Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er du adventstjernepurist?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du én eller fjerne adventstjerner?
Jeg har kun én 42 27,81%
Jeg har 2-3 63 41,72%
Jeg har 4-5 14 9,27%
Jeg har over 5 7 4,64%
Jeg har ingen adventstjerner i vinduene 25 16,56%
Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-15, 08:35   #41
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.860
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Jeg har en eller ingen eller flere store adventsstjerner i papir i vinduene, ingen fast regel eller tradisjon, det varierer fra år til år.
Jeg er rett og slett en adventstjernepluralist.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 08:52   #42
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Ingen stjerner eller staker her heller. Har en kule med et lite hjerte med lys som jeg henger i et vindu.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 09:55   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.888
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Jeg har bare ei stjerne, men to syvarmede lysestaker. Det er så fint med lys i vinduene at jeg har lys dere hele året jeg. Jo mer, jo bedre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 11:59   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.823
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Jeg har kun en adventstjerne, men det henger ikke sammen med at jeg er noen purist av noe slag - det henger sammen med at jeg har andre typer lys i de andre vinduene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:00   #45
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Jeg har ikke stjerne. Jeg unngår stjerner og engler fordi de (for meg, understreker jeg, hvordan andre ser det bryr jeg meg ikke om) er rent religiøse symboler. Jeg har lilla duker og noen lilla lys fordi jeg er vant til det, synes det er en fin farge i desember og det ikke er noe jeg personlig forbinder med religion (og ja, jeg vet at det egentlig er et religiøst symbol, men hvordan man oppfatter symbolikk er jo subjektivt). Ellers har jeg hatt en lyskule i et vindu noen år, men nå er den erstattet av et lyshjerte som står i en vinduskarm.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:08   #46
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 771
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Her i heimen har vi en stjerne, en lysestake, og en snøkule

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:15   #47
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Har en stjerne og en lyskule, men lyskula er borte vekk, så sa lurer jeg på å henge opp en stjerne til. Må de stjernene være like? Ikke samme rom, men begge blir i stua.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 29-11-15 kl 13:20.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:31   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Vi har et par sånne forheng bestående av stjernelysranker, teller det?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:43   #49
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Jeg har ett hjerte, en femarmet stake og en stjerne. Helt uten at jeg visste at det bare var lov med en stjerne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:44   #50
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.869
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Jeg har stjerner (i flertall) og noe annet adventsstasj. Men jeg har ingen planer om a) lokalisere det eller b) få det på plass før neste helg. Bill.merk: på jobb og så sur og gretten at Grinchen blir reneste Pollyanna i sammenligning.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:05   #51
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Eg er ikkje vokst opp med stjerner men sjuarma stake. Eg har ein i messing, kjøpt på sekstitallet og arva etter mormor som døde då eg var tre. Då er det advent for meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:38   #52
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Ei stor i stua, ei lita på kjøkkenet. Ønsker meg flere. *vill og gal* Vi gjerne at det skal ses fra alle sider av huset.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 17:49   #53
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.092
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Jeg har vokst opp med en i hver etasje.
Selv har vi akkurat nuh bare en med lys. Og to uten lys i seg.

Det kommer lysranker her og der etterhvert som vi nærmer oss jul.
Syvarmet har jeg ikke. De var så stygge og sluttet å virke hele tiden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 18:05   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.301
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Ingen staker eller stjerner, men 4 juletrær har jeg. :moreismore:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 19:12   #55
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Vi har to stjerner og to vindusstaker.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 20:54   #56
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Som for Stompa, er stjerner og engler litt for religiøst for meg, så jeg har ingen.
Jeg liker å pynte med lys nå når det er mørkt og trist ute, da, så jeg har noen snøkrystaller med lys, noen kuler og et hjerte (så vidt jeg husker, har ikke giddet å finne fram pynten enda). Jeg har ikke adventsstake heller.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 21:06   #57
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.112
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Jeg var voksen før jeg fikk med meg at julestjerna symboliserer Bethlehemstjerna. :treg: Vi har fire stjerner og syns fra tre av husets sider. For meg er det det å lyse opp mørketida som teller. Vi har adventslys på spisestua og på stua. Sjuarmstaker har jeg av en eller annen grunn aldri likt, så det har vi ikke. Ev. pynt er lilla og hvit. Det religiøse aspektet er det ingen her i huset som bryr seg om, det er jo koselig med lys.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 21:06   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.836
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

En stjerne, to staker (en på stua, en på kjøkkenet)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 23:57   #59
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

To stjerner, ein stake og lilla.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:57   #60
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.361
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du adventstjernepurist?

Jeg ønsker heller ikke å ha stjerne(r) i vinduene, og unngår også engler av samme grunn som Stompa. Ønsker meg lyshjerte. Har adventsstaker, lilla løpere og lys, og en del annen pynt med religiøs symbolikk, men stjerne og engler blir feil for meg/oss.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no