Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan man ha jeans på intervju?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-10, 12:29   #41
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tenker litt at "what you see is what you get" også jeg da. Jeg er livredd for å i å fremstille meg som noe annet enn jeg er. Man skal jo tross alt jobbe med de menneskene en blir intervjuet av. Nå liker jeg meg godt i litt penere klær enn jeans, men hvis jeg måtte ut og handle skjørt og høye hæler kun i anledning et intervju fordi jeg ikke hadde den type klær i skapet, så hadde jeg nok heller stilt i et par pene jeans.

Ja, jeg tenker: Skal man kle seg ut i intervjuet, og så har man på seg jeans første jobbdag?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:43   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, jeg tenker: Skal man kle seg ut i intervjuet, og så har man på seg jeans første jobbdag?

Intervju er jo en "formell" greie da, det er ikke første jobbdag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:05   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.195
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, jeg tenker: Skal man kle seg ut i intervjuet, og så har man på seg jeans første jobbdag?

Jeg synes ikke man skal "kle seg ut", men det er rimelig å kle seg litt penere til visse anledninger. Jobbintervju blir som et litt formelt møte - i noen jobber/bransjer kler man seg veldig uformelt også i sånne sammenhenger, men de fleste steder er det vanlig å skru opp pyntegraden litt.

Jeg ville ikke tatt på meg noe som jeg aldri ville funnet på å gå på jobb i, men jeg ville tatt noe i den peneste enden av skalaen. (Hvis jeg alltid går i jeans på jobb, ville jeg for eksempel tatt et par nye, pene jeans, med en litt pen topp til i stedet for en band-t-skjorte.) Og jeg har ofte kjøpt meg nye klær til jobbintervjuer - men da kjøper jeg jo oftest klær som jeg senere bruker på jobb og i andre sammenhenger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:10   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Jeg tenker litt på at jeans er ikke alltid olabukser. Jeg kan se ganske pent kledd ut i jeans. Det kommer helt an på tilbehøret. Jeg vet ikke helt hvor interessant det ville vært for meg å jobbe for noen som velger ansatte ut fra om de har på seg jeans eller ikke. Men så er jeg også null opptatt av fasade og liker å forholde meg til mennesker som er noenlunde likedanne. Er dog enig med Skilpadda. Man velger klær fra den peneste enden av sin skala.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:56   #45
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.528
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Jeg tenker på de jeg har intervjuet, og jeg tror nok de fleste har hatt dongeribukser, som vi kaller det her. Men jeg jobbet et sted der folk gjerne kunne gå i joggebukse på jobb.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:03   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tenker litt på at jeans er ikke alltid olabukser.

Hm, dette er rene synonymer i min bok (skjønt jeg bruker aldri ordet jeans).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:04   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tenker på de jeg har intervjuet, og jeg tror nok de fleste har hatt dongeribukser, som vi kaller det her.

Da sier dere donger'i, ikke sant - med trykket på i-en?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:06   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hm, dette er rene synonymer i min bok (skjønt jeg bruker aldri ordet jeans).

Nei, jeg mente mer at det finnes ulike typer og at noen av dem i mitt hode er like "fine" som svart penbukse. Rent språklig er det selvsagt synonymer og jeg sier også alltid olabukser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:13   #49
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da sier dere donger'i, ikke sant - med trykket på i-en?

Hvorfor skulle vi (eller hvem?) si donger-i? Jeg sier dongri, med trykk på første stavelse, evt dongribukse med lik vekt på begge stavelser (tonem 2). Men jeg bruker mest olabukser, evt jeans.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:17   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, jeg tenker: Skal man kle seg ut i intervjuet, og så har man på seg jeans første jobbdag?

Det er jo ikke snakk om å kle seg ut. Når jeg går i intervju tar jeg på meg det jeg ville brukt i samme jobben på et formelt møte, ikke det jeg ville gått i til hverdags. For øyeblikket sitter jeg på jobb i slitte olabukser, Keds stoffsko og ullgenser, men til intervjuene til samme jobb hadde jeg en lys gul, blomstrete skjortekjole til førstegangsintervjuet, og svarte bukser og svart skjorte på andregangsintervjuet. Begge de to antrekkene har jeg også brukt i formelle sammenhenger på jobben, men aldri til hverdags.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:19   #51
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvorfor skulle vi (eller hvem?) si donger-i?

Ikke vi søringer, men mange nordfra. (Og nå kom jeg på at naboen fra Sunndalsøra sa sala'mi, så kanskje møringer også sier donge'ri? )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:22   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da sier dere donger'i, ikke sant - med trykket på i-en?

Jepp.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:29   #53
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke vi søringer, men mange nordfra. (Og nå kom jeg på at naboen fra Sunndalsøra sa sala'mi, så kanskje møringer også sier donge'ri? )

Ah, da så. Ikke noe språkpoliti på gang her, altså.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 15:14   #54
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke vi søringer, men mange nordfra. (Og nå kom jeg på at naboen fra Sunndalsøra sa sala'mi, så kanskje møringer også sier donge'ri? )

D'ongrib'okse.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 15:31   #55
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Dånngeribrok
Jeg ville nok kunne gått på intervju i dongeri, men da skulle den være hel og pen, og med litt fint tilbehør. Jeg hadde ikke valgt fleecejakke og crocs.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 15:41   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.528
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da sier dere donger'i, ikke sant - med trykket på i-en?

Jeppjepp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 01:01   #57
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Jeg tok på meg sorte penbukser og en pen tunika så var jeg safe.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:44   #58
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke vi søringer, men mange nordfra. (Og nå kom jeg på at naboen fra Sunndalsøra sa sala'mi, så kanskje møringer også sier donge'ri? )

niks! Møringer sier dongribokse ganske sånn rett frem.
Men si sier sala miiiiii ja.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:10   #59
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det kommer vel helt an på hva slags jobb man søker og i hvilket firma....

Nemlig. Søker man jobb i barnehage er det helt ok.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:21   #60
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da sier dere donger'i, ikke sant - med trykket på i-en?

Jeg sier dångri - *trønder*

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no