Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner og fremsnakking

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-14, 12:26   #41
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:26   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

rine! Søta!

Åh, flinkesmartepena! Du tenker jo akkurat det samme som meg, jo!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:28   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er kvinner ofte litt dårlige på helt vanlig uenighet? Må det enten være Søta, Flinka eller ingenting?

Næh, virkelig ikke! Bare ta FP som eksempel! Det er et nettsted med overvekt av kvinner og de som er her diskuterer så fillene flyr (ble litt usikker på metaforbruken her).

At det er en kontrast til de mest rosa mammaforumene er nå så. Men her krangles det og diskuteres det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:30   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Ja, det er sant. Men vi er jo en boble, har vi vel ofte sett...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:31   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Åh, flinkesmartepena! Du tenker jo akkurat det samme som meg, jo!

Girl power!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:33   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Sånn utenom rinesnuskepjuskingen, så har jeg stort sett levd med kvinner som uten store problemer har vært uenige med andre og gitt uttrykk for det, kanskje spesielt mine bestemødre, og det har formet meg kraftig, tror jeg, så tanken om at kvinner ikke så lett er uenige og diskuterer er meg veldig fremmed. Dette må jeg fundere over i hverdagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:35   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Ja, jeg må fundere selv også, kjenner jeg. Jeg opplever i hvert fall at det ofte er ulik form på uenigheten, og at vi har flere arenaer der det er et enighets- og harmonityranni. Som på forum med kjappe sanksjoner på hissig meningsutveksling, for eksempel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:38   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Min egne erfaring er at jeg har vært den minst konfliktsky og den som har bedrevet klarest tale når jeg har beveget meg i de jobbkretsene hvor jeg har vært eneste kvinne på alle møter - bortsett fra hun som skrev referat. Og da får jeg gjerne høre at jeg fremstår maskulin og kynisk. Selv har jeg kalt meg "effektivt løsningsorientert".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:50   #49
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Jeg sitter med inntrykket av at dette egentlig ikke nødvendigvis er en "kvinnegreie", men heller en "vi litt mer kjente i sosiale medier"-greie.

Denne framsnakkingen, hyllingen av hverandre osv. ser jeg ganske klart også blant en del mannlige sosiale medier-"eksperter" - og også fra disse mannlige sosiale medie-ekspertene ovenfor kvinner som står sentralt i sosiale medier.

Akkurat når det gjelder Traaseth blir jeg sittende igjen med et inntrykk av at hun selv er viktigere enn jobben hun har. Og ut i fra egne uttalelser på Lindmo at dette blir en jobb som er et trinn på stigen mot noe annet. Fra bansjen ellers er det vel forskjellig som sies uten at ejg legger så mye vekt på det.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 18-03-14 kl 12:55.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:51   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

"Strategisk smisk", som Heidi Helene Sveen kalte det, var ganske passende.

"Like for like", og sånt som folk driver med på IG. "Jeg følger deg, vær så snill å følge meg!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:25   #51
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Interessant tråd som jeg ikke har tid til å skrive mer i nå, men jeg fikk lyst til å linke til denne teksten som ble lagt ut på Maddam nå: Meningsfylt konfetti?

Sitat:

Så om jeg og flere andre ikke har vært rause nok til å fortelle deg hvor fin du er, kan det være fordi vi vektlegger andre og viktigere ting. Fordi vi forventer mer av deg. Det er nemlig et kompliment i seg selv.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:44   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Interessant tråd som jeg ikke har tid til å skrive mer i nå, men jeg fikk lyst til å linke til denne teksten som ble lagt ut på Maddam nå: Meningsfylt konfetti?

Nok et godt og interessant perspektiv.

Det jeg syns er bra er at denne debatten har fått frem nyansene i problemstillingen som handler om hvordan man fronter flinke folk på en god måte.

Jeg bruker ganske få superlativer, selv på sosiale medier, men jeg har nå lært meg til at "fina!" og er forventet i visse settinger, og bruker det anerkjennende (men ikke uten å faktisk mene at jeg syns noe er fint eller bra). Samtidig så opplever jeg at jeg er mye mer opptatt av å få konstruktive og gode tilbakemeldinger, fremfor å få ukritiske heiarop. Kanskje fordi jeg ser at man kan bli ruset på (ukritisk) ros. The Onion har for øvrig en utrolig morsom parodisk artikkel om nettopp det med kvinner og ukritisk validering.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:52   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Min egne erfaring er at jeg har vært den minst konfliktsky og den som har bedrevet klarest tale når jeg har beveget meg i de jobbkretsene hvor jeg har vært eneste kvinne på alle møter - bortsett fra hun som skrev referat. Og da får jeg gjerne høre at jeg fremstår maskulin og kynisk. Selv har jeg kalt meg "effektivt løsningsorientert".



Dette er tilbakemeldingene jeg også får. Jeg betegnes som "ekstremt klar i talen"; sagt på en måte som ikke bare er positiv. Selv ser jeg mer på meg selv som "effektivt løsningsoritentert". Blir det sånn fordi jeg er av hunkjønn? Gutta er jo verre enn meg, men de får ikke slike tilbakemeldinger.

Godt begrep forresten. Det skal jeg bruke neste gang jeg skal søke jobb.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:54   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Sitat fra en tilbakemelding til Polyanna, fra en (kvinnelig) leder ca. 2002:

"Du vet, Polyanna, vi har snakket en del med kvinnene her at kvinner ofte bruker et litt vagt språk, er litt utydelige og bruker begreper som "tror", "føler" og lignende og dermed ikke helt når frem med det de mener? Vel. IKKE bekymre deg over det for din egen del. Ikke. I. Det. Hele. Tatt."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 14:07   #55
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er tilbakemeldingene jeg også får. Jeg betegnes som "ekstremt klar i talen"; sagt på en måte som ikke bare er positiv. Selv ser jeg mer på meg selv som "effektivt løsningsoritentert". Blir det sånn fordi jeg er av hunkjønn? Gutta er jo verre enn meg, men de får ikke slike tilbakemeldinger.

Godt begrep forresten. Det skal jeg bruke neste gang jeg skal søke jobb.

Jepp. Jeg og mannen jobbet en periode på samme sted, og samtidig, og jeg kan som nevnt være veldig klar i talen, jeg også, og da fikk mannen kommentarer som "hu er bestemt, ho der", eller "stakkars Skremmermann" eller "du har litt å stri med der, ja". Den type ting. Og da går det gjerne på uenigheter i diskusjoner, faglige eller politiske, samt rent jobbmessige ting (jeg vet jeg har rett i ). Men hva er greia, da? At jeg nettopp har fått stemmerett og nå misbruker eller overdriver retten min?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 14:33   #56
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Jeg tror at mange av heiagjengen på sosiale medier skriver disse korte digger!-tilsvarene mest fordi de ikke har noe mer meningsfylt å bidra med. Eller våger å prøve; det er jo skummelt å være tydelig (jfr Polyannas sjef). Med korrekt plassert skriftlig begeistret hvining er man i det minste "med" og synlig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 15:02   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er et nettsted med overvekt av kvinner og de som er her diskuterer så fillene flyr .

Hva? Kaller du meg en flyfille?!



Jeg liker å diskutere, også RL, og det fine med FP er at det er så mange andre (flest damer) som også gjør det. Jeg har slett ikke inntrykk av at et er et stort problem at folk ikke tør å si hva de mener.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 15:05   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Det er jo helt merkelig hvis inntrykket mange har er at kvinnen må holdes i tøylene av mannen, at kvinner blir definert utifra hvor slitsom/lettvindt/tungt/strevsomt mannen må ha det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 15:07   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Veldig merkelig.


Men når vi opplever reaksjoner på å være "maskuline" i stilen så tyder gjerne det på at det er vanligere at kvinnere er mykere i tonen, mer "følete", mer "jeg tenker kanskje at" enn "jeg mener at". Og man mottar reaksjoner om man bryter det mønsteret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 15:10   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og fremsnakking

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Veldig merkelig.


Men når vi opplever reaksjoner på å være "maskuline" i stilen så tyder gjerne det på at det er vanligere at kvinnere er mykere i tonen, mer "følete", mer "jeg tenker kanskje at" enn "jeg mener at". Og man mottar reaksjoner om man bryter det mønsteret.

Min kjære var og besøkte meg på en jobb jeg gjorde hvor han møtte en del menn jeg hadde forholdt meg til en stund, og det var uten unntak kommentarer til ham på "hvordan er det å være sammen med henne, da?" og så videre. Men de var fra Stavanger, så det blir jo litt annerledes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no