Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 14:35   #41
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Har du prøvd narkotika?

Det er over 6 år siden sist, og jeg er nesten helt sikker på at jeg aldri noen gang kommer til å prøve igjen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:36   #42
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Nei, "narkotika" er ikke akkurat et nyansert begrep. Jeg har veldig annerledes holdning til bruk av hasj kontra amfetamin og andre harddrugs. Synes egentlig ikke de passer i samme diskusjon.

Enig. Jeg er vel der at hvis jeg ble rammet av en sykdom der canabis ble regnet som et bra alternativ i smertelindring (eller hva det nå er det er bra for), så hadde jeg prøvd det. Men aldri i verden hardere narkotika - da skulle det i tilfelle komme fra reseptblokka til en lege...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:36   #43
Murvil
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 44
Murvil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Har aldri prøvd, og kommer heller ikke til å gjøre det.

__________________
J N - 19.07.04 & L I - 26.08.06
Murvil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:46   #44
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Jeg har aldri prøvd.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:47   #45
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Med narkotika mener jeg alt som er illegalt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:57   #46
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Ja, jeg har prøvd, og vet ikke om jeg vil prøve igjen. Det er da cannabis det er snakk om, og det begynner å bli ganske lenge siden nå.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:11   #47
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Ja jeg har prøvd for mange år siden, men kommer nok aldri til å prøve igjen. Det ga meg absolutt ingenting og når jeg ser på folk rundt meg hva det kan føre til så frister det svært lite.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:31   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Har du prøvd narkotika?

Pattet på en utrøkt tjall engang i 15års alderen, ellers ikke noe sånt gitt.

Dersom jeg blir 80 skal jeg derimot drikke Baileys daglig

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:34   #49
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Ja, testet ut én gang for over ti år siden, men har aldri vurdert å prøve flere ganger.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:57   #50
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Har royka mariuana (staves det slik?) en gang, det ga meg ingen ting så det har jeg ikke provd igjen. Vips var mitt mote med narkotika over.

Kommer ikke til å prove igjen. Jeg har en forholdsvis "addictive personality" så jeg er redd for at jeg skal komme til å like det alt for godt og fortsette med det, derfor er det best å holde seg unna.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 16:31   #51
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ja, jeg har prøvd, og vet ikke om jeg vil prøve igjen. Det er da cannabis det er snakk om, og det begynner å bli ganske lenge siden nå.

Samme her. Tviler på at jeg kommer til å prøve igjen, men jeg kan ikke garantere at jeg ikke tar et trekk en gang på fest når jeg er Førti, Frekk og Farlig. Nei, forresten - da er Hannah bare 9 år gammel, og jeg tror ikke jeg føler for å gjøre sånt så lenge jeg har såpass små barn. Når jeg er 50 tror jeg at jeg bare ville følt meg veldig dum hvis jeg hadde rørt noe annet enn alkohol.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 16:44   #52
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg håper virkelig du klarer å gjenmme unna disse holdningene i jobben din ja.

Enig i at narkotikabruk er noe av det dummeste jeg vet, men å da trekke linjen til at de som prøver/driver med det er dumme gjør vondt langt inni hjertet mitt. Jeg håper de fleste som jobber med narkomane har en litt annen innstilling.

De som bruker narkotika har selvsagt sine årsaker for det og jeg har som regel stor forståelse for disse årsakene.
Men om jeg selv skulle begynne med narkotika kunne det umulig skyldes annet enn dumhet fra min side ( sett bort fra helt usannsynlige scenario ) Jeg har ingen årsaker som frister meg til å prøve og jeg har ikke behov for den virkelighetsflukten det gir. Jeg er bevisst på mine holdninger og idealer i forhold til dette og jeg vet mye om hvilke konsekvenser det kan føre til å leke seg på denne måten.
Jeg skiller mellom sak og person. Narkotikabrukere er ikke dumme, men de tar mange dumme valg sett med mine øyne. At de selv kan føle det annerledes har jeg respekt og forståelse for selv om jeg ikke kan være enige med dem.

Jeg synes forøvrig det er mye annet som også er himla dumt, det er sjelden jeg antar at alle som gjør dumme ting er direkte dumme selv av den grunn.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 16:48   #53
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Jeg har prøvd, men kommer aldri til å prøve igjenn!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 16:49   #54
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Og jeg beklager også om det første innlegget mitt var noe dårlig formulert.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 17:47   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Nei, det har jeg ikke gjort. Det er egentlig helt utenkelig i praksis, men jeg har vel vært inne på tanken om å prøve hasj. Problemet er bare at jeg er ute av stand til å røyke. Det er så lite meg som det kan få blitt.

Med en bror som er heroinmisbruker har jeg stor respekt for narkotika. Han er for øvrig langt fra dum, og hadde vel heller ingen åpenbar "grunn" til å begynne med stoff.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 17:51   #56
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Alle har vel sine årsaker for det de gjør, noen mer tilfeldige ann andre.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:14   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Jeg har aldri prøvd narkotiske stoffer, jeg har aldri hatt lyst til å forsøke narkotika, og jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg aldri kommer til å prøve narkotika heller.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:28   #58
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Nei, aldri prøvd. Kommer heller ikke til å prøve.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:43   #59
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.930
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Nei.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:59   #60
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg har prøvd, men kommer aldri til å prøve igjenn!

Signerer! Prøvde hasj i ungdommen men det var bare skremmende

Når det gjelder paralgin forte så kan det fint brukes "narkotisk" om det går an å si det sånn. Eks'en min brukte paralgin forte kun for å ruse seg - kunne hive i seg femti (!) piller i løpet av ett døgn - og det var ikke pga smerter (ikke fysiske, ihvertfall...)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no