Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver som barna skal lage?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 08:25   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Herved motivert.

Passe stort papir til å lime på tennbrikett-bokser kan Knerten male/tegne på.
Og "meiboller" kan vi lage sammen.

Jupp, det skal bli julegaver som er hjemmelaget i år. Kakao-pinnene falt jeg umiddelbart for, men det er bare mamma som er kakao-drikker av besteforeldrene hans, og hun er diabetiker, så da må jeg ha sukkerfri sjokolade, droppe melis, og vips blir vel ikke konsistensen rett (melis er jo litt effektivt på konsistens)

Kan jeg skrive "Fra Knerten og Mikro" selv om det er innlysende at Mikro (8 mnd gammel) ikke akkurat har bidratt? Dumt med selvlaget gave fra ham, og kjøpt fra henne... (Bortsett fra at forresten så har de vel etterlyst krus med bilde av henne, siden de har av ham)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 08:29   #42
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Tidligere har vi laget juletrekuler som vi har skrevet årstall på. Enkelt, men like vel veldig fin gave. Gjør ikke noe at man lager det noen år på rad heller.

I år skal vi støype kubbelys som vi skal pynte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 08:41   #43
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.645
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Storesøster og pappaen snekrer fuglehus som skal gis bort til besteforeldre. Det blir veldig fint. De hadde ambisjoner om veranda og div fasiliteter, men vi får se hva det ender opp med.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:02   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tegne på kjøkkenkluter er et bra tips, det har vi ikke gjort før. Pynte lys... hvordan gjør man det slik at barn får det til? Og hvordan lager man gryteunderlag av tøvete ullkuler, det er definitivt noe barn kan greie.

Det finnes noe ala tusj man kan tegne på kubbelys, det ligner litt på glitter om jeg ikke husker feil. Jeg tror vi kjøpte fra en bokhandel som også hadde mye hobbyutstyr. Veldig enkelt, som alle klarer. (har gjort dette både hjemme og i barnehagen)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:04   #45
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Herved motivert.

Passe stort papir til å lime på tennbrikett-bokser kan Knerten male/tegne på.
Og "meiboller" kan vi lage sammen.

Jupp, det skal bli julegaver som er hjemmelaget i år. Kakao-pinnene falt jeg umiddelbart for, men det er bare mamma som er kakao-drikker av besteforeldrene hans, og hun er diabetiker, så da må jeg ha sukkerfri sjokolade, droppe melis, og vips blir vel ikke konsistensen rett (melis er jo litt effektivt på konsistens)

Kan jeg skrive "Fra Knerten og Mikro" selv om det er innlysende at Mikro (8 mnd gammel) ikke akkurat har bidratt? Dumt med selvlaget gave fra ham, og kjøpt fra henne... (Bortsett fra at forresten så har de vel etterlyst krus med bilde av henne, siden de har av ham)

Jeg syns ikke det er dumt med selvlaget gave fra han og kjøpt fra henne. Jeg tenker at han sikkert er veldig stolt av det han har laget, og da syns jeg han skal få æren alene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:05   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Jeg har brukt å gi en kjøpt gave fra familien og en laget gave fra barnet som har laget den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:24   #47
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Når turbo var 3 år laget vi kopper som han tegnet på. Samme når han var 5 og hun 1 år.
I fjor laget de gryteundrlag av fliser,og tegnet på
I år har turbo ønsket at vi skal lage såper. Så får se til helgen når jeg skal til bodø hva jeg finner på Panduro.
men mamma har ytet et ønske med å få ny krus som det er tegnet på,med at hun har knust sitt.
Så det skal jeg og se etter på panduro.

Så blir kanskje krus til noen og såper

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:46   #48
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Guri, holdt på å glemme noe viktig om kakao på pinne.

Ikke sett dem rett i kjøleskap for stivning. Da blir sjokoladen litt hvitaktig, og kan se gammel ut. La dem stivne på kjøkkenbenken, og så kan du sette dem i kjøleskapet senere.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:01   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Cilen la ut bilde av en veldig fin skål i pappmasje som hun og datra hadde laget. Fin-fin godisskål

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:08   #50
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Vi har også gitt bokmerker av koselige barnetegninger. Jeg har bare klipt ut et menneske eller en giraff de har tegnet på et ark og laminert dem. Så laget et hull som vi har festet et fint bånd som passer til fargene i tegningen.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:18   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns ikke det er dumt med selvlaget gave fra han og kjøpt fra henne. Jeg tenker at han sikkert er veldig stolt av det han har laget, og da syns jeg han skal få æren alene.

Det har du rett i, han skal nok få æren alene, vi får finne på noe annet fra henne.
Det er bare det at vi derved pr default har to gaver fra ham (det er jo barnehagebilder også) og ingen fra henne, men vi kan ordne kopp med bilde, så er det vel greit.

Og jeg har kommet på at han har opptil flere kakao-elskende tanter, så kakao på pinne kan vi nok også lage ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:22   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det har du rett i, han skal nok få æren alene, vi får finne på noe annet fra henne.
Det er bare det at vi derved pr default har to gaver fra ham (det er jo barnehagebilder også) og ingen fra henne, men vi kan ordne kopp med bilde, så er det vel greit.

Og jeg har kommet på at han har opptil flere kakao-elskende tanter, så kakao på pinne kan vi nok også lage ja

Det spiller da ingen rolle. Det er jo bare sånn det er nå ene barnet er baby. Besteforeldrene bryr seg nok ikke så mye om det, og babyen bryr seg iallefall ikke om at besteforeldrene får 2 gaver fra broren og bare en fra henne.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 09:41   #53
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Vi lagde kakao på pinne i går. Dette ble nok mest en test, uten pynt og annet dill, men de ble utprøvd i morges av ungene, og falt i smak. Nå brukte vi isbitboks, og hadde litt over halvfull kopp med melk, og da smakte det kakao. Man kan ikke ha full kopp med melk for å få skikkelig kakao-smak, da må vi bruke større former til sjokolademassen, tror jeg.

Her rører vesla med pinnen:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:21   #54
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Vi har også gitt bokmerker av koselige barnetegninger. Jeg har bare klipt ut et menneske eller en giraff de har tegnet på et ark og laminert dem. Så laget et hull som vi har festet et fint bånd som passer til fargene i tegningen.

Det skal vi også lage. <jeg klipper passelige papirstrimler, og så tegner ungene. Får en fin snor eller perlepynt eller noe i toppen.

Vi skal også lage blomsterpinner av ståltråd og perler.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 13:38   #55
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Vi kjøpte ferdig såpemasse på apoteket i fjor. Ungene kjevlet ut og stakk ut små figurer med pepperkake/plastelinaformer. De la flere farger oppå hverandre for å få en høyere såpe. Raskt og enkelt, men det er nok ikke de beste såpene sånn hudmessig sett hvis man er sensitiv.

Vi kjøpte også sponesker som de malte og pyntet. I fjor hadde de hvertfall "diamanter" med lim bakpå for en billig penge på Europris.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:45   #56
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Nå har jeg også testet ut nålefilting(?)/ toving med nål sammen med barna. Og både 4, 6 og 7åringen fikk det til. Figurene blir dog litt slappere enn mine. Vi har laget sopper i alle farger og former med prikker på. Jeg kan legge ut bilde når vi har fått fester bånd i dem. De ble i allefall råkule.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:31   #57
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Mange gode forslag her

Vi har kjøpt "Tegn-selv-kalender". Vi snakker litt om tema for hver måned, så kan barna tegne, lage collager og skrive dikt som vi limer inn. Blir en flott, personlig gave, som kan henge på kjøkkenveggen til farmor, og som minner henne på "englebarna" hver dag

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:53   #58
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Så mange gode tips! Her skal jeg plukke et par ideer når det nærmer seg jul.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:04   #59
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Vi har malt "frokostsett" til besteforeldre tidligere. Enkle hvite krus og tallerken som gutta har fått male på.
I år skal vi lage såper, etter eldstes ønske. Han elsker alle sånne hobbyting, og favorittprogrammet på tv for tiden er "art attack". Et eller annet mer blir det nok også, kanskje fyrstikk-esker? Det var smart.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:16   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Jeg er så dårlig på sånt
Men de lager som regel noe på skolen og i bhg da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no