Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-11, 18:50   #41
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvordan lager du det?

Jeg bruker den oppskriften jeg fant her inne for leeenge siden, og modifiserer den/tilpasser den litt etter hva jeg har lyst på den dagen.
Grunnoppskriften er:

  • 1 teaspoon chili powder
  • 1/4 teaspoon garlic powder
  • 1/4 teaspoon onion powder
  • 1/4 teaspoon crushed red pepper flakes
  • 1/4 teaspoon dried oregano
  • 1/2 teaspoon paprika
  • 1 1/2 teaspoons ground cumin
  • 1 teaspoon sea salt
  • 1 teaspoon black pepper
Og hvis du vil ha "saus" slik det blir av ferdigposene så kan du ha i litt maisena eller hvetemel.



Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hemmelig oppskrift påbønnestuing eller er detbare å prøve seg frem?

Her er den Iset har lagt ut før. http://www.matpaabordet.com/2010/09/refried-beans.html

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:51   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg er altså ikke enig i det, jeg syns spisskummin smaker som indisk curry, ikke taco.

Men da liker du altså ikke posekrydderet heller? For det smaker jo skikkelig av spisskummen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:52   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

J
Rømme og selvrevet ost er ikke usunt...

Sunt og sunt. Det er i hvert fall veldig, veldig kaloririkt, og det på mettet fett. Man skal leve veldig, veldig lavkarbo for å kunne gi blaffen i det på hyppig basis, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:52   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hemmelig oppskrift påbønnestuing eller er detbare å prøve seg frem?

Neida, jeg ble bare usikker på om jeg skulle legge ut link til bloggen min, men nå la Inter ut oppskriften over her, fra en annen blogg (det er den oppskriften jeg pleier å bruke, med små justeringer - jeg har ikke tomat i, samt mer hvitløk og veldig, veldig lite salt). Den er supergod, jeg lever på rester i et par dager etterpå, nam.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:54   #45
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Neida, jeg ble bare usikker på om jeg skulle legge ut link til bloggen min, men nå la Inter ut oppskriften over her, fra en annen blogg (det er den oppskriften jeg pleier å bruke, med små justeringer). Den er supergod, jeg lever på rester i et par dager etterpå, nam.

Sorry det var ikke meningen å blande meg inn eller noe.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:54   #46
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Her hos meg er ikke taco usunn mat, selv om vi bruker posekrydder. Det går enorme mengder grønsaker (salat, gul/rød/grøn paprika, mais, babymais, tomat, agurk, løk, purre) og ellers bruker vi kesam, karbonadedeig og ost. Tilbehør er fullkornlefser og skjell.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:56   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Sorry det var ikke meningen å blande meg inn eller noe.

Huh, nei det der var da ikke innblanding, du delte jo bare ut en oppskrift. Det er jo ikke min blogg du har linket til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:14   #48
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men da liker du altså ikke posekrydderet heller? For det smaker jo skikkelig av spisskummen.

jo, jeg syns posen smaker taco og det hjemmelagede indisk. Jeg bruker økoposen, og tror ikke jeg dør av det. Ingen glutamat der. Ikke i de vanlige røde posene heller, faktisk, men de er ikke like gode.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:21   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Det er vanskelig å diskutere hva som er sunt på fp fordi det er så utrolig mange ulike betydninger av ordet "sunt". Taco inneholder mye grønnsaker. Avhengig av ingrediensene også endel salt, hvitt mel og fett. Og kjøtt. Så kommer det an på hva man mener er sunt. Spesielt slankende skal det dog godt gjøres å få det.

Forresten - det hjemmelagede krydderet inneholder jo også en hel del salt. Og ikke alle kryddertypene man hiver oppi er nødvendigvis rene heller sånn sett. Det er vel ikke sikkert det er så veldig mye bedre enn posene? At det smaker bedre er en ting, men jeg ville ikke tatt for gitt at det er så mye sunnere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:22   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Men godt er det, åkke som!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:29   #51
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er vanskelig å diskutere hva som er sunt på fp fordi det er så utrolig mange ulike betydninger av ordet "sunt". Taco inneholder mye grønnsaker. Avhengig av ingrediensene også endel salt, hvitt mel og fett. Og kjøtt. Så kommer det an på hva man mener er sunt. Spesielt slankende skal det dog godt gjøres å få det.

Forresten - det hjemmelagede krydderet inneholder jo også en hel del salt. Og ikke alle kryddertypene man hiver oppi er nødvendigvis rene heller sånn sett. Det er vel ikke sikkert det er så veldig mye bedre enn posene? At det smaker bedre er en ting, men jeg ville ikke tatt for gitt at det er så mye sunnere.

Enig. Jeg liker smaken på økoposen, men ikke på det hjemmelagede. Jeg gidder ikke spise taco jeg ikke liker, da kan jeg jo heller droppe det.

Dessuten, de fleste middager er jo sånn, da, man kan lage sunn eller usunn versjon, uansett.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:37   #52
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er vanskelig å diskutere hva som er sunt på fp fordi det er så utrolig mange ulike betydninger av ordet "sunt". Taco inneholder mye grønnsaker. Avhengig av ingrediensene også endel salt, hvitt mel og fett. Og kjøtt. Så kommer det an på hva man mener er sunt. Spesielt slankende skal det dog godt gjøres å få det.

Ja, det er ikke enkelt. Grønnsakene, utenom mais er vi vel enige om. Jeg spiser ikke sukker, hvetemel, og raske karbohydrater men fett. Masse fett som i meierismør, fete meieriprodukter osv. Når man ikke spiser raske karber så går man ned i vekt. Jeg har gått ned 33 kg på det...

Forresten - det hjemmelagede krydderet inneholder jo også en hel del salt. Og ikke alle kryddertypene man hiver oppi er nødvendigvis rene heller sånn sett. Det er vel ikke sikkert det er så veldig mye bedre enn posene? At det smaker bedre er en ting, men jeg ville ikke tatt for gitt at det er så mye sunnere.

Man ser jo på hva krydderet inneholder, og velger etter det. Ellers så blander man da krydderet etter hva man liker. Jeg bruker ikke mye salt i min blanding forresten.



Godt er taco åkke som ja.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:37   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

jo, jeg syns posen smaker taco og det hjemmelagede indisk. Jeg bruker økoposen, og tror ikke jeg dør av det. Ingen glutamat der. Ikke i de vanlige røde posene heller, faktisk, men de er ikke like gode.

Jeg synes det er helt ok å bruke posene altså, det er jo bla. en smakssak og man spiser vel ikke posetaco hver dag heller. Jeg bare stusser over at du synes spisskummen smaker indisk mens tacoposen smaker taco for det er jo spisskummenet som er dominant i de posene og det både lukter og smaker jo taco. Men jeg skal slutte å kverulere altså, jeg ble bare litt i stuss, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:43   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Spisskummen er definitivt det dominante krydderet i tacoblanding, ja. Det er ikke noe å diskutere engang. Det er ganske lett å lage veldig godt tacokrydder selv helt uten glutamat og overdose salt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:46   #55
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes det er helt ok å bruke posene altså, det er jo bla. en smakssak og man spiser vel ikke posetaco hver dag heller. Jeg bare stusser over at du synes spisskummen smaker indisk mens tacoposen smaker taco for det er jo spisskummenet som er dominant i de posene og det både lukter og smaker jo taco. Men jeg skal slutte å kverulere altså, jeg ble bare litt i stuss, hehe.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Spisskummen er definitivt det dominante krydderet i tacoblanding, ja. Det er ikke noe å diskutere engang. Det er ganske lett å lage veldig godt tacokrydder selv helt uten glutamat og overdose salt.

Altså, jeg er fullstendig klar over at det er spisskummen som er krydderet, og at det er spisskummensmak på posetacoen Men det hjemmelagde krydderet jeg har laget syns jeg ikke ble noe godt, fordi jeg syns spisskummensmaken ble annerledes, mer som indisk mat da. Derfor gidder jeg ikke å styre så mye med det lenger, ettersom jeg har posekrydder uten glutamat, som jeg syns smaker godt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:02   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Jeg bruker ikke den oppskriften, jeg bare tar spisskummen og så pøser jeg på med det jeg liker selv. Smaker meg til. Men om man liker posene så bruk i vei, altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:05   #57
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bruker ikke den oppskriften, jeg bare tar spisskummen og så pøser jeg på med det jeg liker selv. Smaker meg til. Men om man liker posene så bruk i vei, altså.

Jeg har prøvd flere oppskrifter. Og kjøpte ny spisskummen i frykt for at det var den men nei, det er bare mine smaksløker som er litt haywire

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:15   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Det er de nok. Men hver sin smak, vi er jo forskjellige.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 22:11   #59
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Hvordan lager man de selv? Det vil jeg gjerne teste, hadde vært fint om det falt i smak hos sønnen min og gjort taco enda sunnere

Akkurat nå finner jeg ikke igjen oppskriften, men her er en variant (tror kanskje det er denne jeg har brukt):

6,5 dl mel eller maismel
2 ss romtemperert smør
2,5 dl lunka vann
2 ts bakepulver
litt salt

Kna sammen til en god deig, og del i tolv boller. Dekk til og la hvile i et kvarter. Bak ut - de skal være så tynne som mulig (jeg bakte de bittelitt for tykke).

Stekes i jernstekepanne på høy varme i noen sekunder til de ser ferdige ut.

Om de er så supersunne er vel mulig å diskutere, men de ble ihvertfall innmari gode. :-)

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 22:23   #60
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er taco regnet som usunn mat?

Økoposen med kryddermix er god og uten tullball, bruker den når jeg ikke gidder å lage selv. Hiver alltid oppi ekstra med rosepepper som vi digger her i huset.
Vi bruker karbonadedeig, mager kesam, masse grønnsaker. Ost har vi aldri hatt på. Fullkornslefser, og en gang i blandt nanchochips ved siden av.
Her i huset anser jeg i allefall ikke taco som usunnt,mens hos f.eks svigers hvor det er kjøttdeig, rømme,ost, tacoskjell osv. blir det noe annet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no