Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-13, 14:56   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.498
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Hvordan funker det i oppvaskmaskin, Filifjonka? Jeg har nemlig Skaugum teak til fest, men kunne tenke meg kebonyen om den virkelig tåler oppvaskmaskin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:01   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Jeg bruker det ikke til hverdags, og har ikke hatt det så lenge, så det har ikke gått så fryktelig mange runder i maskinen ennå. Det ser fint ut så langt. Det skal visst settes inn med olje etter behov, men det har jeg ikke gjort ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:18   #43
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Skaugum, ja. Det hadde jeg glemt! Kjempefint, jeg ønsker meg deg også. Men ikke til hverdags, er redd for å ødelegge skaftene uansett hva de lover om oppvaskmaskin.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:20   #44
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Kjempefint, jeg ønsker meg deg også.

Neida, ikke bli redd Filifjonka. Det er bare Skaugum jeg ønsker meg, ikke deg også.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:24   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:27   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi bruker dette bare til fest og når vi har gjester. Har et annet hverdagsbestikk. Teskjeene er veldig søte syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:29   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vårt hverdagsbestikk i stål fra Bodum:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 16:07   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Vi har Aztec bestikk. Vi arvet bestikk til 4 personer av min manns mormor, og vi likte det begge to, så har kjøpt mer i serien og bruker det først og fremst som hverdagsbestikk. Jeg mente helt sikkert at det var fra Norsk Stålpress, men når jeg googler det nå står det at det er fra Stelton (?). Men uansett:


Oppdatert for å si:
Ahhh... Googlet litt til, og Norsk Stålpress forandret først navn til Norstaal på 90-tallet (snakk om ikke følge med ) og ble i 2007 kjøpt opp av Stelton.

Disse har vi også. Men vi sliter med rust på stålbestikket (dette skjer i oppvaskmaskinen). Har forsøkt saltpåfyll, dyre glansemiddel og tabletter, men det ser dessverre ut til å være helt stuck. Ellers liker jeg designet godt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 16:21   #49
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Jeg liker dette også. Får ikke kopiert bildet.

"En stilren retro-klassiker fra 1955. Tidløs og funksjonell design, som i mange år har vært et samlerobjekt. Focus de Luxe Edition 2006 er merket Edition 2006 for ikke å forveksles den med originalene. Håndtakene er av POM-plast som tåler oppvaskmaskin."

  Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 16:24   #50
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Formen på gaffelen var forresten oppsiktsvekkende lik AJ-bestikket. Kanskje dette også er ubrukelig, da. Den fasongen må ha vært poppis på 50-60-tallet.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 21:55   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Disse har vi også. Men vi sliter med rust på stålbestikket (dette skjer i oppvaskmaskinen). Har forsøkt saltpåfyll, dyre glansemiddel og tabletter, men det ser dessverre ut til å være helt stuck. Ellers liker jeg designet godt.

Forsøkt stålull? Det tar flekkene på våre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:02   #52
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Disse har vi også. Men vi sliter med rust på stålbestikket (dette skjer i oppvaskmaskinen). Har forsøkt saltpåfyll, dyre glansemiddel og tabletter, men det ser dessverre ut til å være helt stuck. Ellers liker jeg designet godt.

Vi har ikke vært plaget med dette så langt så vidt jeg har observert. (Men jeg vet jo at jeg nå kommer til å studere bestikket nøye neste jeg går på kjøkkenet. )


Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Forsøkt stålull? Det tar flekkene på våre.

Og noterer meg dette tipset i tilfelle det skulle være bruk for det.

Og så må jeg si meg enig ang det som er blitt sagt om Skaugum-bestikket. Digger det, men har holdt meg unna pga den mangle oppvaskmaskinkompabiliteten. Nå er problemet: Kan man egentlig kjøpe et sett bestikk til når man allerede har to fulle sett??

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:02   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.551
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Har du skuffer, har du lov, Njulaif.

Nå så jeg et annet fint et. Erik Bagger. Kjøpte dette som barnebestikk en gang vi var i Danmark, tro om voksenversjonen er like bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:41   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.498
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Erik Bagger, er ikke det han Pus med støvler-svindleren?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:51   #55
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.653
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Tiki og Maya har for korte tenner på gaflene, synes jeg. Det blir feil både estetisk og funksjonelt. Jeg ønsker meg Skaugum.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:58   #56
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg liker dette også. Får ikke kopiert bildet.

"En stilren retro-klassiker fra 1955. Tidløs og funksjonell design, som i mange år har vært et samlerobjekt. Focus de Luxe Edition 2006 er merket Edition 2006 for ikke å forveksles den med originalene. Håndtakene er av POM-plast som tåler oppvaskmaskin."

Åh, det hadde mormor og morfar. Nostalgi!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:59   #57
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har forresten Ramona til pent og IKEA til hverdags.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:52   #58
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Jeg fikk i dag bestikk til 18 personer av min fantastiske mormor. Det ble Carina fra Hardanger. Syns det var det mest stilrene. Skal bruke det til både fest og hverdags.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:25   #59
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Jeg fikk i dag bestikk til 18 personer av min fantastiske mormor. Det ble Carina fra Hardanger. Syns det var det mest stilrene. Skal bruke det til både fest og hverdags.

Det har vi også (i tillegg til Aztec). Veldig fornøyd.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:25   #60
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.551
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Erik Bagger, er ikke det han Pus med støvler-svindleren?

Ke? Dansk designer, såvidt jeg vet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no