Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 11:47   #41
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi skal til London og etter å ha sjekket Ryanair (2700 t/r for oss to, ekskl. baggasje) sjekket jeg SAS for å se om jeg kunne finne noen litt gunstigere reisetidspunkter til en levelig høyere pris.

Over 9000 kr (!) t/r for oss to, inkl. alt.

Da hjelper det liksom ikke at de reklamerer med at man ikke betaler ekstra for baggasje, altså!

Men - hvem er villig til å betale drøye 9000 for en flyreise til London, da? det var helt ordinære billetter - ikke business class.

Savner SAS, jeg.

9000,- er mye ja... når skal dere reise? Jeg går ut i fra at den prisen er en Economy Extra-billett med full refusjon ved kansellering, endrings-muligheter osv. Hvordan er avgangs- og ankomsttidene til Ryanair på det alternativet du har kikket på, og hvor lander Ryanair i London? Husk, tid er også penger

Prisforskjellen er STOR på Ryanair og SAS ja. Det kommer den alltid til å være. Ryanair tilbyr ingen service eller hjelp annet enn et flysete. Man kan ikke endre billetter sånn helt uten videre, man lander på flyplasser som ofte ligger langt utenfor den destinasjon man har tenkt å reise. Grunnen til at de ikke benytter sentrale hovedflyplasser er at der blir de ikke sponset av lokale myndigheter med så mye som en krone, men må tvert i mot betale landingsavgifter slik alle andre flyselskaper må. Ved uregelmessigheter som forsinkelser osv. tilbyr Ryanair null assistanse.


Ryanair har rigide og vanskelige reise-betingelser og bedriver ulovlig markedsføring titt og ofte. Ofte blir billetten langt dyrere enn man tror. Fleksibilitet eksisterer ikke. Jeg vet at de stort sett er rimeligere enn alle andre, men slett ikke alltid. Et vennepar av meg sparte 4000,- ved å fly SAS fra OSL kontra Ryanair fra Rygge i fjor. De skulle til Alicante og skulle ha med golfutstyr.... Det ble en pinlig dyr affære hos Ryanair fordi de ikke ønsker å ha med golfutstyr i sine fly (tungt utstyr og store forsikringssummer dersom noe skulle bli ødelagt) og skrur derfor opp prisene såpass at det ikke blir et alternativ for folk å fly med dem. Ryanair tjener mye mer på å ha med vanlig bagasje ,og helst MYE vanlig bagasje som de tjener rått på.

Ryanair behandler dessuten sine ansatte svært dårlig. Dårlige arbeidsbetingelser, lave lønninger, ingen rett til å organisere seg og oppsigelser og ansettelser i fleng er resultatet. Gjennomtrekket ansatte er skremmende høyt.

Man kan aldri sammenligne f.eks. SAS og Ryanair. SAS er et nettverks-selskap. Dvs. et selskap som samarbeider med andre flyselskaper. Man blir hjulpet på ansvarlig vis når det oppstår uregelmessigheter i flytrafikken, man har mulighet til bestille gjennomgående billetter over hele verden, man samler bonuspoeng ved lojalitet, man har flere typer billetter som tilbyr alt fra lavpris til fullpris/business-class med full fleksibilitet. Man har større tidtabell med forsvarlige avgangs-og ankomsttider og man lander på flyplasser i nærmest tilknytning til den destinasjon man reiser til, og hvor det er videreforbindelser til andre steder i verden.

Norwegian er også et lavpris-selskap, men opererer allikevel i et helt annet sjikt kvalitetsmessig enn RA.

Jeg kommer ALDRI til å sette mine føtter i et Ryanair-fly, men jeg flyr med glede Norwegian , for å si det slik...




Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Undrer meg bare litt over prisforskjeller, that's all.

Se over....

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, du kan så si. Så vidt jeg husker så har sjefen for Ryan Air sagt at de etterhvert også må skru opp prisene sine, fordi det koster faktisk mer å fly enn det man betaler der.

Ja, han begynner jo å merke misnøyen og må slite mer og hardere for å få landingstillatelser og slots som ikke koster for mye. Ryanair er nødt til å ta betalt for ALT ekstra ettersom grunnprisen er kunstig lav. Det sier seg helt selv, uten at man trenger å være matematisk geni at man ikke kan overleve dersom hele flyet har passasjerer som har betalt kr 30,- for billetten sin.... Bare for å illustrere et eksempel... en forsinkelse fra OSL for SAS koster ca. 3000,- pr.minutt... DET er grunnen til at SAS og andre flyselskaper har ekstremt fokus på rutetid.


Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg vurderer Ryanair til London i sommer, er de så ille altså?

Ja.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:05   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Det med tid er et vesentlig poeng, syns jeg. Selv om våre venner i London bor slik at Stansted hadde vært en foretrukket flyplass.

Om vi skal fly fra Torp tar det oss to timer bare å komme seg dit, i motsetning til 40 minutter til Gardermoen. Det kan hende jeg hadde vurdert ting anderledes om jeg bodde nærmere Sandefjord enn Oslo, men enn så lenge så sjekker jeg ikke engang RA når vi skal fly. Det er rett og slett helt uaktuelt å fly med dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:20   #43
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Jeg har flydd endel med RA og synes det har blitt verre og verre i takt med alle de særdeler kreative gebyrene og reglene som dukker opp til stadighet. Sist hele familien fløy med RA, for rundt 2,5 år siden, sparte vi 9000 kroner vs SAS. (Og ja, vi bestilte i god tid før avreise!) Det var såpass mye penger at det var greit nok. Gangen etter reiste jeg og eldstemann, og da var det såpass håpløst med innsjekk og ombordstigning at jeg ikke har brukt dem etterpå. Noe som også har sammenheng med helt på trynet idiotiske slot-tider mellom min flyplass og Stansted. I høst flyttet de torsdagsavgangen til fredag ettermiddag, og med det ble det totalt uaktuelt.

Da jeg og en venninne skulle til London på juleshopping var det 8-900 kroner som skilte SAS via OSL og RA direkte. Med SAS fikk vi to dager ekstra pga meget gunstige flygninger, og dermed sparte vi to netter på hotell. Dette må jo også tas med i regnestykket. Norwegian og RA kan overhodet ikke sammenlignes, det er milevis mellom dem selv om de begge er såkalte lavprisselskaper.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:23   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.778
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Slot-tidene til RA var verre før, synes jeg. Da var det utelukkende avganger før 7 og etter 22, mens nå har de mange formiddags- og ettermiddagsflyvninger.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:28   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.056
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Jeg har god erfaring med å finne billigbilletter på restplass.no. Legg inn hvor du skal og når du skal dra, og så sjekket den utrolig mange reiseselskaper for deg og sammenligner reisetid. RA er ikke med, så da slipper man å tenke på hva det kunne kostet.

Jeg ville aldri finne på å fly en rute som krevde flybytte med RA, men andre turer tar jeg når prisforskjellen gjør at prisen blir 1/3-del.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:36   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.778
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Jeg ville aldri finne på å fly en rute som krevde flybytte med RA, men andre turer tar jeg når prisforskjellen gjør at prisen blir 1/3-del.

Jeg hadde heller ikke reist med RA om jeg skulle ha byttet fly, nei. Vi gjorde det da vi reiste til og fra Tokyo, men da la vi inn 36 timer ekstra, for å være sikker på at vi ville rekke det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:58   #47
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om vi skal fly fra Torp tar det oss to timer bare å komme seg dit, i motsetning til 40 minutter til Gardermoen. Det kan hende jeg hadde vurdert ting anderledes om jeg bodde nærmere Sandefjord enn Oslo, men enn så lenge så sjekker jeg ikke engang RA når vi skal fly. Det er rett og slett helt uaktuelt å fly med dem.

Pga reisetid til flyplassen? Flybuss fra Oslo til Rygge tar 60 min.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:09   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Pga reisetid til flyplassen? Flybuss fra Oslo til Rygge tar 60 min.

Jeg har iberegnet reisetid til flybussen også. Flybussen til Gardermoen stopper rett oppi gata for oss. Også skrev jeg Torp, ikke Rygge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:16   #49
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har iberegnet reisetid til flybussen også. Flybussen til Gardermoen stopper rett oppi gata for oss. Også skrev jeg Torp, ikke Rygge.

Ja, reisetiden til flybussen blir jo ulik avhengig av hvor i Oslo man bor. Jeg tror Ryggeekspressen stopper på bussterminalen og Ryen, i hvert fall.

Jeg oppfattet innlegget ditt som at det var uaktuelt å fly RA til London fordi reisetiden til Torp er så lang. Derfor påpekte jeg altså at man kan fly RA til London fra Rygge, med reisetid på 60 min fra Oslo sentrum.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:40   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg oppfattet innlegget ditt som at det var uaktuelt å fly RA til London fordi reisetiden til Torp er så lang. Derfor påpekte jeg altså at man kan fly RA til London fra Rygge, med reisetid på 60 min fra Oslo sentrum.

Det er uaktuelt å fly RA av flere grunner, tiden legger bare enda mer vekt på skålen. Jeg syns de er et motbydelig selskap, rett og slett. Jeg vil ikke at de skal ha noen av mine penger. Grunnen til at jeg nevnte reisevei, er at det kan hende tidsaspektet ikke hadde trukket vektskålen like mye ned om jeg bodde i Sandefjord eller Moss, og det ville vært betydelig vanskeligere å komme seg til Gardermoen.

Både Rygge- og Torpekspressen stopper på Bussterminalen, som da ville vært vårt nærmeste påstigningsted. Den tiden bussen tar derfira er da lenger enn det flytoget tar, og i tillegg har vi mulighet til å hoppe på flybussen direkte til Gardermoen 5 minutter gange opp i gata.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:54   #51
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er uaktuelt å fly RA av flere grunner, tiden legger bare enda mer vekt på skålen. Jeg syns de er et motbydelig selskap, rett og slett. Jeg vil ikke at de skal ha noen av mine penger. Grunnen til at jeg nevnte reisevei, er at det kan hende tidsaspektet ikke hadde trukket vektskålen like mye ned om jeg bodde i Sandefjord eller Moss, og det ville vært betydelig vanskeligere å komme seg til Gardermoen.

Både Rygge- og Torpekspressen stopper på Bussterminalen, som da ville vært vårt nærmeste påstigningsted. Den tiden bussen tar derfira er da lenger enn det flytoget tar, og i tillegg har vi mulighet til å hoppe på flybussen direkte til Gardermoen 5 minutter gange opp i gata.

Skjønner.


For oss er Rygge nærmere enn Gardermoen, og i tillegg synes jeg det er deilig å slippe køer og generell hassle som Gardermoen kan by på av og til. Likevel flyr vi selvsagt ofte fra Gardermoen, ettersom destinasjonsmulighetene fra Rygge er så begrensede. Men Londonturene våre pleier å starte på Rygge.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 28-02-11 kl 14:01. Årsak: La til litt.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 14:37   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Norwegian og RA kan overhodet ikke sammenlignes, det er milevis mellom dem selv om de begge er såkalte lavprisselskaper.

Nemlig... og det gjør det enda enklere å IKKE velge Ryanair

Et godt råd jeg også vil gi, abonnèr på nyhetsbrev fra SAS, Norwegian, KLM og andre seriøse selskaper. Da får man tilsendt tilbud og tilbudskampanjer FØRST og FØR de kommer i media. På den måten kan man være tidlig ute med å få klarhet og oversikt over tilbudene når de kommer. For ja, de er der, hele tiden kjøres kampanjer, og da gjelder det å smi mens jernet er varmt. Det er ikke slik at Ryanair ALLTID er billigst, men ja, de er alltid dårligst.

Jeg skal ikke gjøre noe mer reklame for SAS sine kampanjer ettersom de innleggene blir slettet uansett når de blir skrevet av meg, men her er gode linker til s.k. nyhetsbrev/newsletters, hvor man kan registrere seg for å få tilsendt siste og beste tilbud.

Nyhetsbrev fra SAS

Nyhetsbrev fra Norwegian

Nyhetsbrev fra KLM

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:09   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Elin - det er vel ingen som noe sted sier noe annet enn at man flyr med sentralt mer stil med det meste annet enn RA. Dog - også med priser og gebyere og tjo og hei, med unntak av helt sære tilfeller - er det gjerne så stor prisforskjell at det går likevel.

Det er jo forskjell på Ekornes og Jysk også. Og på Mercedes og Moskvitsj.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:48   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Elin: det er STOR forskjell på å fly med Ryanair og SAS. Og jeg betaler gjerne ekstra for alt det SAS kan tilby pluss at det føles mye bede å støtte et flyselskap som behandler arbeidstalerne sine på en god måte. Men drøye 4000 t/r London per pers blir så veldig mye mer. Mer er greit - veldig mye mer tillater ikke økonomien (og fornuften).

Jeg kommer nok heller ikke til å begynne å leve et så velregulert liv at alle kortvarige småturer vil bli planlagt 7-8-9 måneder i forveien. Men jeg sjekker alle selskaper før jeg skal reise, og om forskjellen ikke er hårreisende, er det verdt å investere ekstra for å reise med f.eks. SAS.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:21   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Elin - det er vel ingen som noe sted sier noe annet enn at man flyr med sentralt mer stil med det meste annet enn RA. Dog - også med priser og gebyere og tjo og hei, med unntak av helt sære tilfeller - er det gjerne så stor prisforskjell at det går likevel.

Det er jo forskjell på Ekornes og Jysk også. Og på Mercedes og Moskvitsj.

Ja, har jeg sagt noe sted at jeg tror noe annet?

Poenget er vel at flybilletter faktisk ikke er dyrt uansett hvilket selskap man reiser med. Flybilletter er blitt veldig billige. Det koster f.eks. nøyaktig det samme å fly til New York fra Oslo i dag som for mer enn 20 år siden, og New York-ruter er ikke engang pris-presset av lavpris-selskaper med dumping-priser og dumping-service.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:24   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

. Men drøye 4000 t/r London per pers blir så veldig mye mer. Mer er greit - veldig mye mer tillater ikke økonomien (og fornuften).

Men jeg lurer på om dette kan være en helg hvor det enten er skoleferie eller langfri, for 9000,- for to billetter er veldig mye til London - selv med SAS. Nå skal det sies at London er en veldig populær rute, og jeg kan ikke huske sist jeg fløy den og den ikke var full, og så lenge flyene er fulle til høye priser, så vil jeg anta at det er grunnen.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:30   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Zoë: jeg har aldri vært borti den prisen du nevner, og det er ikke snakk om mer enn 1-2 måneders planlegging, altså. Og finner jeg ikke gode priser, men fremdeles vil reise på kort varsel, finner jeg meg i å reise andre steder i stedet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:37   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Zoë: jeg har aldri vært borti den prisen du nevner, og det er ikke snakk om mer enn 1-2 måneders planlegging, altså. Og finner jeg ikke gode priser, men fremdeles vil reise på kort varsel, finner jeg meg i å reise andre steder i stedet.

Har sikkert vært uheldig med valg av helg? Det er fint ihvertfall, for da kan jeg øyne muligheten til en ok SAS-pris ved en annen anledning.

For meg er det ikke sånn at jeg bestemmer meg for reisetidspunkt også reiser jeg til et annet sted om jeg ikke finner ok billetter - jeg bestemmer meg for sted, også reiser jeg heller til et annen tidspunkt om prisene blir altfor høye.

Anyway - jeg skal til London snart! Gleder meg!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:39   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Jeg reiser for øvrig nesten aldri med SAS, men ned Norwegian.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:47   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg reiser for øvrig nesten aldri med SAS, men ned Norwegian.

Jeg liker Norwegian.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no