Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken risgrøt er best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 11:39   #41
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

De få gangene vi har risgrøt er det Fjordland.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:15   #42
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Julegrøten blir litt på halv åtte i år.... vi skal nemlig bare være meg, mannen min og de to minste barna på julaften.
Så har det seg slik at mannen ikke er overbegeistret for grøt, minstemor tåler ikke melk og mellomste liker kun Fjordland.... så hvor ble det av min julegrøt?
Planen i år er å lage Fjordland til tre av oss og havregrøt til minstemor... jaja... jul skal det bli anyway!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:38   #43
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Den aller beste er langkokt med vaniilje og sukker også vispe opp egggehviter og vende det i grøten før servering knall godt!! Den blir skikelig kremete og godt. grøten må være glod varm da den vendes slik at bakteriene i egget dør.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:54   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Det er vel ikke så mye bakterier i norske egg? Her kan vi jo spise dem rå (jeg bruker mye rå eggeplommer), mens man i endel andre land blir frarådet det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 18:44   #45
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

hi hi jeg er gravid skjønner du så jeg tror de blir borte av det trøster meg liksom med det.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 18:45   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Jeg har vel aldri spist så mye rå eggeplommer som da jeg var gravid. Bruker det alltid i smoothies og drakk mengder av det i svangerskapet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 18:58   #47
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Ingen favoritter, men ser for meg at en dæsj rømme er godt. Vi pleier å blande risgrøt og rømmegrøt på julaften. Halvt om halvt. Nam!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 19:08   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Jeg liker ikke rømmegrøt, men vurderer å prøve risgrøt med rømme. Det smaker ikke veldig rømmegrøt, vel?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 19:30   #49
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?



Denne med smak av vanilje. Kokes 25 minutter og serveres med sukker, kanel, smør, spekeskinke og flatbrød. Og rød saft til.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 19:33   #50
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg liker ikke rømmegrøt, men vurderer å prøve risgrøt med rømme. Det smaker ikke veldig rømmegrøt, vel?

Jeg synes det smaker kjempegodt, litt syrligere enn vanlig. LøveMannen liker det ikke, selv om han liker rømmegerøt.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 20:09   #51
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.



Denne med smak av vanilje. Kokes 25 minutter og serveres med sukker, kanel, smør, spekeskinke og flatbrød. Og rød saft til.




Fant bilde før jeg hadde lest hele tråden ...
Men denne er best - ingen protest!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 20:26   #52
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Ming langkokt. Med helmelk.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:00   #53
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Geisha sin langkokte er den beste til julegrøten.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 23:43   #54
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

Geisha. Og langkokt må det være, i tillegg til H-melk.
Ungene liker best Fjordland, men den smaker jo bare vanilje. :urk:

Men det er da ikke vanilje i Fjordlandgrøt?

Vi spiser en del Fjordland pga dårlige planleggingsevner (), men lager av og til selv med Geisha langkokt grøtris.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 08:19   #55
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Geisha. Uten tvil.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:30   #56
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Her i huset lager vi grøt utelukkende av ris og/eller havremelk. Litt rismelk med vaniljesmak setter et ekstra godt preg.
Vi har hatt ganske mange mennesker på lørdagsgrøt i høst etter at det gikk opp for meg at jeg kunne spise grøt selv om jeg ikke tåler melk
Alle syns grøten er kjempegod. De har vel til og med sagt at den er bedre også
Dessuten er det enklere å koke grøt på slik melk enn kumelk. Den svir seg ikke så lett

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:32   #57
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.158
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Fjordlands er god, og fryktelig lettvint. Men 14% av den er rent sukker.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 00:03   #58
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Kan jeg få oppskriften på stekeovnsgrøt? Jeg er lei av å røre i grøten.
Skal man koke den opp to ganger, og la den stå i kald stekeovn to ganger? Hvor mange timer er det snakk om her?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 00:22   #59
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Skal koke stor porsjon risgrøt i morgen eller overmorgen for første gang i mitt liv, så jeg følger interessert med. Håper stekeovnen er stor nok til kasserollen min, for jeg kommer nok til å gå for den varianten.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 00:43   #60
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Det er bare å følge oppskriften til vanlig risgrøt på pakken, ev. kan du spare litt av melka til du koker opp grøten til slutt. Kok inn vannet, kok opp melka og sett hele kjelen inn i stekeovnen. Hvis du har mulighet til å la den stå i f.eks. 5-6 timer kan du sette inn i kald ovn. Hvis du har det "travelt" kan du sette ovnen på 100 grader, og så skru av når du setter inn kjelen. Da bør det holde med et par timer.

Litt før dere skal spise tar du kjelen ut og koker opp på plata, og kanskje må den spes med litt mer melk.

Hvis du bruker en svær gryte kan du sette den rett på stekeovns"gulvet", dvs uten rist inni ovnen.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no