidan dette problemet er noko som er allment kjent syns eg ikkje veldig synd på barnefamiliane som bur på Nygårdshøyden. Ein kan fint velge å bu ein anna plass.

Då er det litt verre med dei som bur i nærleiken av Øya-festivalen sidan dette er noko heilt nytt. Festivalen har aldri vore i Tøyenparken før, så det var ikkje noko dei visste om då dei valgte å busette seg der.

Eg leste ein artikkel i ei eller anna nettavis(kanskje det var VG?) om ein som hadde full oversikt over festivalområdet frå balkongen. Det virka som om han hadde planar om å arrangere gratis-festival med masse folk på balkongen sin gjennom heile festivalen. Eg syns nesten endå meir synd på dei som bur i samme blokk som han. Dei får jo dobbeltstøy: Festival+fest

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:40   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Antiblogger Magnhild kommer med en realitetsorientering!

http://www.antibloggeren.com/2014/08...oyafestivalen/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:42   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg har bodd nær Ullevål Stadion og hatt urinerende fotballidioter i buskene utenfor leiligheten på lørdager og søndager, kunnet sitte på verandaen og høre konserter og sånn. Det er nå litt sånn jaja, når man bor i sentrale strøk, så er det litt slik. Det var også tidvis utfordrende å bo i nabohuset til Jean Krohns fødested, han stiftet nemlig Nordnes Bataillon og buekorpset valgte å feire en rekke merkedager ved å tromme en times tid utenfor dette huset. Dvs, utenfor mitt soveromsvindu. Flere av disse merkedagene sammenfalt med eksamenslesing eller dager der jeg hadde jobbet til 0400 dagen før.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:44   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Tally: Knis. Hun er tidvis veldig morsom.

#retweeted

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:48   #58
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har bodd nær Ullevål Stadion og hatt urinerende fotballidioter i buskene utenfor leiligheten på lørdager og søndager, kunnet sitte på verandaen og høre konserter og sånn. Det er nå litt sånn jaja, når man bor i sentrale strøk, så er det litt slik. Det var også tidvis utfordrende å bo i nabohuset til Jean Krohns fødested, han stiftet nemlig Nordnes Bataillon og buekorpset valgte å feire en rekke merkedager ved å tromme en times tid utenfor dette huset. Dvs, utenfor mitt soveromsvindu. Flere av disse merkedagene sammenfalt med eksamenslesing eller dager der jeg hadde jobbet til 0400 dagen før.

Eg budde i nabohuset til Dreggen bataljon første året eg var student
Såg jo skiltet på huset då eg var på visning, men tenkte ikkje over det sidan eg ikkje var innfødt og ikkje ante kva buekorps holdt på med.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:57   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Hm, har alltid trodd at denne Øya-greia var på en øy? Ellers: sutring fra naboene, såpass må de tåle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:59   #60
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm, har alltid trodd at denne Øya-greia var på en øy? Ellers: sutring fra naboene, såpass må de tåle.

Det begynte som ein øy-festival, på Kalvøya. Så var det i Middelalderparken i mange år og no altså i Tøyenparken.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no