Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 09:45   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Hvorfor er det en greie å sitte på fanget når man kjører på ferga?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:46   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.



Også reagerer jeg på bruken av ordet autistisk i denne sammenhengen. Det er en utviklingsforstyrrelse og ikke en artig affeksjon, og det blir like kjipt og upassende som å kalle noen "mongo" i mine øyne.

Enig. Jeg reagerte også på dette.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:47   #43
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Beklager det, m<2 (som jeg "after all these years fremdeles ikke klarer å skrive nicket til ), men poenget mitt var bare at det blir veldig lite nyansert/reflektert (og autister jeg kjenner har veldig liten evne til å se nyanser, de har ofte "regler" som de følger blindt uansett) når man tror at barn uten bilsikring= den sikre død og Call the police!.
Jeg pleier ikke å bruke autist som et skjellsord, ikke mongo heller.


Tallulah: Du er åpenbart ikke fra Vestlandet. Her sitter man alltid på fanget uten bilbelte når man kjører inn på ferga, i alle fall til man er 6 år.


rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:47   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Sitat:

Men jeg er oppvokst et godt stykke utenfor Oslo Vest, så det skal vel litt mer til [...]

ooooohhhh! Oslo Vest-dissing!
Nei, du er nok mer badass enn Oslo vest gjengen.


Men enig med deg om at man ikke automatisk tenker politi hver gang man ser en forelder ta slike valg. Men jeg skjønner at noen gjør det også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:48   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det en greie å sitte på fanget når man kjører på ferga?

Ja, det lurer jeg også på. Jeg synes det å kjøre av og på ferger er situasjoner der man må være ekstra på vakt (selv om farten selvsagt er lav), så jeg skjønner ikke at DET skal være et egnet tidspunkt til å ha barn på fanget.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:48   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

ooooohhhh! Oslo Vest-dissing!
Nei, du er nok mer badass enn Oslo vest gjengen.

Ja, for JEG er jo født og oppvokst i Oslo vest, liksom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:49   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det en greie å sitte på fanget når man kjører på ferga?

Fordi den største faren da er at man kjører i vannet og da er det tryggere å sitte på fanget enn å sitte stropper fast i baksetet?

Mine unger får alltid beskjed om å ta av setebelte når vi kjører ombord i ferjer.

Selv om sjansen for å kjøre i vannet er forsvinnende liten.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:50   #48
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Noen i min familie bruker å kjøre sånn inn på fergen. Har aldri falt meg inn at det er noe å melde til politiet.

Jeg tror jeg har hørt at det er lov å kjøre uten sikring ombord i ferge, men det kan godt hende at den informasjonen ikke stemmer. Det har jeg faktisk gjort en gang, med baby som var kjempesulten og hadde blitt rasende om jeg satt ham i setet.

Ellers er regelen for mine barn at vi bruker belte når vi kjører bil. Nå skjer det jo aldri at vi kjører turer som bare er 50-100 meter da, vi har jo føtter. Men jeg har latt bilen stå igjen på parkeringsplassen utenfor barnehagen og gått hjem når lillesøster var i den verste trassalderen og nektet å ha på seg seler.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:51   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg sier ikke at barn uten bilsikring = den sikre død. Men jeg mener at den situasjonen jeg var vitne til, er problematisk, all den tid jeg ikke vet om dette er et symptom på om vedkommende er helt iddjot når det gjelder bilsikring eller om dette er noe vedkommende gjør bare de siste 100 m fra heimen og aldri i mer enn 20 km/t.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:51   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mine unger får alltid beskjed om å ta av setebelte når vi kjører ombord i ferjer.

Selv om sjansen for å kjøre i vannet er forsvinnende liten.


Jeg har faktisk aldri tenkt på det som en reell mulighet at vi skal kjøre i vannet når vi kjører inn på ferga (jeg er som regel alltid edru da og føler at jeg har kontroll) så mine unger har alltid beltet på. , ikke da de var så små at de satt på fanget.

Divine: Ja, det var jo du som så situasjonen, og jeg hadde nok også reagert om jeg så noen som kjørte på en vanlig trafikkert vei med barnet på fanget. Det har jeg aldri gjort. Jeg vet likevel ikke om jeg hadde tenkt "ring politiet" altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:54   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Hvis det er LOV å kjøre uten bilsikring om bord på ferjer av sikkerhetsmessige årsaker, så er jo det greit nok. Men jeg ville likevel ikke hatt barnet på fanget hvis jeg var sjåføren. Da får heller en passasjer ta på seg den jobben.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:55   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg pleier ikke være så binær at det gjør noe angående risiko og bilsikring, og har sant å si himlet litt over dem som går i fistel over forovervendt sete til en 1-åring når man kjører på bare småveier, for eksempel.

Men akkurat airbag har jeg respekt for, og den utløses ved relativt små smeller. Altså ville jeg ikke reagert noe særlig om du hadde puttet ungen løst i baksetet de femti metrene, rine. Men å sette et barn rett foran noe som kommer i 100 km/t i barnets hodehøyde og veldig sannsynlig knekker nakken på det, bare med et ganske lite dunk, det syns jeg er en veldig unødig risiko.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:56   #53
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg tror denne vil gjelde på et fergeleie

Sitat:

Påbudet om bruk av bilbelte og annet sikringsutstyr gjelder likevel ikke:
a) når kjøretøyet står stille,
b) under rygging,
c) under kjøring i garasje, på parkeringsplass, bensinstasjon, verkstedområde eller lignende
avgrenset område,

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:59   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Fergekjøring er noe helt annet, det er ikke fordi det "ikke er så farlig" at bilbelte ikke er påbudt (som under kjøring i garasje). Det er fordi det, i hvert fall før, ble vurdert som en reell risiko at man havnet i vannet, og da var sikkerhetsbeltet regelrett farlig.

Det gjør dog ikke noe med airbag-vurderingen. Tvert i mot, fergekjøring er et sted der det lett smeller, og da bør man ikke sette barn før det prosjektilet en airbag er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:59   #55
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men akkurat airbag har jeg respekt for, og den utløses ved relativt små smeller. Altså ville jeg ikke reagert noe særlig om du hadde puttet ungen løst i baksetet de femti metrene, rine. Men å sette et barn rett foran noe som kommer i 100 km/t i barnets hodehøyde og veldig sannsynlig knekker nakken på det, bare med et ganske lite dunk, det syns jeg er en veldig unødig risiko.

Dette er en privat og det har aldri og kommer aldri til å bli kjørt i 100 k/t der. Man har også så god sikt at om nå far eller tante skulle komme kjørende mot oss, ville jeg ha sett dem på lang avstand. Men ja, jeg er klar over det med airbag og risiko.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 10:00   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Det er AIRBAGGEN som kommer i 100 km/t, helt uavhengig av hvilken fart DU holder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 10:00   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er AIRBAGGEN som kommer i 100 km/t, helt uavhengig av hvilken fart DU holder.

Ja, men den må bli utløst av noe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 10:01   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dette er en privat og det har aldri og kommer aldri til å bli kjørt i 100 k/t der. Man har også så god sikt at om nå far eller tante skulle komme kjørende mot oss, ville jeg ha sett dem på lang avstand. Men ja, jeg er klar over det med airbag og risiko.

Airbagen kommer ut med voldsom kraft selv om du ikke kjører fort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 10:02   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Den kan bli utløst av at du treffer en stein, den. Som sagt, det er ikke store smellen som skal til. Slett ikke at noen kommer i 100 mot deg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 10:08   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tallulah: Du er åpenbart ikke fra Vestlandet. Her sitter man alltid på fanget uten bilbelte når man kjører inn på ferga, i alle fall til man er 6 år.

Jaså, du. Jeg bor på vestlandet og benytter stadig ferge for å besøke familie og ingen unger sitter på fanget uten bilbelte på vei inn på fergen.

Vi klipser opp beltet på veinn på fergen, men ingen er på fanget.

Jeg må si jeg undres over vurderingene dine her, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no