Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Deres favoritt-muggoster?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 23:23   #41
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.278
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Jeg har komplett dilla på økologisk Blå Castello på knekkebrødet for tiden. Den må være så moden at den flyter, så lenge den er hard er den ikke god. Ellers er jeg rimelig altetende. Jeg fikke en stilton på krukke av en venninne ved juletider i fjor, den var jo fantastisk. Til og med ene frøkna syns den var nydelig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:09   #42
Fisken
Aktiv
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 111
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Føyer meg inn i rekken av Saint Agur fans. Liker også Blå Castello, den er litt "snillere", da.

Fisken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:13   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Trodde det het chèvre.

Jeg liker best blåmugg, ikke hvitmugg. Jeg bør unngå muggoster pga intoleranse mot muggsopp, men jeg elsker blåmuggoster. Den beste er en som heter Berre Bleu eller noe sånt. Med aprikossyltetøy på. Det MÅ være noe søtt oppå blåmuggost!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:19   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det MÅ være noe søtt oppå blåmuggost!

Ja! På Brie også, synes jeg. Favoritten er druer delt i to, eller høvlede epleskiver. Namme! Ja, og/eller honningnøtter ved siden av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 23:00   #45
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Åh jeg kom på en til.. Creme de blue, det er blanding av mild cheddar og blåmugg. Himmelsk!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 23:02   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Oj, det høres ut som noe jeg MÅ prøve! Seriøst; ost- og vin, eh bruskveld hos meg snarest! Helst en dag jeg har fått barnevakt til en av ungene. *planlegge*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 00:26   #47
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Jeg er nok med!
Åh det er lenge siden jeg har spist ost sammen med noen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 01:08   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Ost! :sikle: Hele FP er velkommen til ostekalas når Pjokken er ute.

Jeg er ganske altetende når det gjelder muggost, men sånne tørre gorgonzola-roquefortgreier synes jeg ikke er godt. (Med unntak av en herlig dressing jeg smakte hos Teofelia en gang i tiden.) Det blir dessverre lite ost her i huset siden mannen min er av typen som synes mandarinost fra Tine er det mest spenstige han kan tillate seg, men Blue Castello kjøper jeg i ny og ne når jeg skal kose meg. Med Ritz eller havreknäcke og druer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 02:30   #49
Picasso
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Innlegg: 35
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Jeg fikk servert Blå castello med hjemmelaget plommesylte på toast forleden, det smakte veldig godt. Så da blir vel min foreløbige favoritt blå castello.
Det skal forøvrig forskes mer på blåmuggoster, og her var mange gode forslag i denne tråden

Picasso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 08:57   #50
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?


Bildet som kom opp på netthinnen når jeg så denne tråden. (Stilton, Portvin og ikke minst spise med skje)

Eller synes jeg det er spesielt godt med litt "smale" oster jeg ikke har prøvd før. Er mindre glad i Tines papposter, men det går da ned.

En lun salat med chevre fikk jeg også lyst på.

Blir lite ost på meg med en mann som ikke liker ost, for ost er ikke så godt alene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 14:23   #51
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er nok med!
Åh det er lenge siden jeg har spist ost sammen med noen.

I'm in

Men brus?????

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:04   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Vi drikker brus ja, både pga. amming og fordi noen av oss ikke liker vin. Vann blir litt kjedelig. Vi kan selvsagt ha vin til de "sofistikerte".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:05   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Fy søren, nå frister det å invitere Stavanger/Sandnes-delen av FP til ost- og vin/bruskveld hos meg altså! Men det er litt vanskelig pga. ungene. Må se hva jeg får til. Etter nyttår kjøper vi jo hus, blir lettere da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 19:00   #54
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Favoritt? Muggost? Jeg orker ikke å sette disse to i samme setning en gang.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 19:49   #55
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Brie er da muggost!

Jeg liker best de litt mildere blå variantene som gorgonzola og cambozola (både hvit-og blåmugg). Av hvitmugg oster er Brie Meux og camenbert mine favoritter, helst med noe søtt til som ripsgele.

Hvis Brie er muggost er jeg helt med. Det er noe av det beste jeg vet, på ristet brød med masse smør på.
Sånne blåmuggoster er det en stund siden jeg har smakt, så bør kanskje prøve igjen nå. Likte det ikke tidligere. Likte ikke rødvin før heller. Det er jo rett og slett sykt. Tenk på all den gode vinen jeg gikk glipp av.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 22:55   #56
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er da blå Brie tilsatt?

Cambozola er en blå Brie, men det finnes også andre merker.

Blåmuggkulturer inne i osten og hvitmugg på utsiden.

Jeg liker ikke vin til ost jeg, så jeg foretrekker farris eller juice. *sær*

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 20:13   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Jeg smakte nylig Saint Agur, og den var helt fantastisk god! Konsistensen var nydelig og kremete, men det var litt vanskelig å få skjært den opp pga. kremkonsistensen.

I dag kjøpte jeg meg et stoort stykke Selbu Blå og epler, så nå sitter jeg og koser meg med grov kjekt med smør, Selbu og epleskiver. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 20:53   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

St. Agur er min absolutte blåmuggostfavoritt.

Du trenger for øvrig en ostekniv:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 20:56   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Takk for tipset.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 21:00   #60
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Saint Agur - ingen over, ingen ved siden av.

Denne har vi alltid i kjøleskapet. Den osten går utvilsomt under kategorien Kvalitetskalorier.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no