Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens bakrus? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 08:37   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144150

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?
Nei, er de på jobb, så er de på jobb. Jeg skjønner at man kan ta seg et glass i representasjonsmiddager og lignende selv om man da er på jobb, men ikke dette.

Egentlig godt det blir satt fokus på det.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 08:41   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.812
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Den siste saken der avslører vel at det ikke bare er Per Sandberg som er problemet, han er bare ikke intelligent nok til å la være å gå på talerstolen etter en fest.

Men seriøst, jeg synes virkelig ikke dette er greit. Ikke i det hele tatt.
Jeg har også drukket ett glass vin til lunsj på jobb i utlandet, men der var igrunnen alle enige om at grensa gikk. (fordelen for de som ikke bor i nisse-Norge - de klarer å ha et normalt forhold til alkohol...)

Jeg synes Siv Jensen viser seg fra sin aller verste side her, hun burde gå ut og konkret fortelle hva hun mener om saken istedet for å prate ullent vissvass om hvem som sladret.
(men jeg er enig i at man selvsagt burde tipse om slike ting med navn)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:05   #43
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ikke sikker på om jeg skjønte sammenhengen??

Jeg er også litt usikker på sammenhengen her. Kanskje de lot seg bestikke med akevitt?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:31   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?

Akkurat dette tenkte jeg da jeg leste linken Sitron la ut. Jeg synes dette er fryktelig trist, og er glad for at problemstillingen belyses.

At Jagland på nyhetene i går nærmest gikk ut og forsikret om at ingen stortingsansatte har alkoholproblemer er etter mitt syn helt pling i bollen. Stortingsansatte er ikke mindre disponert for alkoholproblemer enn andre, og med Ballo sin informasjon i bakhodet kan en jo stille seg spørsmålet om de faktisk kan være mer utsatt for alkoholproblemer på stortinget.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:45   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Tanken på at en gjeng alkiser styrer landet er vel ikke særlig forlokkende.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:13   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?
.

Hvilke valg er det du mener vi vanlige dødelige må være edru? Jeg har aldri opplevd at det er alko-kontroll ved inngangen til valglokalet i alle fall. For alt vi vet kan folk være mer eller mindre dritings ved valg uten at andre enn dem selv vet om det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:17   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er selvfølgelig ikke akesptabelt, og det hjelper ikke akkurat på inntrykket jeg har av FrP. Han, og mange andre fra samme parti, viser gang på gang dårlige vurderingsevner.

Ser ut som om du må legge til noen flere partier og personer til på listen over politikere med dårlig vurderingsevne, Safran

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:17   #48
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvilke valg er det du mener vi vanlige dødelige må være edru? Jeg har aldri opplevd at det er alko-kontroll ved inngangen til valglokalet i alle fall. For alt vi vet kan folk være mer eller mindre dritings ved valg uten at andre enn dem selv vet om det.

Jeg mener å huske at man ikke har lov til å være påvirket av noe rusmiddel når man stemmer. Men det er ingen som sjekker det altså.
Før i tiden (ja, ikke sånn kjempelenge siden da, siden jeg faktisk husker det) var polet stengt på valgdagen sånn at det skulle være vanskeligere for folk å drikke alkohol før de stemte (hvilken luring som fant på den regelen vet jeg ikke, for man kan jo faktisk handle alkoholen sin dagen før man skal drikke den ).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:24   #49
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei, hun sier bare at hennes kilder sier at han holdt et knakende godt innlegg.

Etter å ha sett tv-innslaget med en s.k. beruset Sandberg, så må jeg si at selv om det kanskje ikke var et knakened godt innlegg, så kan jeg ikke se at Sandberg beruset. Jeg VET nå selvfølgelig at hadde drukket og da leter man selvfølgelig etter snøvlingen osv. i innslaget, men dersom jeg IKKE hadde visst det, så hadde jeg absolutt ikke oppfattet han som beruset bare ved å se dette innslaget. Jeg må tilføye at det er to blad Stoltenberg (far og sønn) som snøvler langt mer på talerstolen enn Sandberg, og det i EDRU tilstand.
For ikke snakke om stokke-om-ordene-Jagland....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:26   #50
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Før i tiden (ja, ikke sånn kjempelenge siden da, siden jeg faktisk husker det) var polet stengt på valgdagen sånn at det skulle være vanskeligere for folk å drikke alkohol før de stemte (hvilken luring som fant på den regelen vet jeg ikke, for man kan jo faktisk handle alkoholen sin dagen før man skal drikke den ).

Eller man kan handle den i Sverige, eller man kan brenne alkoholen selv....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:29   #51
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eller man kan handle den i Sverige, eller man kan brenne alkoholen selv....

Jepp. Eller gjøre som oss: Handle stort når man først handler. (Noe som egentlig ikke lønner seg, for vi har måttet helle ut noen liter øl som hadde gått ut på dato)

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:31   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

At Jagland på nyhetene i går nærmest gikk ut og forsikret om at ingen stortingsansatte har alkoholproblemer er etter mitt syn helt pling i bollen. Stortingsansatte er ikke mindre disponert for alkoholproblemer enn andre, og med Ballo sin informasjon i bakhodet kan en jo stille seg spørsmålet om de faktisk kan være mer utsatt for alkoholproblemer på stortinget.

Selvfølgelig er det stortingsansatte som er alkoholikere. Kanskje er de til og med spesielt utsatt mht. til å havne i problemer med alkohol i og med at de representerer mye hvor det er alkohol involvert og reiser mye og bor på hoteller med minibarer, sene kveldstimer, slitne osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:06   #53
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Er man mer utsatt for alkoholisme dersom man jobber sene kveldstimer, har minibar og er slitne ? :lurer:

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:25   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Er man mer utsatt for alkoholisme dersom man jobber sene kveldstimer, har minibar og er slitne ? :lurer:

Ja, helt klart! Det er ikke uten grunn at skiftarbeidere, hotell- og restaurantarbeidere, reisende m.fl.. har større andel alkoholikere. Og grunnen til at jeg vet det (for det skal vel begrunnes....) er at vi har ganske mange som sliter med alkoholproblemer i min jobb også, og min arbeidsgiver har et opplegg for ansatte som havner i alkoholens gjørme gjennom AKAN og vi har fått god og nyttig informasjon om problematikken. (http://www.akan.no/ ).
Veien til hotellets bar, hotellets minibar er kort, og er tilgangen stor er fristelsen større. Likeledes, er man sliten er det deilig med rødvin, en rødvin for å roe ned hver sene kveldstime... og til slutt klarer man ikke å roe ned uten rødvinen, et glass blir til en halvflaske som blir til en hel flaske osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 01:26   #55
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Jeg bare mener utfra min privatperson, men alvorlig talt: folk som jobber sent, har tilgang til minibar og er slitne. Jeg skjønner at det er fort gjort å falle i fella, men stigmatiserer du ikke nå Andre da, som kommer tidlig hjem fra jobb, har noe godt i barskapet, har mye press på jobben, ja alle mulige feller å falle i . Kanskje vi må lage ny diskusjon igjen.

Men i alle fall. Min mening er at Sandbergs sine dager er talte som politiker.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 03:26   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg bare mener utfra min privatperson, men alvorlig talt: folk som jobber sent, har tilgang til minibar og er slitne. Jeg skjønner at det er fort gjort å falle i fella, men stigmatiserer du ikke nå Andre da, som kommer tidlig hjem fra jobb, har noe godt i barskapet, har mye press på jobben, ja alle mulige feller å falle i . Kanskje vi må lage ny diskusjon igjen.

Men i alle fall. Min mening er at Sandbergs sine dager er talte som politiker.

Nei, jeg stigmatiserer overhodet ikke. Det er kombinasjonen yrke, arbeidstid og tilgjengelighet som gjør at tidligere nevnte yrkesgrupper er spesielt utsatt. Det er dessverre fakta. Selvfølgelig er det andre som også faller i klørne til kong Alkhol, men jeg sier bare at enkelte yrkesgrupper er mer utsatt enn andre, og at alkoholisme forekommer oftere i enkelte yrkesgrupper enn andre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:06   #57
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Jeg jobber med folk som har rusproblemer i til hverdags og interesserer meg for området. Jeg tror ikke Elin stigmatiserer her. Jeg vet ikke om du dutte prøver å si noe om at dette er mer genetisk anlagt, og derfor kan skje "hvem som helst"? Alkoholisme er så vidt jeg har skjønt også genetisk betinget. For meg er det naturlig å tenke at de som har lett for å utvikle avhengighet også må eksponeres for alkohol for å få et alkoholproblem. Jo mer de eksponeres, jo større er sannsynligheten for alkoholproblemer. (Eller andre rusproblemer.) Det gjelder forsåvidt ikke bare de som genetisk har anlegg for alkoholisme, dette gjelder alle. Vokser man opp i en puritansk menighet uten alkohol som en naturlig del av hverdagen er det mindre sjans for å bli avhengig enn i et miljø som f.eks Elin beskriver over her. Selv om man genetisk har anlegg for alkoholproblemer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:36   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.812
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvilke valg er det du mener vi vanlige dødelige må være edru? Jeg har aldri opplevd at det er alko-kontroll ved inngangen til valglokalet i alle fall. For alt vi vet kan folk være mer eller mindre dritings ved valg uten at andre enn dem selv vet om det.

Alkoholsalget i butikkene er stengt.
Det er kontroll nok, spør du meg...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:02   #59
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alkoholsalget i butikkene er stengt.
Det er kontroll nok, spør du meg...

Jepp, både polet og ølsalg i butikkene har stengt under valgdagene

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:11   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg mener å huske at man ikke har lov til å være påvirket av noe rusmiddel når man stemmer. Men det er ingen som sjekker det altså.
Før i tiden (ja, ikke sånn kjempelenge siden da, siden jeg faktisk husker det) var polet stengt på valgdagen sånn at det skulle være vanskeligere for folk å drikke alkohol før de stemte (hvilken luring som fant på den regelen vet jeg ikke, for man kan jo faktisk handle alkoholen sin dagen før man skal drikke den ).

Man blir bortvist om man er tydelig (overstadig) beruset. Jeg tror det skjer innimellom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no