Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hjernevask

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 10:41   #41
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

At han lanserer seg selv som forskningsjournalist betyr jo ikke at han er spesielt god. Som du sier selv er det ingen beskyttet tittel.

Jeg syns Dagbladets utdrag fra Aktuelt sier det meste.

Nei, det betyr absolutt ikke at han er en god journalist. Akkurat hvorvidt han er god eller ei, har ikke jeg hatt noen sjanse til å gjøre meg opp en mening om. Men jeg liker ham godt. Og akkurat det kan jeg si fordi jeg har snakket med ham - både privat og i jobbsammenheng. Hyggelig fyr som faktisk er en veldig seriøs samtalepartner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:43   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Jeg lover å se programmet i kveld, og skal gjøre mitt beste for å ikke forhåndsdømme. Jeg blir for øvrig skeptisk når jeg leser kronikker som dette.

Sitat:

Under et debattmøte i regi av Manifest Analyse forrige uke, viste Harald Eia frem flere klipp fra sin nye serie Hjernevask, som har premiere på NRK i kveld. I ett av dem intervjuer Eia en elev som har arvet dårlige mattegener av sine foreldre, for å vise hvilke brutale konsekvenser sosiologiens feilslutninger har fått for samfunnet. Troen på at barn kan sosialiseres til å bli skoleflinke, lå nemlig bak den mektige sosiologen Gudmund Hernes' gigantiske utdanningsreform som skulle slippe barn med arbeiderklassegener inn i skolesystemet. Og der, mener Eia, er de arvelig dømt til å mislykkes.

Her er han jo på linje med Steinerskolen.

Om han er hyggelig er egentlig revnende likegyldig i denne sammenhengen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:52   #43
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjernevask

Det gikk et program på tv (NRK2 tror jeg) for en stund tilbake hvor en engelsksmann tok opp mye av samme problemstillingen som Eia gjør. Mens hans fokus var kriminelle. Hva som gjør at noen blir kriminelle.. om arv kan ha mer å si enn miljø. Prøvde å google litt, men klarte ikke å finne referanse til dette.

Han journalisten i dette programmet møtte ganske så sinte personer når han begynte å blande arv og miljø som blandet årsak til kriminelle, for det var visst vedtatt og opplest at dette er kun miljø.

Så jeg syns Eia egentlig gjør en grei jobb jeg. Han roter litt bort i ting som trenger å rotes litt bort i. Forskere bør kanskje bli flinkere til å samarbeide over ulike felter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:55   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Jeg er enig i at feltene bør samarbeide mer, steile fronter gavner ingen. England og USA er vel generelt mer "genetisk betinget" enn resten av verden, med tanke på at de ønsker å kartlegge småbarn for å finne ut om de kommer til å bli kriminelle. Problemet da, er jo at en slik kartlegging igjen kan virke kulturelt forsterkende, fordi det forventes av man blir kriminell, og man står igjen på bar bakke om hva som egentlig var årsaken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:03   #45
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er vel mer den gamle gode konflikten mellom samfunnsforskere og vitenskaplige forskere som kom frem og som er hele cluet.

Øh, er ikke samfunnsforskere vitenskaplige forskere?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg lover å se programmet i kveld, og skal gjøre mitt beste for å ikke forhåndsdømme. Jeg blir for øvrig skeptisk når jeg leser kronikker som dette.

En god kronikk. Her er et annet sitat:

Sitat:

Eias påstand om at sosiologer flest tror at mennesker er født som blanke ark, er i det hele tatt temmelig søkt. Selv om mange foretrekker én forklaring fremfor en annen, er det i dag kontroversielt å hevde at mennesker er enten helt styrt av arv, eller utelukkende av miljø. Den gjengse oppfatning er vel snarere at genene våre gjør oss disponert for enkelte preferanser eller egenskaper, og at vi formes av miljøet vi lever i, men at det ikke er mulig å isolere helt hva som er hva.

Det virker som om Eia prøver å skape et skille som ikke lenger er der.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:07   #46
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjernevask

Siden jeg aldri får med meg når programmer går. Kan ikke noen ta på seg og varsle her inne? :lat:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:22   #47
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men at de to type forskere (mest samfunnsforskere) sitter på hver sine tuer og ignorer biologenes funn, det underbygger det Aftesnposten har tatt opp i det siste, om at standarden på norske universiteter ikke akkurat er kjempegod.

Jeg tror ikke disse snuttene fra intervjuene med Lorentzen og Egeland er representative, og jeg kan ikke helt få meg til å tro på den ensidige fremstillingen heller. Karikaturklipping - er det noe som heter det?

Få av de (norske og utenlandske) samfunnsviterne jeg kjenner, inkludert meg selv, fornekter biologiens betydning og klarer fint å ha to tanker i hodet på en gang. Biologen Dag Hessen har en fin kronikk i dag: http://www.dagbladet.no/2010/03/02/kultur/debatt/kronikk/10662444/

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg mente Ole Martin Ihle, tidligere bassist og musikkjournalist med forkjærlighet for r'n'b. Han var rabulist sammen med Aslak Nore på nittitallet, og ynder å skrive slemt om ting han ikke har særlig peiling på.

Han ble også presentert som antropolog i en avis i går.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:34   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.041
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Det som i hvert fall er sikkert er at nrk har laget en ordentlig snakkis. Dette var eneste diskusjonstema under lunsjen i dag og ble også behørig diskutert på det kundemøtet jeg var tidligere i dag. Alle synes programmet var utrolig interessant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:41   #49
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror ikke disse snuttene fra intervjuene med Lorentzen og Egeland er representative, og jeg kan ikke helt få meg til å tro på den ensidige fremstillingen heller. Karikaturklipping - er det noe som heter det?

Det er jo vanskelig å vite akkurat om ting de sa på programmet igår ble tatt ut av sammenheng, men det så jo ganske overbevisende ut når de begge avfeide biologi/ -ske studier som interessant. (Såvidt jeg husker så var det Lorentsen som mente at ingen av studiene Eia viste til som faktisk BEVISTE noe, og da kunne ikke han støtte seg på det, og Egeland avfeide regelrett biologi som et område hun burde være interessert i.... )

Jeg håper egentlig at de er klippet og at de ikke mener det slik det kom fram.

Uansett var det veldig underholdene å se på, det er ikke feil at slike temaer blir "snakkiser" og jeg tror ikke det er skadelig om Eia driver litt tabloid virksomhet for å rette søkelyset på forskermiljøer etc.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:13   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Han ble også presentert som antropolog i en avis i går.

Jaha? Kan man kalle seg antropolog med typ grunnfag?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:25   #51
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.


Få av de (norske og utenlandske) samfunnsviterne jeg kjenner, inkludert meg selv, fornekter biologiens betydning og klarer fint å ha to tanker i hodet på en gang

Dette er interessant. Kan du nevne en norsk sosiolog, eller utenlandsk for den del, som mener at kjønnene er genetisk determinert til å utvikle seg forskjellig? Vil jo rive vekk en av grunnpillarene til hele faget..

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:26   #52
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jaha? Kan man kalle seg antropolog med typ grunnfag?

Etter litt googling ser jeg at det står i Universitas at han har en mastergrad - fra UiO og New York University: http://universitas.no/kultur/54528/v...orskerhjerner/

Jeg har lest litt i kommentarene på nrk.no, og det er artig å se hvordan folk nå generaliserer villt over alle norske forskeres udugelighet - som om dette er en diskusjon mellom nordmenn og utlendinger, og som om diskusjoner om sosialt konstruert kjønn er et norskt fenomen og et resultat av norsk feminisme og sosialisme. Riktig underholdende - men vi får håpe at det ikke blir alt for vanskelig for sosiologene i etterkant.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:30   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Etter litt googling ser jeg at det står i Universitas at han har en mastergrad - fra UiO og New York University: http://universitas.no/kultur/54528/v...orskerhjerner/

Åkeida. Jeg skal prøve å la være å degradere ham mer enn han greier selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:33   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Vil jo rive vekk en av grunnpillarene til hele faget..

Poenget er jo at det vil jo ikke det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:48   #55
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Dette er interessant. Kan du nevne en norsk sosiolog, eller utenlandsk for den del, som mener at kjønnene er genetisk determinert til å utvikle seg forskjellig? Vil jo rive vekk en av grunnpillarene til hele faget..

Det var det med å ha to tanker i hodet på en gang, da - at både arv og miljø spiller en rolle. Du kan jo ta en titt på biologen Hessens kronikk over for å se at heller ikke biologene tror at det må være bare gener. Når du sier "genetisk determinert" så sier du jo at det er genene som bestemmer i siste instans, og det var jo ikke det jeg skrev. Og jeg kan dermed opplagt heller ikke nevne sosiologer som mener at gener determinerer. At biologi og gener har betydning er i mitt samfunnsvitenskapelige hode opplagt, men det er ikke det som er fokus for samfunnsviterne: det er den sosiale biten.

Det finnes samfunnsvitere og biologer som fint klarer å snakke sammen - for eksempel den ovennevnte Hessen og Thomas Hylland Eriksen (selv om ikke kjønn er utgangspunktet for akkurat dette prosjektet): http://folk.uio.no/geirthe/Egoisme.html.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:54   #56
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åkeida. Jeg skal prøve å la være å degradere ham mer enn han greier selv.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:39   #57
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjernevask

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

At han lanserer seg selv som forskningsjournalist betyr jo ikke at han er spesielt god. Som du sier selv er det ingen beskyttet tittel.

Jeg syns Dagbladets utdrag fra Aktuelt sier det meste.

Vel, ut fra dette utdraget synes jeg stadig at Lorentzen stiller seg selv i et dårlig lys og at Eia svarer godt for seg. Det må vel være et av tidenes mest usaklige argumenter å komme med at motparten lider under midtlivskrise. Likestilt med PMS- anklager for min del.

Det er en utidig hersketeknikk å argumentere på denne måten og understerker bare Lorentzens usympatiske mangel på å se flere sider av samme sak som jeg også synes ble demonstrert i programmet.

__________________

Sist redigert av Mani : 02-03-10 kl 17:24.
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:42   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Vel, nå er ikke akkurat den godeste Eia ukjent med hersketeknikker, han bruker dem selv temmelig aktivt spør du meg. Latterliggjøring, "om du blir støt er det din egen feil, for jeg er jo bare hyggelig og morsom" etc. At han ikke umiddelbart blir tatt seriøst som forskningsjournalist når han har et liv som komiker bak seg, samt griper tak i noe på en smule useriøs måte syns jeg han må ta på egen kappe.

Andreas Wiese anmeldte programmet og skrev bl.a. dette:

Sitat:

Modellen hans er enkel: Først intervjuer han norske forskere som tror på den blanke tavlen, altså på en modell om at kjønnsforskjeller lar seg forklare av miljø og kultur. Deretter oppsøker han forskere som mener at forskjeller mellom kvinner og menn har en genetisk komponent, og som har forskning som bekrefter dette.

Til sist drar han så tilbake til de første forskerne og konfronterer dem med disse forskningsresultatene. Disse kommer slik dårligere ut, modellen funger slik. Som seer blir man likevel sittende å tenke på hvordan det motsatte eksperimentet hadde gått: Hva om tilhengerne av genetisk arv først hadde presentert sine funn og trukket sine konklusjoner, før tilhengerne av miljøets betydning fikk kritisere disse, en kritikk genentusiastene så hadde måttet svare på?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 19:57   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Jeg synes det var et bra program jeg!
Jeg ble også litt over Egeland. Hun virket jo helt fjern?

Ellers kjenner jeg meg ganske enig med Mim her

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:12   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernevask

Jeg tror jeg hadde vært mye vennligere innstilt til programmet om det ikke var Eia og Ihle som sto bak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no