Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 20:42   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Akkurat nå, men det kan endres i morgen, har jeg lyst til å vandre rundt i Andesfjellene uten noen tidspress.



Og så har jeg noen rar tiltrekning til ørkener, ikke spør meg hvorfor. Så kameltur gjennom Sahara hadde vært litt gøy (men helst på 30-40-tallet).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:44   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Jeg har forresten lyst til å reise tilbake til Zambia.

Til Kalambo Falls:


Til Zambesi-elven:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:45   #43
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Jeg skulle kunne tenke meg å bruke lang lang tid til å utforske Afrika.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:49   #44
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skulle kunne tenke meg å bruke lang lang tid til å utforske Afrika.


Etter

mange


mange



mange...





lange





år:



































Gamle FP-er Pelen, I presume?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:05   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.



Det er der man ber ungene gå ut og leke litt i hagen etter middag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:14   #46
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Jeg kunne gjerne tenkt meg å reise til Karelen. Min finske svigermor sin familie stammer herfra og var av de siste Karelene.





cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:19   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

...også drømmer jeg meg tilbake til Botswana; Molepolole, Gaborone og Francistown, for ikke å snakke om hele Chobe-feltet.

Molepolole der jeg bodde:


Gaborone, hovedstaden:


Francistown, der jeg studerte:


Chobe River
0

Kalahari ørkenen:


I tillegg Zambia og Zimbabwe, Victoria Falls.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:20   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Gamle FP-er Pelen, I presume?

Yes, Mrs Retz Stanley!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:20   #49
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Victoria Falls Bridge, der jeg faktisk hoppet i strikk - 111 meter rett ned!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:28   #50
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?



__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:31   #51
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Lofoten.

  Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:55   #52
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg har lyst til å besøke Jersey. Jeg fulgte tett med på Bergerac i sin tid, og fikk så uendelig lyst til å besøke øya som serien ble spilt inn på.

Signerer! Har alltid hatt lyst til å reise dit!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:02   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Japan. Og da vil jeg til Kyoto, her representert ved en Geisha. (hvordan får jeg stort bilde?)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gion-kyoto-s-most-famous.jpg (25,4 KB, 1 visninger)
__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:07   #54
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Kom på noen til:
Canada, Texas, Sheychellene, Amazonas (regnskogen), Nepal, Sveits, Alaska, kinesiske mur, transiberian og orienteskpressen. Merker at jeg har lyst til å oppleve mye natur.... Byer,støy,eksos og kaos er ikke så nøye å se, selv om jeg også kunne tenkt meg å sett NY..


Sist redigert av ItsOnlyMe : 29-04-10 kl 22:12.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:12   #55
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Min drøm i mange år, siden jeg kom over en bok om stedet på UB, har vært å komme til verdens mest isolerte øy: Tristan da Cunha. Øya ligger midt i Atlanteren mellom Afrika og Sør-Amerika, og er befolket av etterkommere etter strandede hvalfangere og andre sjøfarere og kreol-kvinner fra St. Helena og Afrika. Det er et engelsk protektorat (eller hva det nå heter) og er bare tilgjengelig med små lette båter pga krapp sjø og skarpe klipper. Øya er ekstremt ugjestmild, og det lille samfunnet har utviklet en særegen kultur (i hvert fall slik det var på 70-tallet som den boka jeg har lest om dem handlet om). På grunn av et vulkanutbrudd tidlig på 60-tallet, ble alle evakuert til England, og myndighetene ville ikke sende dem tilbake igjen - de kunne ikke fatte at noen ville bo der. Men øyboerne sultestreiket og ble omsider sendt tilbake. Politisk sett er de et helt egalitært samfunn (dvs. på 70-tallet, i hvert fall), og i dag får de penger fra salg av frimerker og hummer.



Jeg synes det er spennende med slike langt utenfor allfarvei-steder og skulle gjerne ha vært der en gang i livet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:55   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Jeg måtte innom tråden her igjen for å drømme meg bort. Du verden så mange flotte reisemål. Silkeveien kjenner jeg at jeg bare MÅ gjøre en gang i livet.

Ellers så har jeg en stadig drøm om å reise tilbake hit:


Det er Foz do Iguassu i Brasil/Argentina.




Det er så fantastisk vakkert der. Fossefallene er enorme og mange, men skogen, dyrelivet, fuglene og alt det der gjør stedet perfekt.

Jeg drømmer om å sitte ved utsikten over fossene igjen og bare nyte synet. Det at det ikke var biltrafikk inn til fossene og at det var så stort område at det ikke krydde av folk gjorde det ekstra flott.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:56   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Å hjelpes det bildet ble stort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 23:07   #58
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Niagara falls:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 23:15   #59
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Agenten.. Har du vært i Niagara?

Jeg synes Niagara var flott da jeg var der, men etter Iguassu tror jeg ikke jeg vil oppfatte Niagara på samme måte igjen. Det er også noe med totalopplevelsen ved Niagara som skuffet meg.

Men bevares det er stort og flott altså. (Pappas fetter bor like ved og vi skal sikkert reise dit igjen også.)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 23:19   #60
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?



Galapagosøyene!

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no