Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-15, 11:06   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.397
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Ja, men om jeg skulle hatt bibliotek skulle det vært fordi det skulle være fint, ikke fordi jeg skulle lest spesielt mye.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:11   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, men om jeg skulle hatt bibliotek skulle det vært fordi det skulle være fint, ikke fordi jeg skulle lest spesielt mye.



Det er nå så. Men Cuyahoga sitt bibliotek ser jeg for meg blir et arbeissted som blir mer og mer overfylt og rotekoselig for hvert år, hun har jo virkelig eccentric professor-potensiale.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 30-05-15 kl 14:38. Årsak: Skrivefeil
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:14   #43
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Er du sikker på at du vil ha fast størrelse på hyllene?
Pent, men upraktisk.

Jeg ville hatt en mørk, dempet blåfarge på veggene, hyller fra vegg til tak, og en sjeselong.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:18   #44
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Jeg har fargesortert. Det funker helt fint, og gjør det litt ryddigere i spisestua. Det ble mye jobb å holde akkurat den hylla alfabetisk, siden det stadig kom nye bøker inn tidlig i alfabetet. :i-landsproblem:

Bare romanene, da. Tegneserier, YA, lyrikk, skuespill og faglitteratur står i hver sine hyller andre steder i huset.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:19   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Jeg klarer ikke med min beste vilje å synes at fargesortering av bøker ser fint ut engang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:36   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Fargesortering?
Jeg sorterer mye etter hva jeg liker, hva jeg synes passer sammen tematisk og hvordan jeg tenker de står i hyllene. For eksempel er yndlingsbøkene mine alle i øyehøyde i hylla. Det er et system som er fantastisk for meg og fullstendig absurd for alle andre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:39   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg sorterer grovt på emner, type medisinbøker, fysikk, it, matematikk, norsk litteratur, utenlandsk litteratur, barn/undom ,scifi/fantasy, hagebøker, oppslagsverk, og alfabetisk innenfor det igjen.

Jepp, det er slik vi kjører også.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, men om jeg skulle hatt bibliotek skulle det vært fordi det skulle være fint, ikke fordi jeg skulle lest spesielt mye.

Noe sier meg at vi har et ganske ulike forhold til bøker og deres funsjon.

Å bare skulle fargesortert romanene funker heller ikke. Skulle hele samlingen med Hunter S. Thompson stått på ulike steder da? Feministlitteraturen spredt? Musikklitteraturen her og der? Dessuten har vi vel omtrent 90% faglitteratur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 11:50   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.397
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Dere kan sikkert gå tilbake til å diskutere de vettuge forslagene, i stedet for å henge dere opp i fargesorteringen min.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 12:12   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Hvis jeg hadde fått sånn globus med portvin, kunne jeg også hatt bibliotek. Hadde blitt litt tomt, da. 1 høy bokhylle med praktbøker om musikk og film og reise, og fire Kindler på et bord.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 12:16   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis jeg hadde fått sånn globus med portvin, kunne jeg også hatt bibliotek. Hadde blitt litt tomt, da. 1 høy bokhylle med praktbøker om musikk og film og reise, og fire Kindler på et bord.

Jeg kunne tenke meg et bibliotek ala Don Drapers kontor. Men vi har neste 10 meter med praktbøker, designbøker og andre bøker som ikke funker i kindleformat. For å ikke snakke om metrene med tegneserier. Og LP-plater ...

Da jeg var i New Orleans fant jeg en globe-bar, men i mer sekstitalls futuristisk design. Den var i rød plast, og helt, helt FANTASTISK! Høvdingen nektet meg å kjøpe den fordi det ikke gikk an å få den på flyet. Jeg tenker på den fremdeles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 12:35   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Høres helt fantastisk ut. Jeg kunne nok også gått bananas i praktbøker hvis de hadde stått fremme. Også har vi 4000 singler som burde kommet til sin rett, og så kunne vi endelig fått den jukeboxen, og ...

Joda.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 12:47   #52
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Jeg fargesorterte ene hylla en kveld, i et anfall av rastløshet, og det ser egentlig ganske kult ut på bilder.

Men det strider med min egen, indre logikk om hvilke bøker som skal stå sammen. Sense & sensibility sammen med Middlemarch, The Road langt unna følsomme Emma, men nær Brødrene Karamasov.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 12:53   #53
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.


Men det strider med min egen, indre logikk om hvilke bøker som skal stå sammen. Sense & sensibility sammen med Middlemarch, The Road langt unna følsomme Emma, men nær Brødrene Karamasov.

Det gjelder bare å ha mange bøker i samme farge.

Min fargesorterte kan ses på FB, jeg liker å erte bokfolk jeg kjenner med den.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:20   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Hvis mulig (taket egner seg for krok-oppheng), hadde jeg gått for en fin hengekøye! Tenk så deilig å ligge der og vugge forsiktig mens man leser! Og så tar man den ned når man ikke bruker den, og får plass til andre ting.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:26   #55
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Det er nok mulig, men jeg frykter hengekøye vil ha i overkant stor apell til yngre familiemedlemmer.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:31   #56
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Haha, jeg fikk også opp bilder av uønsket oppmerksomhet og en gjensnurra Cuya straks jeg leste forslaget til Kanina

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:31   #57
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Ja, den bekymringen lurket i bakhodt mitt også, må jeg innrømme.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:42   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Du må holde hengekøya hemmelig!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 13:56   #59
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Skaff deg en usynlig hengekøye (Så forsterkes i alle fall Esmes eksentriske professorish-karakteristikaen )

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-15, 14:15   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.397
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg fargesorterte ene hylla en kveld, i et anfall av rastløshet, og det ser egentlig ganske kult ut på bilder.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no