Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-13, 20:54   #41
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Ungene spiller det på Samsung nettbrett og de linker nå sammen og spiller på samme brett samtidig. Hvordan de gjør det når de linker aner jeg ikke, men det er tydelig at de søker hverandre opp når de sitter i samme rom og linker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:57   #42
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ungene spiller det på Samsung nettbrett og de linker nå sammen og spiller på samme brett samtidig. Hvordan de gjør det når de linker aner jeg ikke, men det er tydelig at de søker hverandre opp når de sitter i samme rom og linker.

Når en spiller på PC/Mac så kan en spille med andre som ikke er i samme nettverk. Dramaet når spektakulære høyder når de sitter i hver sin bydel og bare kommuniserer via den innebygde chatten i spillet. Nettbrett-varianten er en light-versjon av spillet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 22:48   #43
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Jeg har FEM gutter som er hekta!!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:06   #44
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Når en spiller på PC/Mac så kan en spille med andre som ikke er i samme nettverk. Dramaet når spektakulære høyder når de sitter i hver sin bydel og bare kommuniserer via den innebygde chatten i spillet. Nettbrett-varianten er en light-versjon av spillet.

Hver sin bydel? Poden har fått seg nye (barne)venner fra både Bergen og Kolbotn. (Vi bor i Oslo). Han chatter også masse på engelsk, og spør meg stadig vekk om gloser.

Det ER jo virkelig mye læring i dette spillet!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 04:46   #45
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Min straks 12-åring er også MineCraft-hektet - har kjøpt seg inn på favorittserveren, skyper og spiller Hunger Games-turneringer dagen lang hvis han får lov. Og når han ikke spiller selv, sitter han klistret og ser på andre som gjør det ... (Captain Sparklez, PewDiePie, Tobuscus). Han har blitt knallbra i engelsk, da!

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 08:17   #46
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Både femåringen og tiåringen er hekta. De kan sitte på hver sin ipad og spille sammen. "NEEIIII Malin! Ikke slå meg! Jeg døøøøøøøør!!!"

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 09:36   #47
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

6åringen er hektet og lager noen fantastiske byggverk. Han spiller bare på serveren til onkelen på 17. Der møter han kusinene, onkelen, min onkel og noen klassekamerater av onkelen. Synes det er trygt og godt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 09:48   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Begge mine er hekta ja, de bygger fantastiske byggverk, jeg er så imponert! Og så spiller de mot hverandre på hvert sitt nettbrett og koser seg (eller krangler, alt ettersom).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 14:09   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Min straks 12-åring er også MineCraft-hektet - har kjøpt seg inn på favorittserveren, skyper og spiller Hunger Games-turneringer dagen lang hvis han får lov. Og når han ikke spiller selv, sitter han klistret og ser på andre som gjør det ... (Captain Sparklez, PewDiePie, Tobuscus). Han har blitt knallbra i engelsk, da!

Ha ha. Ramset disse navnene opp for poden og en kompis her nå og de visste hvem alle sammen var.

Kanskje de kjenner hverandre også??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 14:11   #50
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Både femåringen og tiåringen er hekta. De kan sitte på hver sin ipad og spille sammen. "NEEIIII Malin! Ikke slå meg! Jeg døøøøøøøør!!!"

Hørt nå siste timen:

Hey, du killa meg!! Ikke kill meg!!! Skal vi joine den serveren eller den? Hvordan skipper jeg det? Skal vi gå til nether(?)??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 22:34   #51
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Åh, det dramaet! Før jeg visste helt hva det dreide seg om så fikk jeg helt hetta når jeg selv satt på do og barna var sammen på rommet. Så hører jeg femåringen hyle: "Nei ikke steng meg inne, jeg dør, dere dreper meg! IKKE, IKKE, IKKE! HYYYYYYYYL!!"

Jeg dro på meg buksene i vill fart, og smalt opp døra til rommet der ungene satt... I hver sin stol/sofa med iPad i fanget og så dumt på meg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 22:41   #52
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.932
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

LilleVenn (2003) er også ivrig Minecraft spiller. Hun har vært helt hektet, det har heldigvis roet seg litt. Hun har spilt ganske lenge, sikkert et par år. Hun har 'venner' over hele verden og har lært veldig mye engelsk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 00:21   #53
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Både 13-åringen og 11-åringen har spilt Minecraft i flere år. Snart 7-åringen spiller litt også. Her må vi begrense spilletiden, og jeg har også bestemt at det skal være temmelig fritt for Minecraftsnakk ved matbordet. Ellers er jeg glad til for at de fremdeles koser seg med dette spillet, i stedet for å mase om GTA og andre voldsspill, som jeg vet mange av vennene spiller.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 12:34   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Gutta mine er ivrige Minecraftere, jeg synes det er en av de bedre greiene å bruke skjermtid på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 20:27   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Gutta mine er ivrige Minecraftere, jeg synes det er en av de bedre greiene å bruke skjermtid på.

Ikke sant? Har hatt diskusjoner med de andre mammaene om dette, og feks sammenlignet med å sitte å se på TV så syntes jeg dette er MYYYE mer konstruktivt. Ikke alle er like enige.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 20:35   #56
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Men dere som setter grenser for tidsbruk, hvor mye får de spille hver dag? Her har nemlig behovet for grensesetting meldt seg for fullt, og jeg tør ikke tenke på hvor lei jeg kommer til å bli av Minecraftprat når jeg allerede kjenner at jeg fryser til bare temaet kommer opp.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 20:51   #57
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

Jeg setter ikke grenser, for det begrenser seg selv. Tar han med på noe/engasjerer han i noe annet når jeg syntes det er nok og satser på at interessen avtar noe etter hvert. Han får heller ikke ha med seg spilleutstyr til faren i helgene, på hytteturer ol.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 09:46   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med barn som er fullstendig hekta på Minecraft?

De blir begrenset når det er behov for det, egentlig. Og hvis det blir uggen stemning og krangling, da er det nada mer spilletid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no