Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 17:35   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Salomon er et velkjent skomerke, men jeg vet ikke om de er så velkjente mhp skisko egentlig. Det spiller egentlig ikke så stor rolle, de fleste merker har både gode og dårlige skotyper. Poenget er at det ikke bør være laveste modell av noen merker egentlig, sko er viktig for skiopplevelsen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:38   #42
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk, Absalone!

Men er ikke Salomon et velkjent merke?

Jeg vet ikke hvor mye jeg vil legge i det, men det er ikke mye. Det brukes så lite at jeg tenker at jeg heller kan vente noen år til da.

Salomon er et velkjent merke.

Jeg tenker at de skiene til 600 holder jeg, jeg kjøpte en pakke til tusen for 2 år siden, det holder fint til de maks 20 turene jeg tar i løpet av ett år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 18:32   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, men her får du helt ukjente sko som du ser ... Skiene er ok, like så binding, men jeg hadde valgt andre sko. Sko er viktig!

Hadde heller valgt denne da: http://www.gmax.no/pakke/5111804(BC_...0-st%C3%B8vel/

Hehe, så denne nå, og det er akkurat denne jeg har kommet hjem med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:19   #44
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Så bra! Jeg kjøpte ski selv i dag, og har allerede gått tur. Jeg havnet på lokal Sport1-butikk da, det var nærmeste i siste liten, så jeg måtte ut med 1 750,- alt i alt inkl. staver, men synes jeg kom godt ut av det. Best-i-test Atomic ski med Alpina sko og rottefella binding, og Fischer staver:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:23   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Sport 1 ville selge det til meg i dag, men jeg gikk fordi jeg ikke likte selgeren...

Hvor mye ga du for stavene? Jeg glemte å kjøpe det. Hvor lange må jeg ha? Jeg er 170 cm.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:33   #46
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Jeg er 171 og fikk 140 cm, var bra å gå med det. Kostet opprinnelig 399,- for staver, men jeg fikk litt ekstra avslag fordi vi handler så mye der, registrert kunde. Skipakken kostet jo 1 399,- og med staver og stropper skulle jeg betalt 1 900,-, men slapp altså unna med 1 750,- alt i alt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:38   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Da setter jeg av fire hundre til staver. Synes egentlig det høres litt dyrt ut, men det er vel fordi vi aldri går på ski...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:39   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da setter jeg av fire hundre til staver. Synes egentlig det høres litt dyrt ut, men det er vel fordi vi aldri går på ski...

Vi har billigstaver til 200 kr, jeg gidder ikke legge masse penger i staver som omtrent aldri brukes.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:42   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har billigstaver til 200 kr, jeg gidder ikke legge masse penger i staver som omtrent aldri brukes.


To hundre er genialt! Hvor?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:42   #50
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

De hadde noen staver til 299,- også, men ikke min lengde. Når det er sagt; resten av stavsamlingen lå fra 900,- og oppover, de dyreste over 3k fikk jeg fortalt, så jeg takket pent ja til 399,- og gikk fornøyd hjem.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:48   #51
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Kjøp staver med sånne håndleddsfester, og ikke med vanlige løkker. Det er så utrolig mye bedre å bruke slike staver.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:51   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

To hundre er genialt! Hvor?

xxl har hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 07:47   #53
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Ang håndleddsfester på stavene: Kjekt hvis du skal lange ut litt, men ganske upraktisk hvis du til stadighet skal hjelpe unger som ramler og trenger hjelp til å komme opp igjen. Jeg ville ikke brukt penger på det hvis det er snakk om å gå korte turer noen få ganger i løpet av vinteren

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 15:15   #54
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

Jeg bytter gjerne mine håndleddsfester mot vanlige løkker - har swix-staver.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:37   #55
tenoringsmor
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 12
tenoringsmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger nye ski. Hjelp!

finn.no

dær får du alt du vil ha

tenoringsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no