Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp! Hvor skal vi reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 11:00   #41
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Så spennende!
Hva koster flybilletter til Aruba?
Er det barnevennlig?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:20   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Da er kanskje mitt svar feil, Stikka ...

Oversatt til norsk:

Sitat:

For det første så skulle jeg ikke anbefale Aruba, men om valget allerede er gjort så er resten opp til pris - kvalitet. En bra kompromis er "Divi" hotell. Bra strand, ikke for mange amerikanere, ok mat, ikke for mange småbarn (kanskje feil for dere). Dessuten så har man tilgang til ”Tamarijn” hotell.

Av ABC øyene så syns jeg at Curacao er et bedre alternativ og i Karibien er Barbados den beste øyen.

Du fikk i vært fall et konkret hotellforslag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 16:26   #43
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Takk Pelen. Divi og Tamarijn har jeg allerede sett på så da blir det kanskje der. Vi trenger ikke mange småbarn. Storesøster skal vi nok klare å underholde selv.

Jeg tror Aruba blir bra jeg. Vi fikk flybilletter til alle fire for 21 000. Da har vi mer å bruke på stedet. Vi er ganske låst på tidspunkter pga mannens jobb så da er det ikke lett å finne flybilletter til brukbare priser.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 17:01   #44
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Takk Pelen. Divi og Tamarijn har jeg allerede sett på så da blir det kanskje der. Vi trenger ikke mange småbarn. Storesøster skal vi nok klare å underholde selv.

Jeg tror Aruba blir bra jeg. Vi fikk flybilletter til alle fire for 21 000. Da har vi mer å bruke på stedet. Vi er ganske låst på tidspunkter pga mannens jobb så da er det ikke lett å finne flybilletter til brukbare priser.

Det var jo en grei pris! Dette blir interessant å følge med på. Hvor lang tid tar reisen og hvor mellomlander dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 17:36   #45
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Flyr fra Gøteborg via Schiphol til Aruba. Det tar 13t 30m ned og 13t 10m hjem.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:54   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Dette er stedet jeg drømmer om å reise til, på Anguilla i Karibia

http://www.frangipaniresort.com/

http://www.anguilla-vacation.com/index.htm

Vært på Anguilla også! Den ligger 20 min. båttur fra St.Maarten. Stille fredelig øy med et par fine strender og forøvrig ingenting å se, gjøre eller oppleve. Celine Dion har et hus der....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:57   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Da er kanskje mitt svar feil, Stikka ...

Oversatt til norsk:
Du fikk i vært fall et konkret hotellforslag.

Curacao er også fint, men det er mer kommersielt på Aruba. Curacao er veldig nederlandsk. Nesten ingen amerikanske turister, mens Aruba stort sett bare har amerikanske turister. Strendene på Aruba er finere, men på Curacao har man strendene mer for seg selv ettersom det ikke er så mye folk der.

Selv ville jeg helt klart valgt Aruba fremfor Curacao.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:09   #48
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Heldig griser!! Vi skulle egentlig til Aruba i 99', men jeg ble gravid og ble anbefalt å ikke reise så langt! Så vi valgte å reise til Malta isteden! Malta var fint, men vi kunne like gjerne reist til Aruba, for jeg hadde en SA etter 4 dager på Malta!

Håper du kommer med et "reisebrev" fra Aruba, det er vist et vakkert sted!
God tur!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:18   #49
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Curacao er også fint, men det er mer kommersielt på Aruba. Curacao er veldig nederlandsk. Nesten ingen amerikanske turister, mens Aruba stort sett bare har amerikanske turister. Strendene på Aruba er finere, men på Curacao har man strendene mer for seg selv ettersom det ikke er så mye folk der.

Selv ville jeg helt klart valgt Aruba fremfor Curacao.....

Høres bra ut for oss.

Jeg er litt usikker på om vi skal ta et AI-hotell, eller bare overnatting og fikse resten selv. Divi eller Tamarijn frister veldig. Lettvint og deilig med rom på stranden.

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Heldig griser!! Vi skulle egentlig til Aruba i 99', men jeg ble gravid og ble anbefalt å ikke reise så langt! Så vi valgte å reise til Malta isteden! Malta var fint, men vi kunne like gjerne reist til Aruba, for jeg hadde en SA etter 4 dager på Malta!

Håper du kommer med et "reisebrev" fra Aruba, det er vist et vakkert sted!
God tur!

Reisebrev skal bli når jeg er hjemme igjen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 00:29   #50
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Jeg har så vidt vært innom Aruba, men hadde selve ferien på Curacao.

Curacao var fint, men jeg vet ikke om jeg ville reist tilbake dit, da ville jeg nok heller valgt Aruba eller St.Maartens kanskje? Men jeg har mange morsomme minner fra Curacao, som jeg tar med i skreppa.

Tipper dere får det helmax på Aruba Fikk skikkelig lyst til å reise langt selv. Du må holde oss oppdatert når dere har bestilt hotell.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 09:18   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Har tittet mye på Mauritius men finner ikke noe sted akkurat slik jeg vil ha. *vanskelig*

Har du noen konkrete tips der da?

Grand Bay på Mauritius er nyyyyydelig!!

Her har vi vært: http://www.beachcomber-hotels.com/en...nier/hotel.htm

Masse fine bilder: http://www.beachcomber-hotels.com/en...y.aspx?catid=8

Kjempefint hotell med en egen liten langgrunn strand.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:50   #52
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Hva med mafia island? En veldigf liten oy, hus paa stranden veldig barnevennlig Har veart der med min snuppe paa snart 2 aar Zansibar er ogsaa veldig fint. Malaria har jeg aldri hatt ( jeg har bodd her i 5 aar) Saa lenge du bruker myggolje saa er sjansen veldig liten.

Lykke til med valg av sted

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:03   #53
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Hvor skal vi reise?

Takk for tips, mami. Men jeg tar ikke med barna til malariområder når de er så små, så sant jeg kan unngå det.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no