Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-14, 20:51   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Jeg liker ikke "bare fordi"-regler. Kaffe er voksendrikk pga koffeininnholdet, ikke "bare fordi".

Jeg tror min instinktive motforestilling kommer av at jeg har tenkt at det er greit at de skal slite litt med smaken av alkohol i begynnelsen. At de kan venne seg til smaken og effekten litt i parallell. Men om han allerede er glad i smaken så har jo den begrunnelsen falt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 20:56   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Jeg tror kanskje jeg hadde konkludert med "hjemme, men ikke borte" og begrunnet det med andres reaksjoner og hva som er sosialt akseptert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 20:58   #43
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror kanskje jeg hadde konkludert med "hjemme, men ikke borte" og begrunnet det med andres reaksjoner og hva som er sosialt akseptert.

Ja, det er vel her vi havner.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:00   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror kanskje jeg hadde konkludert med "hjemme, men ikke borte" og begrunnet det med andres reaksjoner og hva som er sosialt akseptert.

Det er det jeg også tror jeg hadde sagt hvis det var en aktuell problemstilling her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:02   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Og en lang snakk, selvsagt, men det er vel underforstått.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:04   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Ja, det er nok påkrevd når man skal prøve å få gjennom "dette er ikke forbudt, du kan når som helst kjøpe deg en flaske selv og det er ikke farlig, men jeg ser helst at du bare smaker her hjemme hvor ingen kan se deg, for da kan Folk tro både det ene og det andre om hva som foregår her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:08   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Ikke sant?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:09   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mine barn liker vørterøl, og de får drikke vørterøl. De kommer ikke til å få drikke lettøl/alkoholfritt øl før de er nærmere atten. Lettøl ligner øl i både utseende og smak, og jeg ser ingen grunn til at de skal få drive "tørrtrening" på øldrikking så lenge jeg kan bestemme.

Og her kjenner jeg at jeg er også. Det byr meg så i mot at ungene skal få "smaken" på øl i en såpass ung alder. Jeg er redd veien til alkoholfri til alkoholholdig blir så fryktelig kort.

Nå har jeg ei på 14 og når jeg ser hvordan alkoholen flyter blandt ungdom i den alderen kjenner jeg veldig på hva jeg ønsker å servere/bidra med og ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 10:46   #49
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner tankegangen. Tror dere at barna kommer til å drikke så mye mer vanlig øl hvis de allerede liker smaken på øl? Og er det egentlig noen krise, forutsatt at det er lovlig at de drikker? Alternativet er jo at de starter på rusbrus eller drinker, hvis det er smaken som er det viktigste, som om det er er så mye bedre.

At man begrenser av sosiale årsaker (dvs. at andre kan reagere) har jeg mer forståelsen for.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 11:04   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

For meg er smak irrelevant, Begge veier. Jeg syns det er irrelevant å tro at om de ikke venner seg til ølsnak drikker de rusbrus eller vodka/battery, eller at det er "ille" å venne seg til ølsmak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 11:36   #51
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Det er da ganske vanlig at barn liker smaken av øl, og om de ikke allerede liker den kommer de vel neppe til å drikke alkoholfri fordi det er spennende?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 11:56   #52
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.720
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Min 3-åring liker godt alkoholfri øl. Det er stort sett det jeg velger selv, og jeg sliter med å begrunne ovenfor meg selv at han ikke får smake. Jeg har sagt at det finnes med og uten alkohol og at det ikke er lov for barn å drikke den med alkohol.

Jeg har dog ingen tro på at han kommer til å drikke mer dersom han fortsetter å like øl-smaken gjennom oppveksten. Vi løste det ved å styrt-drikke for å smake minst mulig, og da tror jeg egentlig det er bedre at han liker det og drikker "ordentlig".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:14   #53
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Eg har tenkt ein del på denne tråden og så langt er min konklusjon at spørsmålet inngår som ein del av eit heilt tankesett eg prøvar å vidareformidle til born når det gjeld alkohol/ikkje alkohol i praksis.

Døme: Sjølv legg eg meg på ei totalavholdslinje i samband med bilkjøring. Eg smakar ikkje så mykje som ein dråpe alkohol før eg kjører bil, sjølv om det er snakk om mange timar. Dette er noko eg starta tidleg med å formidle til ungane, fordi eg trur sjansen for å få den haldninga i "ryggmargen" er større då. Det gjer at eg samtidig må vere veldig bevisst på å formidle forskjellen på øl med alkohol og øl utan alkohol. Eg er ikkje glad i brus, så alkoholfritt øl eller vatn er dei reelle alternativa til kosemåltid.

Så hos oss kan ein samtale vere om lag slik:
Eg: Dette er alkoholfritt øl. Så difor kan eg drikke det sjølv om eg skal kjøre og handle etterpå.
Barn: Er det heilt alkoholfritt? Tenk om det ikkje er det? Er du sikker?
Eg: Ja, eg er heilt sikker.
Barn: Så det betyr at eg kan få smake?
Eg: Ja, alkoholfritt øl er heilt ufarleg, så det kan du smake.

For min del hadde det vore veldig feil å svare ( i den situasjonen) at "nei, du kan ikkje smake, for dette er berre for vaksne". Slik eg kjenner han hadde han då, istadenfor å bli trygga av det faktum at eg faktisk drikk alkoholfritt øl, lurt på kva anna som gjorde dette til ein vaksendrikk og kva konsekvensar det kunne få.

For meg er det aller viktigaste å tydeleggjere eit klart skilje mellom alkohol/ikkje alkohol, og at det er det som har praktisk betydning.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:19   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Som sagt; mitt syn er nok farget av at vi aldri har alkoholfrie varianter av alkoholholdig drikke i hus. Jeg drikker heller ikke brus, men syns vann og farris er supert. Det er heller derfor ikke noe poeng å gjøre av at man ikke drikker når man kjører. Hos oss er det helt innlysende. Hiawata er meget klar over hvorfor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:38   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Diskusjonen om hvorfor man ikke kan kjøre bil når man har drukket forløp seg på følgende måte her, da de to eldste gikk i 1. og 3. klasse:
- Men mamma, HVORFOR må vi GÅ til skolen?? (Dette var mens vi fortsatt kjørte dem)
- Jo, nå skal du høre, mamma var ute og spiste med jobben i går, og drakk vin til maten, og så ble det så sent før vi var ferdige med det, og når man har drukket alkohol så blir man ganske svimmel en stund, og da er det jo ikke lurt å kjøre bil!
- Å. (Pause) Går det over, eller blir du sånn for bestandig?
- Neida, det går over, om noen timer, tenker jeg.
- Åja.

Lesson: Ikke bestille masse mohitos rett før baren stenger når man har forpliktelser dagen derpå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:42   #56
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.910
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Er du sikker på at du ikke ble sånn for bestandig?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:44   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:45   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Er du sikker på at du ikke ble sånn for bestandig?

Det hender jeg lurer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:48   #59
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Polyanna:

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 12:49   #60
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Jeg tror også dette hadde vært greit hjemme, men ikke noe vi bedrev ute, for folk kunne misforstå.

Jeg får også en slags følelse av at det er bedre at de liker øl, og ikke behøver alkoholen, enn at de skal måtte ha alkohol for å nyte drikken. Jeg har drukket Munkholm i ulike varianter titt og ofte. Jeg liker øl til mat og til snacks, men med graviditeter og små barn, så har jeg i mange år vært veldig avholds hjemme. Jeg behøver ikke alkoholen, og det kan være greit at unge også kan se at det går an.

(og det går an på fest også)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no