Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 12:12   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Om du skal kvitte deg med den du har, kjøper jeg gjerne noen reservedeler av deg. :kløne:

:hjelpsom:

Spesifisér hva du trenger, så er det godt mulig jeg kan avse det okke som!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:18   #42
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.017
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Blenderen min er knust, også skulle jeg gjerne hatt lokket til den sølvbollen. Eller hele bollen, for ofte trenger jeg to boller, når jeg først er i gang. Nå ble det ikke så mye igjen til deg, akkurat.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:30   #43
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Jeg har en KA, men plages litt med at deigen ofte "vandrer" opp over eltekroken slik at det blir mye klin og svinn. Kanskje jeg gjør feil? (Jeg har små deiger, men det vandrer for det om.) Mulig jeg banner i kirka nå, men jeg syns ikke den er like fantastisk som alle skal ha det til.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:46   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg har en KA, men plages litt med at deigen ofte "vandrer" opp over eltekroken slik at det blir mye klin og svinn. Kanskje jeg gjør feil? (Jeg har små deiger, men det vandrer for det om.) Mulig jeg banner i kirka nå, men jeg syns ikke den er like fantastisk som alle skal ha det til.

Kenwood er helt lik. Jeg tror det er en egenskap med maskiner som har eltekroken stikkende ned i bollen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:46   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg har en KA, men plages litt med at deigen ofte "vandrer" opp over eltekroken slik at det blir mye klin og svinn. Kanskje jeg gjør feil? (Jeg har små deiger, men det vandrer for det om.) Mulig jeg banner i kirka nå, men jeg syns ikke den er like fantastisk som alle skal ha det til.

Jeg bruker denne ganske mye, også til gjærdeig.
Liker den godt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 13:04   #46
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg bruker denne ganske mye, også til gjærdeig.
Liker den godt.

Og da vandrer ikke deigen?! Tusen takk for tipset!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 13:05   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Og da vandrer ikke deigen?! Tusen takk for tipset!

Synes ikke min vandrer nei. Men jeg har merket at det er bedre om jeg har i litt og litt veske, og ikke for mye på en gang, og lar den jobbe godt imellom ispeingen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 13:06   #48
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kenwood er helt lik. Jeg tror det er en egenskap med maskiner som har eltekroken stikkende ned i bollen.

Vi hadde KW før vi fikk KA, og hadde ikke det problemet. Kanskje det er _jeg_ som er problemet?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 13:07   #49
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Synes ikke min vandrer nei. Men jeg har merket at det er bedre om jeg har i litt og litt veske, og ikke for mye på en gang, og lar den jobbe godt imellom ispeingen.

Jeg skal prøve det senere idag. Håper det fungerer.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 13:35   #50
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Jo, jeg synes deigen kryper oppover den eltekroken med gummikant også, fordelen har mest vært at den får med alt i bunnen av bollen uten manuell hjelp. Det har sikkert med deigtype å gjøre, i hvert fall er gjærdeig av fulle 1 kilo mel håpløs her. Maskinen kan finne på å flytte på seg, men ikke ofte. Den ser ut til å ha all kraft den trenger. Det er en større modell av KA å få tak på for de som trenger større maskin og insisterer på KA. Artisan er standard størrelsen.

Ellers er jeg blitt veldig glad i Assistent-maskinen min, den har ikke samme trendfaktor som KA, gjør stort sett det samme, men har en fordel når det gjelder gjærdeig. Den elter fint, takler større deiger og bråker heller ikke. Den virker også mer robust.


Sist redigert av arrow : 17-12-12 kl 13:46.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 17:09   #51
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Spesifisér hva du trenger, så er det godt mulig jeg kan avse det okke som!

Jeg kjøper gjerne også en del av deg om du skal kvitte deg med den. Jeg trenger vispa. Det har begynt å løsne deler av den. Jeg vurderer fortsatt om jeg skal kjøpe meg en KW, men jeg har også lyst på bamix superbox og da blir det plutselig litt vanskelig her.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 18:01   #52
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Har ikke lest tråden. Altså KA? Kenwood Major er jo SÅ mye bedre, større bolle, sterkere maskin og mye mindre plunder med. Naboen her heiv ut KA tidligere i høst og kjøpte seg Kenwood pga alt plunderet med KA. Sikkert ikke like mye plunder som med Braunen, men lell.

Eneste argumentet jeg klarer å mane fram for KA er utseende, men det er jo det indre som teller.

Jeg synes faktisk ikke Kenwooden i bhg. har noe på KAen min. Det er mye plunder med den også, og til tross for mange watt(de har den største) lager den eggedosis på lengre tid en KA. Med samme mengde egg. I tillegg får man gleden av å stå i den øredøvende lyden. Det eneste den er bedre på er større deiger, men da må jo behovet for store deiger være til stedet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:06   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Deigen kryper mindre oppover hvis du bruker den andre eltekroken, den som heter eltekrok. Den har en plate øverst som holder deigen nede, og er grei å bruke til gjærdeig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:11   #54
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Deigen kryper mindre oppover hvis du bruker den andre eltekroken, den som heter eltekrok. Den har en plate øverst som holder deigen nede, og er grei å bruke til gjærdeig.

Ja, eltekroken er must til gjærdeig, KA maskinen takler 500 gr. mel helt fint, men deig av 1 kg mel har en tendens til å krype oppover hva man enn gjør. Uansett, det er et overkommelig problem.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no