Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ludvigsen er død

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 12:29   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.786
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Jeg så også Knutsen & Ludvigsen på Trøndelag teater en gang, men da tror jeg jeg gikk i sjette, så det må ha vært 1981/82 en gang. Jeg husker ennå hvordan jeg holdt på å ramle av stolen av latter av vitsen om tvillingene Artur og Bærtur, hvor den ene var oppkalt etter faren og den andre etter anledningen.

Ellers så har jeg bare sett dem én gang, og det var da vi på jobben var på opptak til Nytt på nytt i fjor vår og de var gjester. Jeg er veldig glad for at det var akkurat de som var gjester den gangen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:56   #42
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Veldig trist, no more juba juba ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:07   #43
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Fikk høre det på radio i morges. Veldig, veldig trist. Gustav Lorentsen var genial som Ludvigsen, men som andre nevner så var han så mye, mye mer i tillegg. Verden er et fattigere sted uten han.

Jeg er vokst opp med mange plater av Knutsen og Ludvigsen i huset. I mangel av barne-tv på dagen, så bestod sykedager i å ligge på sofaen og høre på disse platene. Jeg husker fortsatt hvor hakkene kommer på de ulike sangene.

Tårene triller nå - og det er jammen ikke ofte.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:34   #44
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Veldig trist. Mange gode minner.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:24   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ludvigsen er død

her også. Jeg fikk også heldigvis gleden av å se dem på Øya, og det er ingen tvil om at musikken fenger også dagens oppvoksende slekt.

Også er jeg bittelitt satt ut av at spreke 60-åringer dør plutselig hjertedød under trening. Mine foreldre skal leve evig, skal de ikke?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:26   #46
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Jeg har også vokst opp med "Ludvigsen", utrolig trist at han døde så brått og så altfor ung!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:06   #47
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Jeg er helt på grinern når jeg tenker på at han er borte, alt for tidlig. Han hadde så mye mer igjen å gi, Norge er et fattigere land.

Jeg har ikke orket å fortelle det til Snuppa ennå, Kanskje kommer kongen er en favoritt, og hun har kunnet den siden hun var to år.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:37   #48
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Akkurat nå går Knutsen og Ludvigsen på Spotify i bakgrunnen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:09   #49
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Alle gode helter ser ut til å legge inn årene nå om dagen ...

Ja, det tenkte jeg også da jeg hørte det... alle gode helter fra barndommen forsvinner.

Det var en skikkelig trist nyhet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:09   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Jeg kan ikke høre Knudsen og Ludvigsen idag - for det er fryktelig trist.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:12   #51
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Det er 40 år siden jeg fikk min første Knutsen og Ludvigsen-plate, faktisk min første LP overhodet. De har alltid vært der, og nå er det altså slutt. Enda en del av barndommen som er borte. Heldigvis fikk jeg med meg gjenforeningskonserten (den første i rekka :-) foran en fullsatt Storsal i Samfunnet i 2003. Det var en av de store kveldene.

Hvil i fred.

Hvem har tatt min beste venn
hvor er Ludvigsen
kommer han til meg igjen
kommer Ludvigsen
Nå er jeg alene her
hvorfor er jeg det
tunellen er så stor og svær
mon tro om jeg får se
Ludvigsen igjen
Ludvigsen min venn
Ludvigsen

En tåre triller på mitt kinn
jeg kjenner den så godt
nå er jeg helt alene
og mitt øye er så vått
Alt er mørkt og veldig trist
hvorfor er det det
tunellen er så stor og svær
mon tro om jeg får se
Ludvigsen igjen
Ludvigsen min venn
Ludvigsen

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:10   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Han var en klok og flink mann.

Å leve går an
uten Brann ()
og uten bauekorps og vannkopper på Haukeland.
Eg e glad i godt ver
og torre kler,
men likevel så sønger eg så ofte så eg kan:

Eg ve te Bergen, ve te Bergen med det samme.
Der har eg det så fisken i vannet:
Vått og kaldt, og breiflabb overalt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no