Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du jubileumssangen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du hørt "Det går et festtog gjennom landet!"
Jeg har hørt den og kan den. 12 8,28%
Jeg har hørt den, og jeg kan den litt. 33 22,76%
Jeg har hørt den, men jeg kan den ikke. 35 24,14%
Jeg har ikke hørt den, men jeg har hørt om den. 15 10,34%
Jeg har ikke hørt den, og jeg har ikke hørt om den. 44 30,34%
2 1,38%
Limpistol. 4 2,76%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 21:32   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.089
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Jeg hadde ikke fått med meg at jeg burde kunne den før treåringen kom hjem og hadde lært nesten hele i barnehagen... Nå kan jeg den nesten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:00   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Følger du ikke med, noen? Du har sikkert ikke pusset bunadssølv heller. Eller kjøpt deg den nye 17. mai-sløyfen.

Jeg har observert at jeg må sy ned en bunad i løpet av det nærmeste døgnet, vaske og stryke skjorter, pusse sølv, bære ved og pynte tre, så helt utdatert er jeg ikke.

Hvordan skal det gå med Norge når bare 9 FPere kan denne sangen. Burde vi ha felles øvelse i morgen til den sitter?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:09   #43
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har observert at jeg må sy ned en bunad i løpet av det nærmeste døgnet, vaske og stryke skjorter, pusse sølv, bære ved og pynte tre, så helt utdatert er jeg ikke.

Hvordan skal det gå med Norge når bare 9 FPere kan denne sangen. Burde vi ha felles øvelse i morgen til den sitter?

Tror du det hjelper med limpistol?

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:11   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Det hjelper alltid med limpistol.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:04   #45
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Barnet syng den. Eg kan den ikkje.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:13   #46
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Jeg har hørt den, og øvd inn melodien. Gidder ikke pugge tekst akkurat.

Synes den er grei nok, men ikke akkurat nyskapende.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:25   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Forøvrig synes jeg at teksten er ganske dårlig. Melodien også, men den fenger ihvertfall. Teksten minner mest om dårlig bryllupssangskriving.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:55   #48
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Som musikklærer på 5. trinn har jeg hørt og lært sangen, ja. Og så har gjengen min lært den videre til fadderklassen. Glad sang, men full av klisjeer og veldig veldig mange ord. Jeg liker den ikke, men hjernevasker elevene til å synes det er en tipp topp sang. Hjemme øver jeg med 2. klassingen også, mens de store korpsgutta mine synes sangen er fæl og kjedelig, og absolutt ikke en sang de gidder å kaste bort tiden på å øve på.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 00:25   #49
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Aldri hørt om - og selvsagt ikke hørt. Hvis ungene har lært den på skolen har de ikke sagt noe om det hjemme.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:36   #50
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Jeg synes utropstegnet i sangtittelen er litt - pussig. Det virker litt sånn: "Ja, vi er klar over at dette er en litt kjedelig og trad sang med en tekst med i overkant mange ord, men hvis vi slenger på utropstegnet til slutt blir det feiring og spas og moro uansett!"

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:37   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Nå har jeg lært meg første linje.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:46   #52
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Hm, har hørt på den nå. Mange ord/stavelser presset inn på få linjer, og melodien minnet meg mer om en slags arbeidersang/kommunistmarsj. Men nå får jeg den søren ikke ut av hodet.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:48   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hm, har hørt på den nå. Mange ord/stavelser presset inn på få linjer, og melodien minnet meg mer om en slags arbeidersang/kommunistmarsj.

Ikke sant? Særlig den linjen med "demokrati".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:50   #54
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ikke sant? Særlig den linjen med "demokrati".

Ja, der har de skviset inn fire stavelser, og det burde etter mitt skjønn være to. Mao litt bryllupsrim.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:58   #55
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Nå har jeg omsider hørt den også. Man skjønner at de gamle mestrene var litt mer grundige når de diktet. Denne sangen går kjapt i glemmeboken.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:59   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Jeg føler meg litt snerpete gæmlis når jeg kjenner jeg irriterer meg over alle de skoletimene som brukes til å øve inn denne sangen, fremfor de sangene vi alt har.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:01   #57
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Nei, det syns ikke jeg er så irriterende egentlig. Skader da ikke med en sang til?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:03   #58
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nei, det syns ikke jeg er så irriterende egentlig. Skader da ikke med en sang til?

Nei, det skader ikke. Men når noe nytt kommer inn, vil nødvendigvis noe annet falle vekk.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:08   #59
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nei, det skader ikke. Men når noe nytt kommer inn, vil nødvendigvis noe annet falle vekk.

Her på bruket så lærer ikke ungene noen andre gamle sanger enn "Ja, vi elsker dette landet" og "Vi ere en nasjon vi med", tror jeg. Minstemann holdt foredrag for meg om Henrik Wergeland tidligere i uka, så de kan sitt attenhundretall. Den de kan aller best er den lokale bydelssangen. Bydelen her er ikke så rent lite stolt av den sangen, så den sitter like tett i ryggmargen som "Ja, vi elsker dette landet".

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:30   #60
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Jeg har øvd den inn med klassen min, og 5. klassingen har lært den på skolen. Den surrer og går oppe i hodet "hele tiden". Syns det funker helt fint.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no