Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 19:35   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Nei synes ikke det er flaut å kjøpe graviditetstester.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 19:40   #42
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Med medisinutsalg i klesbutikken og bygdas største sladrekjerring bak disken var det uaktuelt å kjøpe test lokalt, gitt. Men flaut? Nei.

  Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 19:42   #43
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg bryr meg lite om hvem som ser at jeg kjøper denne testen, men jeg unngår å kjøpe den dersom mamma er i samme lokalet samtidig

Ellers har jeg tre unger, og ingen av dem er jomfrufødsler, så flaut er det vel ikke, nei...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:09   #44
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Nei, det er ikke flaut.
Jeg har bare kjøpt de to gangene jeg har vært gravid også.

Men, med førstemann fikk jeg en eldre venninne til å kjøpe, liten by, og jeg var veldig ung, ville ikke at noen kjente skulle finne ut av det før meg omtrent, og spre det.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:11   #45
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg synes det er fryktelig flaut. Aner ikke hvorfor. Har sikkert tatt 100 tester opp igjennom tidene.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:13   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg har kun kjøpt graviditetstest en gang i mitt liv, men da var jeg så fryktelig stolt og spent at flau var jeg virkelig langt unna å være.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:21   #47
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Vel, når jeg kom inn med fire mnd gammel A synes jeg det var litt flaut.

Hvorfor i huleste er minipillen prevansjonen som passer for ammende meg når ammetåke gjør seg dårlig med tretimers marginen.

De andre gangene har jeg vært så full av spenning at jeg hadde lyst å dele med alle!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:52   #48
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Har ikke lest de andre inleggene.

Flaut nei. Da jeg ble gravid etter 8års prøving, så kjøpte jeg totalt 8 tester før jeg innså at det var sant at jeg virkelig var gravid

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:18   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Flaut? Nei.

Men det som forunderer meg er hvor mye SG`erne tester seg.
Mange tester seg før forventet mens - hvorfor det?

Hvis man venter til ihvertfall dagen etter forventet mens, vil man spare seg innkjøp av mange unødvendige tester.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:47   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.804
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

De er vel bare så veldig utålmodige og spente da!

Jeg synes det høres 100% menneskelig ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:54   #51
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Ikke flaut, men litt for privat til at jeg liker at naboen plutselig skal se hva jeg kjøper.

Ellers er det ganske så ubetalelig å stå der med 5 barn som oppfører seg omtrent som ungene til Lynette i Frustrerte Fruer, og kjøpe gravitest. Du får noen blikk da, for å si det sånn.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:57   #52
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Ikke flaut akkurat, men jeg som ble gravid første gang som 18åring var jo redd for at noen skulle se meg. Så meg leeeenge rundt på apoteket før jeg tok det jeg skulle ha.

Andre gang var det også litt merkelig. Da hadde jeg jo en baby på 6-7 mnd. Og var da også redd for å se noen kjente.

Men det gikk bra da

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:05   #53
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Flaut? Nei.

Men det som forunderer meg er hvor mye SG`erne tester seg.
Mange tester seg før forventet mens - hvorfor det?

Hvis man venter til ihvertfall dagen etter forventet mens, vil man spare seg innkjøp av mange unødvendige tester.

Sånn tenkte jeg også. Helt til jeg en gang begynte å prøve på å få baby...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:12   #54
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg er testedronning når det er en viss fare for baby. Kanskje fordi jeg som regel merker at det er "noe" rimelig kjapt. Ulempen er muligens at jeg dermed har fått med meg tidlige spontanaborter.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:24   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.903
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Flaut? Nei.

Men det som forunderer meg er hvor mye SG`erne tester seg.
Mange tester seg før forventet mens - hvorfor det?

Hvis man venter til ihvertfall dagen etter forventet mens, vil man spare seg innkjøp av mange unødvendige tester.

Det er nok ikke det å spare penger som står i fokus, nei. For egen del må jeg innrömme at jeg var nysgjerrig og spent i begynnelsen, og jeg gikk på markedsföringslureriet til en test som hevdet å kunne gi svar en hel uke för forventet mens. Etter flere års slit testet jeg tidlig for evt. å kunne påvise en kjempetidlig abort (kjemisk graviditet), ettersom jeg mistenkte at forhold i livmora förte til at egget hadde problemer med å feste seg skikkelig. Jeg fikk rett, for övrig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:27   #56
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.903
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg er testedronning når det er en viss fare for baby. Kanskje fordi jeg som regel merker at det er "noe" rimelig kjapt. Ulempen er muligens at jeg dermed har fått med meg tidlige spontanaborter.

Det synes jeg ikke nödvendigvis er noen ulempe, ref. svaret mitt over. Men det kommer naturligvis an på bakgrunnen. Hadde jeg ikke opplevd slike svakt positive, tidlige tester, tror jeg faktisk ikke jeg hadde hatt barn i dag. Hvis jeg ikke hadde mast meg til en undersökelse, hadde kanskje polyppene i livmora mi aldri blitt oppdaget.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:29   #57
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.894
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men det som forunderer meg er hvor mye SG`erne tester seg.
Mange tester seg før forventet mens - hvorfor det?

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Så lenge man har kontroll på syklusen sin, prøver å lage barn og venter spent på resultatet, så er det veldig fristende å "bare sjekke".
Jeg har forøvrig gjort det mange ganger selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:36   #58
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg synes ikke det er flaut. Hvorfor skulle det vært det da?

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:25   #59
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synd dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Som flere over: Nei, det er ikke flaut, men jeg vil helst ikke treffe noen jeg kjenner mens jeg gjør det. Og så er jeg nokså følsom for reaksjonen til personen bak disken, jeg vil ikke gratuleres eller smiles lurt til, ellers takk.

Forresten var det litt flaut å kjøpe test med tre måneder gammel baby på slep, i full innbilt-svangerskap-paranoia.


Denne kan jeg signere hjertelig på!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:29   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jada, etter at jeg var inne på SG før jeg ble gravid med minstemann gikk det jo opp for meg at mange testet hver eneste måned.
Jeg ble skikkelig forundret, for jeg skønte ikke poenget - jeg hadde vel tenkt at en test var noe en kjøpte når en hadde gått over forventet mensdato, fordi en graviditet først da var sannsynlig.

Men selv om jeg synes det er rart har jeg ikke hevdet at det ikke er menneskelig,da .. ; )

Selv har jeg aldri hatt lyst til å teste før tiden, selv om jeg var spent og utålmodig som bare det. Det har vel hatt noe med å gjøre at jeg ikke orker sånne veldige opp og nedturer hver mnd i prøveperioden. Så jeg håpet på graviditet, men innstilte meg på menstruasjon.
Så jeg har bare kjøpt to graviditetstester i mitt liv - og det var da jeg var gravid med småtrollene mine : )

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no