Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nye regjeringen - vad tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-13, 13:01   #41
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Departementene har vel nok av fagutdannede embetsfolk, så lite relevant utdanning ser jeg ikke som det største problemet. Dere tror vel ikke ministrene gjør alle utredningene selv?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:02   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Det er morsomst med de statsrådene som egentlig ikke har kunnet engelsk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:04   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Solvik Olsen og Anundsen er virkelig best case som FrP-statsråder, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:04   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.443
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det har vel vært mange finansministre med langt svakere utdannelse enn Siv Jensen. Det er ikke DET jeg er bekymret for der.

Jeg er klar over det altså. Jeg er egentlig jevnt over skuffet over utdanningsnivået til politikere generelt.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Almås på kultur er jo også fiffig.

Ja, det kan bli interessant. Og ikke nødvendigvis med positivt fortegn. Han er jo en totalt humørløs surpomp som ikke liker noe som helst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:05   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.443
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Dere tror vel ikke ministrene gjør alle utredningene selv?

Eh, nei? Hvordan er det relevant? Kan man ikke ønske seg velutdannede politikere selv om de ikke gjør all jobbben alene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:08   #46
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Departementene har vel nok av fagutdannede embetsfolk, så lite relevant utdanning ser jeg ikke som det største problemet. Dere tror vel ikke ministrene gjør alle utredningene selv?

Det er jo som å si at eksempelvis lederen i et internasjonalt selskap kan være plukket fra gata med 7 års grunnskoleutdanning. Han gjør vel heller ikke all jobben selv.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:09   #47
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Eh, nei? Hvordan er det relevant? Kan man ikke ønske seg velutdannede politikere selv om de ikke gjør all jobbben alene?

Hvis det skulle være et poeng med relevant fagutdanning, måtte den jo brukes.

Jeg ønsker meg politikere som speiler sammensetningen i befolkningen ellers, når det gjelder utdanning og arbeidserfaring, ikke bare de som er høyt utdannede innen feltet drive med.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:10   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Men politikere med lav utdannelse er vel mye oftere politiske broilere enn ekte arbeidsfolk fra livets skole nå for tida, vil jeg tro?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:11   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.


Jeg ønsker meg politikere som speiler sammensetningen i befolkningen ellers, når det gjelder utdanning og arbeidserfaring, ikke bare de som er høyt utdannede innen feltet drive med.

Jeg er enig i dette.

Ellers så grøsser jeg av regjeringen og er litt trist. Jeg tror det blir enda kaldere i Norge fremover og liker IKKE.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:11   #50
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Nye regjeringen - vad tycks?

Jeg synes dette er en litt vemodig, litt trist dag.
Når det er sagt så hadde jeg fryktet at dette ble mye verre. Finner noen gode navn i denne nye regjeringen som jeg håper kan gjøre en bra jobb.
Børge Brende er jo garva og har lang erfaring, og er et godt valg som utenriksminister. Videre Ine Eriksen, M Søreide, Torbjørn Røe Isaksen , Bent høye, Jan Tore Sanner.

Så får vi se da

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:12   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

jeg veeet det er en digresjon, men ordføreren her i byen (Ap-dame) har jo null utdannelse ut over ex.phil - og så har hun jobbet i informasjonsskranken på City Syd og på Domus Interiør...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:14   #52
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men politikere med lav utdannelse er vel mye oftere politiske broilere enn ekte arbeidsfolk fra livets skole nå for tida, vil jeg tro?

Vi bør ha begge deler. Det bør jo ikke være ekskluderende å ha drevet med politikk siden man var 15, heller. Jeg har ellers inntrykk av at mange broilere har høyere utdanning, gjerne innen samfunnsfag av et slag.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:15   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.443
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Hvis det skulle være et poeng med relevant fagutdanning, måtte den jo brukes.

Det er jo ikke slik at statsråder ikke bruker relevant utdannelse (om de har det) overhodet, selv om de har et team å jobbe med. Jeg ønsker meg generelt statsråder med høyere utdannelse, og/eller erfaring fra/med feltene de skal jobbe for.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 16-10-13 kl 13:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:16   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi bør ha begge deler. Det bør jo ikke være ekskluderende å ha drevet med politikk siden man var 15, heller. Jeg har ellers inntrykk av at mange broilere har høyere utdanning, gjerne innen samfunnsfag av et slag.

Det er jeg enig i, men som sagt har jeg litt inntrykk av at spredningen blant politikere som faktisk har hatt et yrkesliv, er ganske liten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:24   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Høyresiden har vel tradisjon for færre yrkespolitikere og høyere utdanning enn venstresiden. Mellomfag i sosialpedagogikk, kveldskurs i bedriftsøkonomi, platearbeider, etc. er vel heller ikke, sånn på papiret, veldig imponerende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:26   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Sorry, ble forsinket mens jeg skrev det innlegget, så det kom ut litt forsinket.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:27   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg syns det er synd at ei som er nokså uerfaren skal vere miljøvernminister. Ho er sikkert flink, for all del, men det feltet treng nokon som har erfaring og respekt. Dog er det vel ikkje uventa at dette departementet er prioritert.

Ellers er ein av ministrane storesøster til veninna mi frå barndommen. Kjenner meg bittelitt starstruck altså

Uerfaren? Tine Sundtoft?
Hun er ikke uerfaren i det hele tatt. I denne regjeringen anser jeg henne som et meget sterkt kort med lang politisk erfaring.
Hun har ikke bred erfaring fra rikspolitikk, med unntak av fire år som politisk rådgiver for Høyres stortingsgruppe. Hun har vært fylkesrådmann i mange år og har solid erfaring slik jeg ser det.

Sammenlignet med en del av mediafjesene i regjeringen har hun ikke vært den som i riksmedia har stått fram, men jeg tror mer på henne i den posten enn jeg tror på en del av mediafjesene som bestitter andre statsrådsposter nå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:27   #58
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Nye regjeringen - vad tycks?

Fikk høre nå at Astrid Nøklebye Heiberg skal være stassekretær i Helsedepartementet og det synes jeg var et meget godt valg.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:28   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.443
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Høyresiden har vel tradisjon for færre yrkespolitikere og høyere utdanning enn venstresiden. Mellomfag i sosialpedagogikk, kveldskurs i bedriftsøkonomi, platearbeider, etc. er vel heller ikke, sånn på papiret, veldig imponerende.

Jeg tror Bondevikregjeringen var den minst utdannede i historien.

Det er ikke slik at jeg bare vil ha folk med doktorgrad, men jeg savner utannelse og erfaring fra feltene de skal jobbe med, jeg gjør det. Heck, på kulturfeltet savner jeg ofte til og med interesse for feltet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:34   #60
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Uerfaren? Tine Sundtoft?
Hun er ikke uerfaren i det hele tatt. I denne regjeringen anser jeg henne som et meget sterkt kort med lang politisk erfaring.
Hun har ikke bred erfaring fra rikspolitikk, med unntak av fire år som politisk rådgiver for Høyres stortingsgruppe. Hun har vært fylkesrådmann i mange år og har solid erfaring slik jeg ser det.

Sammenlignet med en del av mediafjesene i regjeringen har hun ikke vært den som i riksmedia har stått fram, men jeg tror mer på henne i den posten enn jeg tror på en del av mediafjesene som bestitter andre statsrådsposter nå.

Jo, du har rett - og det var unyansert. Eg ser at ho har masse erfaring. Eg tenker vel helst på at miljøvernet gjerne skulle hatt eit meir kjent ansikt. Når det er sagt - ho har alle muligheter til å kunne markere seg tydelig og tidlig, så det er vel ingen stor grunn til bekymring. Veldig bra ho kom frå Høgre!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no