Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullundertøy til store barn/ungdom?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 15:15   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

"Ungdom" fra 8-14, ja.

Problemet når en skal gå over på voksenstørrelser er at ting gjerne blir for vide syns jeg, fasongen er annerledes og ikke helt tilpasset en skranglete barnekropp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 17:22   #42
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ungdomsstørrelsen deres slutter på 164 (og begynner på 8 år ), faktisk. Jeg ilte nemlig inn i glede og fant en fin grønn og en fin stripete. Men ikke større størelser enn det.

Håh, det var jeg ikke klar over. (Største er bruker maks 140, så vi har ikke møtt problemstillingen enda.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 17:28   #43
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Guttesko i størrelse 39 er også en "artig" utfordring, da barneskoene ofte stopper på str 38. Heldigvis slapp vi unna med 1 år i denne størrelsen, nå er han str 41 og kan gå i skoavdelingen for menn. Det er ikke så enkelt å overbevise en gutt på 12 år at han fint kan bruke sko som står i dameavdelingen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:50   #44
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Er det denne du ikke liker? Janus sin sportswool.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 22:17   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Den var ikke så helt dum, Salt, det var fin farge. Det var egentlig mest denne jeg ikke likte:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 22:30   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Jeg har den der. Utrolig irriterende mønster. Kjøpte den i full fart en gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 23:55   #47
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den var ikke så helt dum, Salt, det var fin farge. Det var egentlig mest denne jeg ikke likte:

Denne har W hatt i boxer og longs. De ble liggende ubrukt i skuffen.
Han likte ikke det mønsteret!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 09:29   #48
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Vi sliter med det samme med vår 10, snart 11 åring. Han bruker mellom 164/170 i klær, og mange butikker går bare opp til str 164. Veldig gå butikker har herre str xs, og det blir i tillegg litt for stort og ikke minst litt for voksent. Sliter spesielt med ull.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 10:41   #49
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.895
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Min straks 12-åring, en lang smal sak, fikk nettopp en ny ulltrøye fra bergans, i str s herremodell. Den var utrolig myk og god, og han digget den.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 11:55   #50
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Vi har hatt mye Ullmax. Rrimelig og holdbart. Så de hadde et sett i blått (ensfarget) i str.160. Synes de er romslige i juniorstørrelsene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 13:06   #51
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Jeg har kjøpt ulltøy str 170 til Frøkna på Lindex. Riktignok et par år siden, og jeg sjekket ikke om det var forskjell på gutte- og jentemodeller og i så fall hvordan fargene var. Tøyet Frøkna fikk var stripete. Litt kjedelige farger, men likevel noe av det minst kjedelige hun har hatt etter at hun vokste ut av Pierre Robert.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:13   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.000
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Vet det ikke er ull, men jentungen (13) fikk nylig undertøy i bambus i gave. Det var i liten voksenstørrelse. Jeg har ingen erfaring med bambus, men det virker mykt og deilig. Merket er Badaboom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:14   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.000
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har kjøpt ulltøy str 170 til Frøkna på Lindex. Riktignok et par år siden, og jeg sjekket ikke om det var forskjell på gutte- og jentemodeller og i så fall hvordan fargene var. Tøyet Frøkna fikk var stripete. Litt kjedelige farger, men likevel noe av det minst kjedelige hun har hatt etter at hun vokste ut av Pierre Robert.

Stopper Pierre Robert, holdt jeg på å si? Det er jo omtrent bare det vi bruker!? Hva stopper det på da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:31   #54
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Fra Lindex:



Og



Finnes opp til str 170.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:31   #55
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.009
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Norheim har ulltøy med syntetisk innside (jeg kjenner kun til slike varianter pga atopikerbarn). Snuppa digger disse, og er den fineste ulltrøyen hun har hatt, og som hun kan bruke som vanlig nå synes hun. Går opp til 16 år. GMAX fører den. Koster 250,-.

Jeg digget den første Moods trøyen

Her er en Norheim variant, Puls jr.:

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:31   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Stopper Pierre Robert, holdt jeg på å si? Det er jo omtrent bare det vi bruker!? Hva stopper det på da?

Filifjonka skrev tidligere i tråden at det stopper på 158/164.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:32   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har kjøpt ulltøy str 170 til Frøkna på Lindex. Riktignok et par år siden, og jeg sjekket ikke om det var forskjell på gutte- og jentemodeller og i så fall hvordan fargene var. Tøyet Frøkna fikk var stripete. Litt kjedelige farger, men likevel noe av det minst kjedelige hun har hatt etter at hun vokste ut av Pierre Robert.

Den stripete, turkise Lindex-genseren var akkurat en sånn som jeg var ute etter, jeg har bestilt to nå.

Tusen takk for tipsene fra alle andre også, dette er helt sikkert nyttig for flere enn meg!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 15:47   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.000
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Filifjonka skrev tidligere i tråden at det stopper på 158/164.

Ah. Jeg gjorde som jeg altfor ofte gjør, starter å lese tråder nedenfra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 16:20   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.665
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Stopper Pierre Robert, holdt jeg på å si? Det er jo omtrent bare det vi bruker!? Hva stopper det på da?

158/164. Vi er der nå med eldste. Aner ikke hva hun da skal bruke etter det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 16:38   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til store barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

158/164. Vi er der nå med eldste. Aner ikke hva hun da skal bruke etter det.

Frøkna bruker bare Devold Active. Det går til 16 år, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no