Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du byttet etternavn i voksen alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du byttet etternavn i voksen alder?
Nei, og jeg vil aldri gjøre det 110 36,54%
Nei, men det kan bli aktuelt i fremtiden 27 8,97%
Vet ikke 3 1,00%
Ja, men angrer 13 4,32%
Ja, og jeg angrer ikke 148 49,17%
Deltakere: 301. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 08:40   #41
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jepp. Dvs jeg tok et etternavn i tillegg til mitt eget. Det eneste jeg angrer på er at jeg beholdt pikenavnet mitt, for det bruker jeg aldri, det er bare en bokstav når jeg signerer.

Jeg hadde et helt vanlig "sen"-etternavn, min kjære hadde et ganske uvanlig navn. Det var egentlig en nobrainer. Synes det er greit at hele familien har samme etternavn, og hadde ikke lyst på en variant der hele familien ender opp med ulike navn. Jeg kjenner faktisk en familie med tre unger der den ene har mamma sitt etternavn, den andre pappa sitt og den tredje begge to sitt - hurra for likestillingen .

Når alt dette er sagt så hadde jeg aldri skiftet etternavn om min kjære hadde hatt et kjedelig sen-navn, og jeg et uvanlig navn. Og jeg har sansen for de som finner et felles navn - kjenner flere som har bytett til feks den enes mors pikenavn, eller som har slått sammen to spesielle navn med bindestrek.

Rent bortsett fra det du nevner med å finne folk på facebook, så er det tross alt bare navn det er snakk om .

Jeg tror heller ikke jeg kommer til gå tilbake til pikenavnet mitt om vi skulle gå fra hverandre heller. Jeg akter å hete det samme som ungene mine, og jeg har ikke bare lånt et nytt etternavn, jeg har tatt et nytt etternavn. Så hvis det skulle ende slik at vi får en skikkelig dirty skilsmisse en gang, så får heller min kjære skifte etternavn, hvis han synes det er plagsomt å hete det samme som eksen sin . Men heldigvis er skilsmisse alt annet en tema i heimen.

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 15-05-08 kl 08:45. Årsak: Tilføyelse
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:44   #42
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Mitt gamle pikenavn var tungvindt og jeg måtte ofte stave det for uvitende østlendinger som ikke forstod begrepet skarre-r. Da jeg giftet meg byttet jeg etternavn til det samme som min mann, og beholdt mitt vestlandske, tungvindte skarre-r-navn som mellomnavn. Det brukes i offisielle sammenhenger, som i telefonkatalogen og på f.eks. facebook, så jeg er lett nok å kjenne igjen.

Og nei, jeg har aldri angret på navnebyttet, føler meg mye mer vel med mitt nye etternavn enn med mitt gamle.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:48   #43
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.702
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg har byttet til min mann sitt. Ønsket hele barndommen å få ha mamma sitt, men pappa nekta å skrive under. I voksen alder har jeg ofte hatt lyst til å ta det, men orker ikke noe konflikt med pappa. men jeg klarer forsatt ikke å vende meg til mannen sitt navn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:48   #44
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg byttet da jeg giftet meg i fjor. Mannen tok mitt mellomnavn, og jeg tok hans etternavn. Barna heter det samme, og det var største motivasjonen for navnebyttet.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:55   #45
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg har tatt manns etternavn, men har mitt og. Bruker begge etternavnene og har de og på ansiktsboka

Nå er det bare jeg som heter det jeg heter,men før var vi værtfall 100-200 i norge som het mitt fornavn og mitt etternavn
mitt pikenavn er et vanlig etternavn, med 20-30 000 i norge som heter. mens mann sitt er det bare 800 som heter.
Ungene har bare mann sitt etternavn

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 15-05-08 kl 11:56.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:56   #46
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Skifta etternavn då eldstemann vart født. Leverte inn navneskjemaet hans og navne endring på meg og mannen.
Her har alle mitt pikenavn som mellomnavn og mannens som etternavn.

Var mannens forslag at alle tok mitt som mellomnavn. Eg protesterte ikkje på det akkurat.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:03   #47
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg byttet etternavn i første ekteskap, tok tilbake mitt etternavn da jeg skilte meg og beholdt det da jeg giftet meg med nåværende mann. Det er kun de to eldste barna som har samme etternavn i familien, en kombinasjon av mitt og eksens. Alle tre har mitt som mellomnavn. Jeg har ikke noe forhold til etternavn som gjør at det blir problematisk. Kan hende postmannen syns det er litt frustrerende, men det får bli hans problem.

Facebook er jeg ikke på og vil gamle klassekamerater ha kontakt med meg, så må de prøve "gamlemetoden" med telefon (eller brev).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:04   #48
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Niks, men er heller ikke gift.
Kommer ikke til å bytte navn heller.

Slektsnavnet vårt er i ferd med å dø ut og er pr. idag kun ca. 10 personer som har det som etternavn. Det finnes en slekt til som har det, men regner ikke med de.
Ungene har både mitt og mannens etternavn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:08   #49
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg er gift, men kommer aldri til å skifte etternavn.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:18   #50
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg er ikke spesielt glad i mitt eget etternavn, men det føles ikke naturlig å ta mannens etternavn istedet. Poden heter det samme som mannen, og jeg tror de fleste får med seg at jeg er mora likevel.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:34   #51
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg tok mannens etternavn i tillegg til mitt eget da vi giftet oss for 10 år siden, og jeg angrer ikke. Navnet er sjeldent og kommer fra mammas hjemsted (og dessuten er mannen og jeg fjernt i slekt ). Ettersom jeg har "pikenavnet" mitt som mellomnavn, er det ikke noe problem å finne og gjenkjenne meg. Hadde jeg hatt et lengre "pikenavn", ville jeg kanskje tenkt meg om enda en gang før jeg byttet navn, men det er bare én stavelse og egner seg fint som kombinavn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:44   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg har ikke byttet, men lagt til mannens etternavn som mellomnavn. Bare fordi guttene har det som etternavn.

Jeg ser ikke poenget med å skifte navn, men om mannen har hatt et kult etternavn, så her jeg kanskje vurdert det. (noe han ikke har altså)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:46   #53
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Ja, og jeg angrer ikke. Min manns navn er uvanlig i Norge, mitt var ikke det. Jeg har merket at navnet mitt huskes bedre av andre nå enn før.

At jeg og ungene heter det samme var ikke noe argument - jeg er vokst opp med en mor som hadde et annet etternavn enn resten av familien og synes det er helt normalt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:46   #54
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Voksen og voksen, fru Blom. Jeg byttet etternavn da jeg giftet meg som 20-åring. Bare barnet, med andre ord.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:48   #55
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg byttet etternavn som 18åring, hadde et kjedelig sennavn og valgte å bytte til et annet navn som var i familien. Da jeg giftet meg var det ikke aktuelt å bytte på nytt igjen. Barna heter det samme som meg til etternavn.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:00   #56
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg la til eksen sin etternavn da vi giftet oss. Endret det tilbake et par år etter at vi skilte oss. Syns det ble rart å hete det samme som eksen etter at jeg fikk meg ny kjæreste. Jeg kommer ikke til å skifte navn neste gang jeg gifter meg.

Ungene heter det samme som eksen, men med mitt etternavn som mellomnavn. Jeg trodde at det skulle bli ille, men jeg ofrer det sjelden en tanke. Lille i magen får et annet etternavn enn de tre andre, men hva det blir er det stor uenighet om i heimen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:03   #57
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg byttet etternavn da jeg giftet meg og har aldri angret på det. Synes det er veldig greitt at både jeg, mannen og barna har samme etternavn.
Har ikke hatt noen problemer med å bli "gjenkjent" på Facebook, men det er sikkert fordi jeg ser likedan ut nå som jeg gjorde for 20-30 år siden

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:05   #58
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Jeg er gift, men vurderte ikke å skifte etternavn da jeg giftet meg. Men hvis jeg skiller meg, og gifter meg med en kongelig, skal jeg vurdere å ta vekk etternavnet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:07   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

En digresjon: Jeg har en venninne som er gift med en islending. Han har et barn fra før med sin eks-kone, og de har et felles barn. På grunn av islandsk navnetradisjon har alle disse i familien forskjellig navn. Da de dro på bryllupsreise til Thailand ble passene deres sjekket veldig nøye, og de ble forhørt om hvorfor de var ute og reiste med to barn som ikke hadde samme etternavn som dem eller hverandre.

Vi ble også målt opp og ned og passene sjekket og dobbeltsjekket da familien reiste til USA for fire år siden. Jeg og mannen har hvert vårt navn, yngstemann har farens etternavn, mens eldstemann har sin fars etternavn. Det ble litt spørsmål om alle etternavnene, og jeg sa som sant var at vi ikke var gift og at eldstemann hadde en annen far, og ergo et annet etternavn. Da bare snøftet passkontrolløren og mumlet noe surt om "European lifestyle".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 22-05-08 kl 10:48. Årsak: Himmel, jeg kan jo ikke elementær rettskriving ...
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:14   #60
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?

Beholdt mitt mellomnavn og tatt mannens etternavn. Både jeg og barna bruker begge. Mitt tidligere etternavn skulle jeg uansett droppe. Det var min far sitt etternavn og jeg har ikke kontakt med hverken han eller familien hans. Da han byttet navn selv også var jeg ikke i tvil mer. Mellomnavnet mitt er såpass uvanlig at de fleste kjenner meg igjen på det.
Vert gift i snart 3 år, men enda ikke greid å somle meg til å bytte navn på førerkort og bankkort..

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no