Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 08:44   #41
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og så sitter man igjen med dårlig samvittighet når man for eksempel aldri har brukt de seks, ganske store og sikkert arbeidskrevende, heklede brikkene man en gang fikk - brikker som var tenkt å henge over stol- og sofarygger, men som sturer innerst i et skap .

Eller man gir dem videre eller kaster dem 1. juledag uten snev av dårlig samvittighet. Og tenker aldri mer på brikkene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:50   #42
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Eller man gir dem videre eller kaster dem 1. juledag uten snev av dårlig samvittighet. Og tenker aldri mer på brikkene.

Eller man bruker dem og gir blaffen i at de ikke matcher resten av stua fordi det ligger mye arbeid bak brikkene og de er gitt med omtanke.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:54   #43
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Åh! Nå kom jeg på at bestemor holder på å hekle en lampeskjerm til meg! En knall gul en! Fordi jeg elsker jo gult (= da jeg var ni).
Hvis jeg noen gang får den i posten, skal jeg legge den ut på anbud på FP altså, for jeg tror den blir skikkelig attraktiv mange andre steder enn i mitt grålilla Chi-hus.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:59   #44
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:07   #45
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker hjemmelaga gaver. Da bestemora mi levde fikk jeg selbuvotter til jul hvert år. Og jeg spiser hjemmelaga konfekt og småkaker og sånt også hvis det skulle komme i julegave. Jeg spiser det jo når jeg er på besøk også, ville jo vært pussig om jeg skulle syntes at det ble uhygienisk bare fordi jeg fikk det i presang.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:07   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Ja! Jeg ble så utrolig rørt i fjor, niesen min på 13 hadde sydd et etui til strikkepinner, det skal mye til for å toppe en slik følelse hos meg! Et klart tegn på alderdom, men et godt et.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:12   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg har fått innrammet tegning av niesen min som jeg ble kjempeglad for og strikkede pulsvarmere av svigerinnen min som jeg også ble veldig glad for. Grunnen til at jeg blir glad for sånt er jo at jeg vet at vedkommende har tenkt på meg når de har lagt tingene. Setter nesten uten unntak mer pris på hjemmelagde enn kjøpegaver, men jeg skjønner jo at det ikke er "bare-bare" å lage en gave. Jeg gjør det jo f.eks aldri selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:13   #48
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg elsker hjemmelagde gaver, men så er jeg ikke i risikogruppen for å få heklet dorulldukke heller - tror jeg Jeg *kan* risikere å få dorull-dukke knytt med perler siden jeg har en tante som har vært i Russland på kurs, men jeg er litt der Veobra er, man har da sans for humor og ironi, og setter den fram på stasplassen på badet

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:14   #49
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg liker hjemmelaga gaver. Da bestemora mi levde fikk jeg selbuvotter til jul hvert år. Og jeg spiser hjemmelaga konfekt og småkaker og sånt også hvis det skulle komme i julegave. Jeg spiser det jo når jeg er på besøk også, ville jo vært pussig om jeg skulle syntes at det ble uhygienisk bare fordi jeg fikk det i presang.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:15   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.375
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Eller man bruker dem og gir blaffen i at de ikke matcher resten av stua fordi det ligger mye arbeid bak brikkene og de er gitt med omtanke.

Aner jeg at du synes jeg er uhøflig og jålete fordi jeg ikke bruker brikkene? Selv om jeg bare er middels opptatt av stuestil, har jeg et langt stykke igjen å gå før jeg kan kalle meg så snill .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:18   #51
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Er det noen som synes det er uhygienisk å få spiselige gaver? Jeg bare liker ikke å få spiselige ting.
Hvorfor? Fordi jeg trykker dem i meg vel!! Eier ikke selvbeherskelse og spiser gjerne en boks med kaker i slengen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:18   #52
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og så sitter man igjen med dårlig samvittighet når man for eksempel aldri har brukt de seks, ganske store og sikkert arbeidskrevende, heklede brikkene man en gang fikk - brikker som var tenkt å henge over stol- og sofarygger, men som sturer innerst i et skap .

Når man gir bort gaver kan man jo ikke automatisk forvente at mottageren skal elske det man gir, selv om det selvsagt er sdet beste. Jeg ville heller aldri brukt antimakassarer (men fint ord!), men jeg ville satt pris på omtanken likevel.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:20   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.375
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

, men jeg ville satt pris på omtanken likevel.

Omtanken setter man pris på - derav den dårlige samvittigheten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:20   #54
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Er det noen som synes det er uhygienisk å få spiselige gaver?

Uhygienisk som at noen har tatt på? Nei, herregud. Det skal en god del mer til før jeg synes ting er uhygieniske.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:22   #55
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Omtanken setter man pris på - derav den dårlige samvittigheten.

Ah, jeg er en enkel sjel, så jeg setter pris på omtanken, men får ikke dårlig samvittighet.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:23   #56
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Aner jeg at du synes jeg er uhøflig og jålete fordi jeg ikke bruker brikkene? Selv om jeg bare er middels opptatt av stuestil, har jeg et langt stykke igjen å gå før jeg kan kalle meg så snill .

Jeg ser hva du mener, altså. Jeg har sikkert vært heldig med mine hjemmelagde gaver, og skulle jeg få en skakk, gusjegrønn dorullnisse som bare får stå bak lampa noen uker i julen, så gjør jo det ingen verdens ting, det er bare koselig. Det blir derimot litt kjipt å få noe som giver har brukt masse tid på og som man absolutt ikke har lyst til å bruke. Som. f.eks heklede brikker til å ha over sofaryggen. Jeg er sikkert under gjennomsnittet interessert i interiør, men helkede brikker over sofa og stoler? Nei, der er jeg ikke, altså. Jeg ville blitt glad for at giver hadde brukt så masse tid og sånn, men samtidig er det jo litt trist at hun har brukt tiden og tråden til ingen nytte. Tenker jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:24   #57
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Er det noen som synes det er uhygienisk å få spiselige gaver? Jeg bare liker ikke å få spiselige ting.
Hvorfor? Fordi jeg trykker dem i meg vel!! Eier ikke selvbeherskelse og spiser gjerne en boks med kaker i slengen.

nei, ingen har sagt det i denne tråden. Jeg bare lurte på om det kunne være grunnen. Derfor spurte jeg om hvorfor.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:26   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg setter pris på alle gaver, og bruker det meste, eller legger det i skapet til jeg får lyst til å bruke det. Jeg måler vanligvis ikke gaver opp mot den ultimate nytteverdien en ting kan ha. Spiselige gaver har jeg aldri fått, men jeg ville spist.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:28   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker hjemmelagede gaver. Det at noen har tenkt på meg og brukt tid på å lage noe til meg er veldig, veldig hyggelig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:31   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Er det noen som synes det er uhygienisk å få spiselige gaver? Jeg bare liker ikke å få spiselige ting.
Hvorfor? Fordi jeg trykker dem i meg vel!! Eier ikke selvbeherskelse og spiser gjerne en boks med kaker i slengen.

Den er velkjent.

Nei, jeg vet ikke om det er noen her som syns det er uhygienisk, men utsagnet ditt fikk meg til å tenke på disse mødrene, som heller kastet kaker de hadde vunnet framfor å spise dem /eller la noen andre som ville spise dem vinne dem i stedet), for man visste jo ikke hva slags kjøkken de var laget i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no