Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om forumløgnere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 15:21   #41
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.143
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvem snakker om samtidig?

Jeg oppfattet det slik.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:24   #42
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Sånn helt på sidelinjen: hvordan i all verden har dere tid til å være engasjert på så mange forum samtidig? Med engasjert mener jeg at dere husker nick, livshistorier og at dere kjenner dem igjen fra forum til forum (selv om de har forskjellig nick)?

Når det gjelder denne healeren, så var jeg på to forum samtidig, hvorav jeg var admin på det ene, som hun var og herjet på (ble bannet på FH tre ganger, med tre nick, men samme historie hver gang). Man kjenner henne veldig godt igjen, fra sted til sted. Dårlig nynorsk, hull i historiene, og alltid samme mønster. Først kan hun ikke bli gravid, så blir hun gravid, gubben klikker i vinkel, han har masse andre damer, og ligger med andre, han vil slå henne til abort, hun vil ha barnet, han er drittsekk, og så, lo and behold, hun mister...

Senere kom hun på ett tredje forum, som jeg er på, med samme historien ett par-tre ganger. Da var det enkelt å kjenne henne igjen, for å si det slik, selv om det var halvåret siden sist.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:29   #43
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Jeg forstår hvorfor noen føler behov for å dikte opp historier og lage seg et "alternativt" liv på internett. Jeg kan ikke annet enn å føle medynk med dem.

Det jeg derimot har store problemer med å forstå er det som skjer når disse menneskene blir avslørt. Da kan man være rimelig sikker på at noen ser det som sin plikt å komme til "bunns i saken". Det virker som om disse mennekene ser på det som et kall å være med i en selvrettferdig, snurt og ondskapsfull lynsjegjeng, som gjør alt som står i deres makt for å ta mennesket som har lurt dem. De hopper glatt over alt som kan minne om nettetikette, vanlig moral,folkeskikk og medmenneskelighet, for dette mennesket skal tas!

Jeg ser sjelden et snev av forståelse for hvorfor noen kan gjøre slike ting.

Selvfølgelig er det ikke morsomt å bli lurt, men å oppføre seg slik som mange gjør i slike saker gjør at jeg mister langt mer respekt for dem enn for den som har seil under falskt flagg.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:30   #44
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Husker en historie fra SM da jeg var der for snart tre år siden, hvor en kvinne fødte alt for tidlig, hun havnet i koma og babyen svevet mellom liv og død... Mannen måtte pendle mellom Stavanger og Oslo for kona var ett sted og babyen ett sted.

Den var jo tragisk. Jeg husker det godt, og med to premature og syke bak meg kunne jeg ikke la vær og føle med dem i begynnelsen.

Jeg synes det er ganske forkastelig å drive sånn, nettopp fordi andre faktisk kan gå og bekymre seg, miste nattesøvnen, få rippa opp i ting, bli følelsesmessig engasjert osv.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:31   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg forstår hvorfor noen føler behov for å dikte opp historier og lage seg et "alternativt" liv på internett. Jeg kan ikke annet enn å føle medynk med dem.

Det jeg derimot har store problemer med å forstå er det som skjer når disse menneskene blir avslørt. Da kan man være rimelig sikker på at noen ser det som sin plikt å komme til "bunns i saken". Det virker som om disse mennekene ser på det som et kall å være med i en selvrettferdig, snurt og ondskapsfull lynsjegjeng, som gjør alt som står i deres makt for å ta mennesket som har lurt dem. De hopper glatt over alt som kan minne om nettetikette, vanlig moral,folkeskikk og medmenneskelighet, for dette mennesket skal tas!

Jeg ser sjelden et snev av forståelse for hvorfor noen kan gjøre slike ting.

Selvfølgelig er det ikke morsomt å bli lurt, men å oppføre seg slik som mange gjør i slike saker gjør at jeg mister langt mer respekt for dem enn for den som har seil under falskt flagg.

Så for deg er det altså greit å lyge, men ikke å advare andre mot å falle for løgnene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:31   #46
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Noen forum har faktisk det å lage falsk identitet, med i forumreglene, at det ikke er lov.

Greit nok at man ikke lager noe lynsjemobb, men samtidig synes jeg, at forumbrukerne som har engasjert seg i disse historiene, har rett til å vite hvorfor personen er utestengt.

Jeg mener, av erfaring, at slike bare bør utestenges, med IP og hele pakken.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:31   #47
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Og bare for å ha sagt det så hvar jeg vært borti alle de "luringene" dere nevner i denne tråden, det kunne bare ikke falle meg inn å gjøre noe annet enn å konstatere at de lyver.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:32   #48
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så for deg er det altså greit å lyge, men ikke å advare andre mot å falle for løgnene.


Ser du ikke forskjellen mellom å bedrive en regelrett heksejakt og å konstatere at de lyver?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:32   #49
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Det plager egentlig ikke meg så mye, jeg gir beng.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:34   #50
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Husker en historie fra SM da jeg var der for snart tre år siden, hvor en kvinne fødte alt for tidlig, hun havnet i koma og babyen svevet mellom liv og død... Mannen måtte pendle mellom Stavanger og Oslo for kona var ett sted og babyen ett sted.

Den husker jeg veldig godt, jeg var en av dem som ble lurt i begynnelsen.
Det ble en del pm'er mellom meg og et par andre, men det gikk på om det faktisk var sant, og vi var begynt å tvile.
Og tvilen kom jo til sin rett.

Jeg har ikke noe til overs for de som lyger og dikter opp historier om livet sitt i hytt og pine.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:34   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Ser du ikke forskjellen mellom å bedrive en regelrett heksejakt og å konstatere at de lyver?

I grunnen ikke. Å konstatere noe beviser ingenting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:35   #52
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Den var jo tragisk. Jeg husker det godt, og med to premature og syke bak meg kunne jeg ikke la vær og føle med dem i begynnelsen.

Jeg synes det er ganske forkastelig å drive sånn, nettopp fordi andre faktisk kan gå og bekymre seg, miste nattesøvnen, få rippa opp i ting, bli følelsesmessig engasjert osv.

Ja, du var vel på SM omtrent i den tiden, tror jeg? Akkurat den var jo usmakelig da, og helt ekstrem, egentlig. Tror det er den verste jeg har vært borti. Ikke at jeg engasjerte meg så voldsomt, for jeg har ikke for vane å gjøre det med personer på nett, annet enn de man får ett nærmere forhold til, enn andre. Feks har jeg felt laaangt flere tårer for Inagh, fordi vi var så nærme, i samme terminklubb og har møttes også, enn for en fremmed bruker som kanskje mister i uke 12 eller noe.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:36   #53
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I grunnen ikke. Å konstatere noe beviser ingenting.


Hvorfor skal det bevises?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:37   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Det plager egentlig ikke meg så mye, jeg gir beng.

Samme her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:38   #55
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Hvorfor skal det bevises?

Dersom man utviser/banner en bruker, bør jo andre få i alle fall en halveigs forklaring på hvorfor? Eller?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:38   #56
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Hvorfor skal det bevises?

Slik at sannheten kommer frem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:43   #57
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, du var vel på SM omtrent i den tiden, tror jeg? Akkurat den var jo usmakelig da, og helt ekstrem, egentlig. Tror det er den verste jeg har vært borti. Ikke at jeg engasjerte meg så voldsomt, for jeg har ikke for vane å gjøre det med personer på nett, annet enn de man får ett nærmere forhold til, enn andre. Feks har jeg felt laaangt flere tårer for Inagh, fordi vi var så nærme, i samme terminklubb og har møttes også, enn for en fremmed bruker som kanskje mister i uke 12 eller noe.

Jeg har også felt flere tårer for Inagh, helt klart.
Men dog, det traff meg litt det der. Ekstremt var det helt klart, at det går ann!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:46   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Åhhh, har dere vært borti Forrestlady da? Gærne dama som er "healer" og driver på og suller på diverse foreldrefora?

Hun skulle "fjern-heale" ei venninne av meg mot en grønn prikk.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:48   #59
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Slik at sannheten kommer frem.


Det er akkurat dette jeg ikke skjønner. Vet du ikke hvor du er? Vi er på et sted hvor vi ikke kan se hvem vi prater med, hvor folk ikke bruker sine egne navn og hvor anonymiteten står ganske høyt. Og likevel blir du indignert over at noen lurer deg og ser på det som en edel oppgave å finne "sannheten", om du selv outer og forfølger vedkommende spiller ingen rolle?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:50   #60
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det er akkurat dette jeg ikke skjønner. Vet du ikke hvor du er? Vi er på et sted hvor vi ikke kan se hvem vi prater med, hvor folk ikke bruker sine egne navn og hvor anonymiteten står ganske høyt. Og likevel blir du indignert over at noen lurer deg og ser på det som en edel oppgave å finne "sannheten", om du selv outer og forfølger vedkommende spiller ingen rolle?

Jeg bryr meg katten om å bli lurt. Det tror jeg sjelden skjer med disse ekstremvariantene. Men når jeg ser folk blir personlig involvert i noe som ikke er sant, så er det ikke lenger "bare" nett. Når folk begynner å ha innsamlinger, når de er genuint opprørte over disse løgnerne, så er det ikke "bare" nett. Av og til står det både penger og følelser på spill og da er det ikke lenger forbeholdt kun et forum.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no