Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streik i kommunesektoren!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 15:24   #41
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Helseforetakene er statlige, ikke sant? Så hvis det sprer seg hit, får jeg bare ta med meg begge ungene på habiliteringsopphold.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:41   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Helseforetakene er statlige, ikke sant? Så hvis det sprer seg hit, får jeg bare ta med meg begge ungene på habiliteringsopphold.

Ja, det er Spekter-avtalen.
Jeg ser at de har tatt ut sykepleiere i "mitt" foretak. Jeg har ikke hørt et knyst om streikerier for andre. Men jeg har inntrykk av at sykehusforhandlingene ikke er helt som andre forhandlinger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:26   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.945
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Både barnehagen og lærerne til Poden streiker. Men det er delvis tilbud på SFO og i barnehagen da. Bare synd det ikke er samtidig! Barnehagen er åpen fr 9-15 og SFO fra 12-16.30. Jeg håper virkelig det er over til min hjemmeeksamen!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:30   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.945
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Legetimer på sykehus går som normal ja? St. Olavs?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:31   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Ja, det vil jeg tro.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:55   #46
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Barnehagen til ungene er i streik.
Håper inderlig ikke det blir langvarig. Da kan det måtte gå hardt utover feriedagene våre gitt.
Dette rammer ikke akkurat arbeidsgiver for å si det sånn (bare min ), samtidig som jeg har full forståelse for at de streiker!

Dette kan bli en spennende kabal å få til å gå opp kjenner jeg...
*gruer meg til uka!*

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:09   #47
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Vår kommune er ikke tatt ut i førsteomgang, heldigvis. Håper vi er så små at de "glemmer" oss

Sjefen min ringte idag og lurte på om barnehagen steiket, tror han er redd for at jeg skal ha hjemmekontor til over sommeren, eller kanskje det er det han håper :humm:

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:10   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Sola kommune er heller ikke tatt ut, ser det ut som. Heldigvis, jeg begynner jo å jobbe i diverse barnehager nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:35   #49
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Håper den er snart over, ellers blir det mye arbeid på meg som blir igjen på jobb...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:40   #50
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Kjempefestlig, på min kommune sine sider står det at joda, dette får konsekvenser for eksamensavviklingen, hurra liksom.
Gjelder det bare vgs eller privatister også?
Og om man ikke får tatt privatisteksamen, hva skjer da?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:47   #51
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.028
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Du skal vel ta eksamen i vgs, Trixie? Kommunen har ikke noe med det. Det må være eksamen i 10. klasse de snakker om.

Hos oss går alle sentralgitte skriftlige eksamener for både elever og privatister som vanlig fordi de som jobber med det ikke er tatt ut i streik. Vi har også søkt og fått dispensasjon for å kjøre de muntlige privatisteksamenene som er igjen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:51   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du skal vel ta eksamen i vgs, Trixie? Kommunen har ikke noe med det.

Det er vel fylkeskommunen, vel? De har samme tariffavtale som kommunen, og kan også taes ut i streik.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:53   #53
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Jeg så iallefall at det var ansatte på vgs som var tatt ut i streik. Og mange i admnistrasjonen på fylkeskommunen, men vet ikke noe mer. Står bare at det kan ha konsekvenser for eksamen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:03   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Skolen til eldstemann streiker, men det er bare tre stk på skolen som er i streik. Resten er vel i et annet forbund eller uorganisert. Så her går skolen som vanlig. Fint for oss, men jeg er litt forundret over at det er så få som er organisert eller har et annet forbund. Hva annet er man organisert i på en barneskole?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:06   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Skolenes landsforbund, f.eks.

Ellers er det jo slik at jo høyere utdannelse - jo færre er organisert.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:08   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ellers er det jo slik at jo høyere utdannelse - jo færre er organisert.

Hvorfor det egentlig? Jeg tviler forøvrig på at det er høy utdannelse som er bakgrunnen på denne skolen. Ikke det at de har lite utdanning, men det er jo ikke hauger av lektorer på en barneskole.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:09   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du skal vel ta eksamen i vgs, Trixie? Kommunen har ikke noe med det. Det må være eksamen i 10. klasse de snakker om.

Mannen min jobber på vgs, og er tatt ut i streik, og der går eksamen fløyten. Privatisteksamener får man oftest dispensasjon for å avholde.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:11   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det må være eksamen i 10. klasse de snakker om.

Skriftlig eksamen er de ferdige med, men det kan jo være at det ikke blir rettet? Muntlig kan jo rammes hvis det varer et par uker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:13   #59
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor det egentlig? .

En teori: dess høyere utdannelse dess høyere stilling i skoleverket. Det vil ofte betyr en lederstilling, og da føler mange seg litt mellom barken og veden mellom arbeidsgiversiden og som vanlig ansatt. De er jo arbeidsgivers representant. Da er det ganske mange som velger å melde seg ut av Utdanningsforbundet, for å unngå krysspress.
Utdanningsforbundet er dog selvsagt også et forbund for skolelledere...viktig å presisere det!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:14   #60
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Streik i kommunesektoren!

Jeg er spent på hvordan det går med Oslo.

Vå skole er foreløpig ikke tatt ut i første omgang, det blir spennende å se om det blir enighet eller om det blir konflikt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no