Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekaker som middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 21:58   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.966
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Jeg er ikke vant med sukker verken i vaffel eller pannekakerøra, men smeltet smør har vi i begge deler.


Vafler uten sukker? Jeg lager vaflene så søte at de ikke trenger noe på. Og de er best nylagete og sprø!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:58   #42
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Her hender det vi lager pannekaker til middag, da med tomatsuppe,blåbær og bacon til. Noe av det beste lillemann får! Skjønner ikke helt de som sier at pannekaker og vafler er samme ting men.. Her lages pannekakene av egg,mel,bittebittelitt salt og melk, that`s it! Hadde blitt noen sørgelige vafler tror jeg Moro å se alle de forskjellige måtene å lage pannekaker på da

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:59   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker er aldri middag alene hos oss. Vi har alltid tomatsuppe, eller annen suppe først. Deretter spiser barna 1-2 pannekaker etterpå. For meg blir pannekaker mer dessert

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:00   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekakerøre og vaffelrøre er to forskjellige ting her i huset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:17   #45
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har aldri pannekaker til middag.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:18   #46
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekake er middag hos oss en gang i mellom. Enten med bacon eller syltetøy.

Da vi var små var det stort sett med sukker på. Husker den deilige, knasende følelsen....

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:19   #47
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Pannekakerøre og vaffelrøre er to forskjellige ting her i huset.

Her i huset er de to rørene helt forskjellige også
Bla sukker og fløte i vaffelrøren.
Vaffelrøren lager jeg også endel tykkere en pannekakerøren

I begge har jeg mange egg og godt med smør.
I pannekakerøren bruker jeg godt med rømme.

Jeg er vokst opp med spinatsuppe,ertesuppe el. først og pannekaker etterpå.
Slik gjør vi det her også.

På pannekakene bruker vi blåbær- eller jordbærsyltetøy, eller sukker.Noen ganger smuglegger jeg på litt sukker på toppen når jeg har blåbær inni .Såå godt at.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:20   #48
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker er middagsmat her i huset.

Har fått det servert som dessert/kake, men det er bare kvalmt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:24   #49
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har det 1-2 ganger pr mnd. Alltid med tomatsuppe med hardkokt egg først. Pannekakerøren lages bla med mange egg, havregryn, sammalt grov hvete og vanlig hvetemel (ikke sukker i pannekakerøre!). Barna spiser kanskje 1 pannekake hver, noen ganger opptil 2 - kommer litt an på hvor mye de har lyst på sukker (de får alltid første med syltetøy - selvom det sikkert ikke er så mye bedre enn sukker, men da føles det iallefall litt mer som middag..)
Har veldig lyst til å prøve fleskepannekaker, for det høres godt ut. Vanlige pannekaker er jeg ikke så veldig fan av egentlig, ikke mannen heller, men barna liker det jo.

Har forøvrig en oppskrift på pannekakei langpanne, men har ikke prøvd den ennå. Må gjøre det snart, for det er kjedelig å steke pannekaker...

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:25   #50
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Hver tirsdag i oppveksten min hadde vi pannekaker til middag. Da var det med sukker/blåbærsyltetøy på og en sjelden gang bacon.

Vi spiser fremdeles pannekaker til middag, men det går lang tid mellom hver gang.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:30   #51
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg bruker forresten to stekepanner når jeg lager pannekaker, ellers blir jeg jo aldri ferdig.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:31   #52
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Her brukes pannekaker til kveldsmåltid. Fikk det nesten aldri til middag når jeg var liten, men av og til til kvelds.
Pannekakene lages av en god miks av sammalt hvete, hvetemel og havregryn. Masse egg og frø fra vaniljestang, deretter brukes biola til røra er passe tynn.

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:31   #53
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har pannekaker til middag en gang i blant. Med blåbærsyltetøy, jordbærsyltetøy, sukker og banan som vekslende alternativer. Jeg er oppvokst med pannekaker som middag, med tomatsuppe til "forrett". Jeg ser ikke på pannekaker på samme måte som vafler. Det har nok mye med tradisjon å gjøre, men også at vaflene gjerne lages og spises på en mer usunn måte, med mer smør/sukker og evt. godsaker som rømme i røra og på vaffelen. Jeg ser på vaffel som kake.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:40   #54
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.208
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi spiser pannekaker til middag en gang i blant. Servert med syltetøy og stekt bacon. Av og til har vi tomatsuppe til også.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:40   #55
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg vokste opp med fleskepannekaker til middag.

Men lager det aldri selv.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:48   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har ikke så ofte pannekaker, femåringen tåler det bare i små mengder, sannsynligvis på grunn av at egget ikke blir helt gjennomstekt. Kanskje en gang annenhver måned? Da har vi dem til middag, med blåbærsyltetøy, og de serveres samtidig med ertesuppe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:18   #57
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har pannekaker til middag (uten sukker i røren) med gryterett i, eller bacon + ost, alt ettersom.

Og til dessert, med smør og sukker og kanel.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:52   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.221
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det hender, det blir kanskje annenhver måned eller noe slikt? Da har vi som regel suppe først. Og ja, den som ønsker det får sukker på.

Samme her. Noen få ganger i året, og alltid med suppe, ikke bare "som regel". Hjemme hadde vi det hver fredag, da med hjemmelaget ertesuppe, eller tomatsuppe med hardkokt egg. Nå bruker vi stort sett hjemmelaget tomatsuppe siden poden ikke spiser ertesuppe. Lager pannekakene med grovt mel og uten sukker, og serverer med blåbærsyltetøy, bacon og sukker (bacon og sukker er en trøndergreie slik jeg ser det, jeg plukket det opp mens jeg bodde der og trøndermannen er dessuten veldig glad i det).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 00:09   #59
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi spiser pannekaker opptil en gang i uka. Jeg er ikke vant med det hjemmefra, men det er mannen. De spises med hjemmelaget jordbærsyltetøy, eller litt melis og sitron.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 03:22   #60
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi spiser det kanskje en gang i måneden. Gutta med hjemmelagt blåbærsyltetøy, mens jeg må ha sukker og sitron på.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no