Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svømmeopplæring i skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 00:25   #41
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er helt tragisk hvor dyrt det er å ta en familie på tre i svømmebasseng for en kveld.

Ja, det er tragisk. Her er det slik at vi kvier oss for hver tur i bassenget. Ikke fordi at vi ikke har råd til det, men fordi at vi ser hvor unaturlig dyrt det er liksom.

Men siden vi er inne på dette med barn i nærheten av vann, så skremmer det meg også hvor slepphendte mange foreldre er når det gjelder bading ute i det fri. Snakker da IKKE om dagens ulykke. Den var vel, slik jeg har forstått det, en ulykke av helt andre årsaker.

Vi har tre badevann i umiddelbar nærhet av oss. Er et av dem som er mer brukt enn de to andre, og på dette vannet så er det en øy, og i mellom den og badeplassen er det et stupebrett på en flåte.

Jenta vår på 12 har de to siste årene mast om å få lov til å dra opp dit alene med venner, og å få lov til å svømme ut til øya. Vi sier nei, og da får vi jo høre at alle andre får lov...

Og jo, selv om ikke alle andre får lov, så er det mange som får lov. Vi sier nei, fordi at vi vet at jenta bare er 12 år, og selv om hun kan å svømme, så er hun ennå ikke i stand til å takle en krisesituasjon, og hva vet vi om hvordan hennes venner vil reagere om hun holder på å drukne? Dette tror jeg er tanker mange andre foreldre ikke har. Mange tenker at joda; barnet mitt kan svømme, og barnet er jo ikke alene, så da er det jo ingen fare.

Det holder ikke for meg, rett og slett.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:29   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

M^2, de svømmekursene jeg har sett på har kostet godt over 1000 kroner. Hvis man i tillegg har flere barn og trenger en 3-4 kurs per barnehagene blir det kjapt litt penger. I tillegg vil et hvert besøk i svømmehall for en liten familie koste opp mot 500,- per gang.

Da anbefaler jeg en tur til Risenga svømmehall i Asker, der koster det 105 for voksne og 80 for barn uka, noen kroner mer i helga. Familiebillett 330 i uka.
Det er også mulighet for billigere klippekort

Ok, gratis er det ikke, jeg ser den.

Som sagt - jeg betalte 800,- for svømmekurs for lillegutt, så prisene varierer nok noe...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:29   #43
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Det er økonomisk vanskelig for mange å få vært med på svømmekurs, og i svært mange kommuner er det lange ventelister og vanskelig å komme seg inn på kurs. I tillegg har i alle fall jeg opplevd at det er vanskelig å finne ut hvordan man finner informasjon om svømmekurs, og det kan være en ganske stor terskel for de med annen språkbakgrunn enn norsk, eller de med dårlige leseferdigheter.

Man kan synse så mye man vil, men læreplanen i kroppsøving sier at eleven skal:
utføre grunnleggjande teknikkar i symjing på magen, på ryggen og under vatn
symje på magen og på ryggen og dukke
forklare og utføre livberging i vatn og livbergande førstehjelp


Mine barn har ikke lært å svømme på skolen, det har de lært av oss hjemme. Heldigvis er vi så flinke til å svømme at vi har klart å lære dem det uten store problemer. Ikke alle har foreldre som kan svømme.
På skolen hos oss er det ikke svømmebasseng, og svømming er mellom 8 - 10 ganger en gang i løpet av barneskolen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 07:41   #44
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

herregud så tragisk å miste to gutter på den måten.
MIn eldste kan ikke svømme og hun har såpass vannskrekk at det kommer til å ta lang tid for henne å lære tror jeg. hun liker vann så lenge hun slipper å få det på fjeset og så lenge hun har beina på bunnen. skal vi øve på svømming får hun helt panikk. Prøver å ta henne med på badeland/svømmehall 1 gang i mnd ca..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 07:49   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Her har de svømming fra 1. klasse siden skolen ligger vegg i vegg med en stor svømmehall. Men de lærer ikke å svømme, egentlig, de leker bare i første klasse. Gjør seg kjent med vannet og sånt. Tror de begynner med aktiv svømming i 2. klasse nå til høsten, da får de i hvert fall flere svømmetimer (i 1. klasse er det bare rundt 5 ganger i året).

Eldste kan ikke svømme. Eller, jeg tror egentlig hun kan det men hun tør ikke å prøve. Hun kan være ute på det dypeste i bassenget, men da med badering rundt seg, da flyter hun litt på den mens hun svømmer. Jeg er sikker på at hun hadde klart det uten den også, men hun tør ikke og blir hysterisk. Jeg kan ikke tvinge henne heller, men siden jeg er tilhenger av belønningssystemer i enkelte tilfeller (det har funket utrolig på oss flere ganger, bla med bleieslutt og soving), så skal jeg lokke henne litt med en eller annen ting hun ønsker seg, som hun skal få den dagen hun er svømmedyktig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 07:51   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Nå leste jeg saken også, herregud det er akkurat der venninna mi bor, der skal vi bade om to uker. Huff for en grusom sak.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:07   #47
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Propellen har gått på småbarnssvømming i regi av Badenymfene fra han var drøyt ett år nå er han 5 1/2, til høsten begynner han i svømmeklubben her hvor vi bor.
Det er dyrt ja, kostet 1500,- for 10 ganger, nå har det gått opp til 1500,- for 8 ganger. Svømmeklubben er nok billigere. Vi har svømmehall vegg i vegg med skolen og når han begynner der, så sier de som går der at de er ofte er der i gymtimene og på idrettsdager.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:16   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Eldstemann har hatt ca 10 timer svømming i 1. og 2. klasse, jeg håper og tror dette fortsetter i 3. klasse også. (Vet du det m^2?) I tillegg er han med på SFO`s svømmekurs denne uka. Ut over det har vi ikke noe fast opplegg til han, men mannen tar med gutta i svømmehall en god del i løpet av året. Begge gutta liker vann veldig godt og eldstemann kan svømme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:36   #49
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

M^2, de svømmekursene jeg har sett på har kostet godt over 1000 kroner. Hvis man i tillegg har flere barn og trenger en 3-4 kurs per barnehagene blir det kjapt litt penger. I tillegg vil et hvert besøk i svømmehall for en liten familie koste opp mot 500,- per gang.

Jeg bor i Østfold, og her koster det 1200,- i halvåret, i tillegg til medlemsavgift på 550,- hvert år.

Ellers vet jeg ikke hvordan det er med svømming på skolen der hvor storebror går. Han har gått på kurs på svømmeklubben i et par år nå, og svømmer godt. Så får vi håpe lillesøster får plass etterhvert, det er nemlig ventelister på kursene her har jeg hørt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:57   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Svømmehallprisene i Oslo er jo sinnssyke, jeg kikket litt på det i går fordi vi elsker svømming og skal til Oslo om to uker. Her koster det jo en tredjedel. Vi er to voksne og to barn og betaler 120,- kroner totalt i en svær, flott svømmehall i nærheten, med barnebasseng og masse kjekt utstyr, og vi kan være der i 3-4 timer om gangen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:58   #51
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg bor i Østfold, og her koster det 1200,- i halvåret, i tillegg til medlemsavgift på 550,- hvert år.

Ellers vet jeg ikke hvordan det er med svømming på skolen der hvor storebror går. Han har gått på kurs på svømmeklubben i et par år nå, og svømmer godt. Så får vi håpe lillesøster får plass etterhvert, det er nemlig ventelister på kursene her har jeg hørt.

Har faktisk nettopp sjekket priser på kurs, og fikk bakoversveis.. 1750 kroner for noen få ganger og hver "time" var på 30 minutter. Og dette var bare vanntilvenning! Men at det er viktig, det vet jeg, selv lærte jeg meg å svømme av meg selv som 14 åring. Fikk nemlig vannskrekk da læreren ble så sint da jeg ikke turde å slippe meg, at han dukka meg under vann og holdt meg der så jeg skulle lære.... Da var jeg 8 år Ikke gøy når jeg ikke turde å bade når de andre gjorde det.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:13   #52
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er det så dyrt altså? Mener vi har betalt 800,- per halvår jeg i den lokale svømmeklubben, det er vel ikke så ille?

Er det da svømmekurs han går på eller er det svømmetrening? Her er det nemlig to forskjellige ting. Svømmekurs koster 1250 kr for 12 ganger og svømmetreninga koster 700 kr i halvåret for D partiet. For å kunne begynne på D partiet må man først gå på svømmekurset. Man må kunne svømme bryst, rygg, crawl og butterfly før man får lov til å begynne på D partiet. Det sier seg selv at det skal mer enn 12 ganger på svømmekurs for å lære seg det. Det blir dermed veldig dyrt.

Her er svømmeopplæringen i skolen et vits. De får tilbudet i 3.klasse, men de som går på høyere trinn blir prioritert (natrulig nok) noe som kan føre til at man ikke får opplæring i 3.klasse.

Jeg har sendt alle mine på svømmekurs. To av de har valgt å gå videre på svømmetrening.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:15   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Jeg har lyst begynne ta med Hannah i svømmehallen til høsten iallefall. Det er ikke så mange organisert kurs her, men jeg skal sjekke opp. For det har vært av og til.

Jeg synes både skole/kommune og foreldrene har et ansvar her. Det er naivt å tro at man kan pushe dette på foreldrene uten problem, både ift økonomi og det at innvandrervoksne selv ikke kan svømme noe særlig. Det var jo denne ulykken et tragisk bevis på, for det var jo voksne der også. Men ingen kunne svømme.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:22   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Da anbefaler jeg en tur til Risenga svømmehall i Asker, der koster det 105 for voksne og 80 for barn uka, noen kroner mer i helga. Familiebillett 330 i uka.
Det er også mulighet for billigere klippekort

Ok, gratis er det ikke, jeg ser den.

Hvis du da legger til togbilletter eller bensin og parkering så er du kjapt over 500 da også. Vi har dessuten ingen mulighet til å komme oss til Asker midt i uka, da ville ikke Glitterbarnet vært i seng før way past leggetid. Jeg tipper den situasjonen ikke er spesielt enestående for oss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:26   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Eldstemann har hatt ca 10 timer svømming i 1. og 2. klasse, jeg håper og tror dette fortsetter i 3. klasse også. (Vet du det m^2?) I tillegg er han med på SFO`s svømmekurs denne uka. Ut over det har vi ikke noe fast opplegg til han, men mannen tar med gutta i svømmehall en god del i løpet av året. Begge gutta liker vann veldig godt og eldstemann kan svømme.

Nei jeg tror det er slutt i 3. dessverre. Mener de sa det. Men se på <kommunenavn>svømmerne, de har flotte svømmekurs!

Da er de vel på samme svømmekurs denne uka da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:27   #56
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du da legger til togbilletter eller bensin og parkering så er du kjapt over 500 da også. Vi har dessuten ingen mulighet til å komme oss til Asker midt i uka, da ville ikke Glitterbarnet vært i seng før way past leggetid. Jeg tipper den situasjonen ikke er spesielt enestående for oss.

Jeg kjører jo fra 40 minutter nord for Oslo for å komme dit så kjenner den problemstillingen ja. Parkering på risenga er forøvrig gratis.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:31   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er det så dyrt altså? Mener vi har betalt 800,- per halvår jeg i den lokale svømmeklubben, det er vel ikke så ille?

De har i tillegg ordnet med støtte fra Norges Svømmeforbund så de har kunnet ha en ekstra voksen i vannet pga lillegutt har spesielle behov, kjempebra!


Her koster det 1400 kr pr kurs,det er 10 ganger pr kurs. Er ikke alle som har råd til det nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:48   #58
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jo, jeg ser den, men blir det da riktig å pålegge skolen å skulle ta ansvaret? Det er jo ikke bare svømming man ser at foreldre ikke har mulighet, av forskjellige årsaker, til å lære barna sine.

Det er så viktig å lære seg å svømme at jeg synes ikke vi skal frita skolene for ansvar for svømmeopplæring. Joda, det er sikkert foreldre som ikke har råd til å kjøpe sykkel til ungene sine slik at de ikke får lært seg å sykle, men man kan ikke dø av det. Jeg synes at akkurat det å lære seg å svømme stiller i en litt annen kategori enn ganske mye annet.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ja, det er dyrt, men det kan jo vise seg å være vel investerte penger da.

Det er vel investerte penger, men det er nå engang slik at det ikke er alle som har disse pengene uansett hvordan man vrir og vender på det. Og dermed synes jeg det er viktig at skolene bidrar til svømmeopplæring, slik at svømmeferdigheter ikke blir noe som er forbeholdt de heldige av oss som har råd til å betale for det. Det er noe alle må få muligheten til å lære seg.

Vi betalte 1500 for siste kurs mener jeg. Snuppa har gått på tre kurs (to da hun var baby) og kan fremdeles ikke svømme. Minstemann har gått på ett kurs og kan heller ikke svømme. Det er klart det blir en del penger ut av dette etterhvert. En annen ting er at det er ikke så lett å få plass på svømmekurs her, og jeg tipper det er slik andre steder også.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:48   #59
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

I Oslo har de, om jeg har forstått det rett, et semester i 4. klasse med svømming. Om man ikke har basic ferdigheter da, tviler jeg på at det er nok til å lære å svømme.
Storesøster har hatt mange svømmekurs, og kan nå svømme 50 meter alene (dvs. det er det lengste hun har svømt). Vi har vært endel i svømmehall med henne, og gjennom SFO har vi også hatt mulighet til å sende henne på svømmekurs. Det fordrer betalingsvilke/mulighet, så det kan jo hende det ekskluderer noen.
Jeg synes det er leit, uheldig og litt skummelt at svømmeopplæringen i så stor grad er overlatt til hjemmet.
Da jeg var liten, hadde vi svømming 1 gang i uka på hele barneskolen. Men jeg har forstått at det ikke er likt rundt om.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 10:03   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei jeg tror det er slutt i 3. dessverre. Mener de sa det. Men se på <kommunenavn>svømmerne, de har flotte svømmekurs!

Da er de vel på samme svømmekurs denne uka da

Æsj, det var dumt.
De er nok sammen denne uka ja. Han synes det er kjempestas.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no