Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 13:25   #41
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Tusta snakker vel om det å få gi vekk organer om jeg skjønner riktig, men spørsmålet er jo det samme - hvem skal bestemme da? :ikke blårussen:

Nei, snakket om å motta.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å "nekte noen en plass på organlisten" må da dreie seg om ventelisten for å få tildelt organer, ikke listen over dem som skal donere vekk ting? Særlig siden det er snakk om fremtiden deres - potensielle donorer har jo ikke så mye fremtid å snakke om når dette blir aktuelt.

Og jeg kunne også godt tenke meg å vite hvem som skal prioritere mottakerlisten/avgjøre hvem som skal få et tilgjengelig organ, dersom det ikke er leger som skal gjøre det.

Det er desverre ingen liste for de som ønsker å gi bort organene sine. Det finnes ikke noe register på dette i Norge.
Det burde vært det.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:26   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Det er bare å forsyne seg! Jeg gjør jo ikke noe med det uansett.:gavemild:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:27   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Det er desverre ingen liste for de som ønsker å gi bort organene sine. Det finnes ikke noe register på dette i Norge.

Ja, jeg vet det. Det var også en av grunnene til at jeg antok det ikke var dette du mente.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:29   #44
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er jo mange årsaker til at man ikke kan være blodgiver. Jeg kan ikke gi blod pga. perniciøs anemi. Dette har vel lite betydning for organenes kvalitet?

Du er vel avskiltet pga. egen helse - ikke pga. mottakeren av blodets helse?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:31   #45
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Nei, snakket om å motta.



Det er desverre ingen liste for de som ønsker å gi bort organene sine. Det finnes ikke noe register på dette i Norge.

Jepp, det vet jeg. Men jeg tenkte at du hadde misforstått, men så var det meg. :det er ikke deg, det er meg:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:33   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Det ble litt feil formulering egentlig. Men jeg mener først og fremst at det skal være et eget team som tar seg av dette med hvem som skal på listen og hvem som ikke skal på listen.
At de skal passe på å ha alle opplysninger før de eventuelt gir ett nei eller ja.
Jeg synes også de skal se litt på livskvaliteten til de som blir vurdert.

Samtidig så er jeg egentlig inhabil i å uttale meg da jeg har en søster som venter på å komme på listen.

Det var leit å høre, forferdelig situasjon å være i. Men det belyser jo også dette at det er for få donorer og hvor fortvilende det er for de som trenger organer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:35   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var leit å høre, forferdelig situasjon å være i. Men det belyser jo også dette at det er for få donorer og hvor fortvilende det er for de som trenger organer.

Hvis "alle" var donorer, så ville det jo være veldig mye mindre behov for streng prioritering på mottakssiden. (Det er ikke ofte det er aktuelt med transplantasjon, er det? Sånn i forhold til hvor mange som dør hvert år?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:36   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Blodet jeg hadde gitt hadde derimot vært ganske så variabelt i forhold til nivå av vitaminer.

Jeg kan ikke se for meg at hverken høyt eller lavt vitamininnhold i blodet ville spille vesentlig rolle for mottageren. (Men jeg er ikke lege jeg altså.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:40   #49
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var leit å høre, forferdelig situasjon å være i. Men det belyser jo også dette at det er for få donorer og hvor fortvilende det er for de som trenger organer.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis "alle" var donorer, så ville det jo være veldig mye mindre behov for streng prioritering på mottakssiden. (Det er ikke ofte det er aktuelt med transplantasjon, er det? Sånn i forhold til hvor mange som dør hvert år?)

Det er mange som får avslag på å komme på listen fordi de faktisk er for friske eller for syke. Det er også veldig mange som dør i kø.

Jeg tror også at dersom man hadde vært nødt til å si nei til å være donor når man f.eks tok førerkortet så ville flere vært donor i dag.
Det doneres bort mange organer i løpet av et år, men det kunne nok vært donert bort enda fler dersom folk tok et bevisst valg og opplyste sine nærmeste om valget. Da hadde familien til den døde sluppet å ta det valget så kjapt etter dødsfallet.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:43   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja, meg selv og resten av familen. Alle som vi ha, kan få.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:46   #51
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja. Jeg har ikke donorkort i lommeboken, men mannen og foreldrene mine er informert om at jeg ønsker å være donor, om det blir aktuelt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:55   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det spiller visst en rolle for det med å gi blod siden jeg er ekskludert som blodgiver, men jeg kan ikke helt skjønne at det har betydning for organene.. men jeg vet ikke.

Jeg leste "anemi" og tenkte aha, da har Fnatten for lite blod og kan derfor ikke avse noe. Men det er kanskje ikke så enkelt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:59   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det spiller visst en rolle for det med å gi blod siden jeg er ekskludert som blodgiver, men jeg kan ikke helt skjønne at det har betydning for organene.. men jeg vet ikke. Hadde vært interessant å vite. Det er jo snakk om ganske voldsomme forskjeller i vitaminnivå like etter sprøyte og like før neste sprøyte.

Nå er jeg ikke hematolog. Men en svært dårlig regulert pernisiøs anemi gir jo skader på organer til den som har sykdommen. Så det er vel kanskje en relativ kontraindikasjon til organdonasjon, altså: en som er godt regulert kan gi organer men en som er dårlig regulert kan ikke, avhengig av organenes tilstand.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:21   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Jeg synes også det er viktig at de som utdanner seg skal "ha det gøy" og ha noe å undersøke, øve seg på eller skjære i. De kan godt gjøre det med meg. jeg er død og merker ingenting. Det er en forutsetning for å få godt nok helsepersonell at de faktisk kan øve seg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:22   #55
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Jeg sa ifra til min mann og min mor at dersom det var mulig så var det greit å donere organer. Vi hadde en nabogutt som døde av kreft og da meldte jeg meg som benmargdonor osv.

MEN nå er det nok ingen som vil ha min kropp. Etter kreft så vil de ikke ha blodet mitt lenger så kroppen min er nok like uinteressant tenker jeg.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:35   #56
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Definitivt. Det samme ville jeg gjort med barna mine om noe skulle hendt med dem.
Like meningsløst at de døde selvsagt, men noen andre kunne fått en sjanse til pga det.
Kroppen min kan de herje med som de vil etter at jeg er død - jeg merker jo ingen ting til det.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:50   #57
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Jepp og jepp. Bare jeg er skikkelig dau først.

:Can we have your liver then?:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:57   #58
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja til både donering av organer, og kroppen min kan doneres til forskning og anna moro. Er jeg død, så er jeg død.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:01   #59
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja både ungene og meg kan de bruke.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:41   #60
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Uten å nøle er svaret ja !

Det samme vil gjelde for mine barn om noe skulle skje dem som små.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
organdonasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no