Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd?
Hos meg 53 23,14%
Hos min ex 9 3,93%
Begge steder - 50/50-deling 118 51,53%
Jeg bor allerede alene med barna 18 7,86%
Min ex bor allerede alene med barna 1 0,44%
Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss 11 4,80%
Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg 28 12,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 22:08   #41
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Jeg håper (bank i bordet) at dette er noe som ikke blir aktuelt for oss. Jeg vet at mannen er motstander av 50/50, og det er igrunnen jeg også. Mannen er mye ute og reiser, samt har vanskelige arbeidstider, så jeg tror det ville blitt meg som hadde hovedomsorgen, og at han ville hatt hyppig samvær.


Sist redigert av pippo : 09-05-10 kl 22:29. Årsak: Håper ikke, håper ikke, håper ikke....
pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:10   #42
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.438
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Jeg ser for meg at vi hadde forsøkt å dele 50/50 og bo i nærheten av hverandre. Ellers hadde det nok blitt meg som hadde hatt de mest, tror jeg.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:14   #43
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Jeg håper (bank i bordet) at dette er noe som blir aktuelt for oss.



Far jobber offshore, og jeg er nok en bedre omsorgsperson en han. Men det ideelle hadde vært at ungene ble boende i hjemmet vårt permanent, og så hadde jeg og samboer byttet på å flytte ut til en felles leilighet.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:16   #44
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

De vil nok i så fall bli boende hos meg pga sambos arbeidsturnus. Evt 50/50, men da to uker sammenhengende hos hver og jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:17   #45
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Egoisten og hønemora i meg sier at ungene da skulle bodd hos meg.
Foruften sier 50/50.

Nå har vi holdt ut i 20 år sammen, og jeg håper vi kan gange det med mange ganger, og at dette aldri vil bli en problemstilling vi må ta stilling til.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:18   #46
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.699
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Vi har allerede diskutert og avtalt dette- siden dette er mannens andre kull. Har erfart samvær med 9 dager hos mor/5dager hos far, og dette fungerte sånn passe, men bedre enn en dag i uken og annenhver helg.
Deretter har vi hatt alt fra ingenting til fulltid med barna.

Vi ble tidlig enig om at vi skulle bo svært nær hverandre, gjerne i samme hus med hver vår del, slik at Posøren i prinsippet kan ha ett rom, at ansvaret er 50/50 og at ingen skal ha hovedomsorg og enerett til å ta avgjørelser.

Jeg vet at dette ville fungere for oss, men det er ikke gitt at det vil fungere for alle.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:20   #47
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg leste nettopp den andre tråden der noen (var det Dragen? ) allerede hadde bestemt seg for hvor barna skulle bo ved et evt samlivsbrudd. Jeg synes det er litt rart å ha gjort seg opp en mening om det før saken i det hele tatt er aktuell? Vi har altså ikke diskutert noe slikt, men jeg tror jeg ville foretrukket at de bodde mest hos den ene hos oss. Jeg synes litt synd på unger som bor en uke hos den ene og en uke hos den andre forelderen. Jeg hadde blitt tullerusk hvis jeg skulle bodd mange år i en koffert, og jeg kan ikke tenke meg at det er så lett for barn å gjøre det heller. Jeg ville selvfølgelig helst at barna skulle bodd hos meg, men jeg tror faktisk jeg hadde ofret meg og sagt at de kunne bodd fast hos mannen hvis han hadde satt seg veldig på bakbeina. Heller det enn å bo en uke hos hver i alle fall. Ja, og så ville det jo telle litt hva de selv ville også.

Vi hadde sannsynligvis gått for 50/50 fordi barna er like knyttet til pappaen som de er til meg (bortsett fra minsten, da, men han er liten enda).

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:20   #48
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Sier dette selv om jeg vet veldig mange av dere blir sinte på meg. Men det må frem for det, syns jeg.

Fra NOU-2008:9:

"Et kvalitativt godt samvær vil i mange tilfeller være minst like bra for et barn som et kvantitativt omfattende samvær. Det er viktig at spørsmålet om samvær ikke blir redusert til et spørsmål for foreldrene om å få flest mulig dager og timer sammen med barnet."

Jeg er ikke blant dem som tror "vi er like viktige for barnet" er gangbar grunn til å dele ungene 50/50 mellom seg. Det er fælt å ikke se barnet sitt. Og jeg mistenker det er den sterkeste drivkraften for mange foreldre.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:24   #49
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Det hadde nok blitt fast bustad hjå meg, og vanleg samvær med far. Ikkje fordi han ikkje ville hatt dei meir, men fordi hans jobb ikkje er spesielt normal mtp arbeidstider... Heldigvis ser eg ikkje føre meg at dette vert eit problem.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:24   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Helt sikkert 50/50 i samme nabolag og klær og utstyr nok så de slapp å flytte kofferter fram og tilbake.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:26   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Umulig å svare på.
Et brudd ville uansett blitt så stygt som det er mulig å tenke seg og jeg vet at jeg blir svært, svært sint og henvgjerrig. Så at jeg skulle GITT 50% til mannen
Så det ville blitt avgjort i en rettsak.
Ser jo at det ikke tar seg så godt ut "på trykk", men jeg er ganske sikker på at det vil bli full krig om det ble et brudd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:26   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Jeg ser for meg at mannen ville hatt de 50%
men jeg føler at det beste hadde vært at de bodde fast hos en av oss.
HÅPER selvfølgelig at det aldri blir en realitet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:28   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Vi ville ha delt 50/50.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:29   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Jeg orker ikke tanken egentlig. Men hvis jeg må spekulere, ville det i hvertfall ikke blitt meg som hadde hatt alle tre mesteparten av tiden. Enten 50/50 eller mest hos pappaen som har en mer a4-jobbtilværelse enn jeg har.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:30   #55
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Jeg tror faktisk at de hadde blitt boende hos faren. Med meg boende veldig i nærheten. Type gåavstand fra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:31   #56
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.334
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Sier dette selv om jeg vet veldig mange av dere blir sinte på meg. Men det må frem for det, syns jeg.

Fra NOU-2008:9:

"Et kvalitativt godt samvær vil i mange tilfeller være minst like bra for et barn som et kvantitativt omfattende samvær. Det er viktig at spørsmålet om samvær ikke blir redusert til et spørsmål for foreldrene om å få flest mulig dager og timer sammen med barnet."

Jeg er ikke blant dem som tror "vi er like viktige for barnet" er gangbar grunn til å dele ungene 50/50 mellom seg. Det er fælt å ikke se barnet sitt. Og jeg mistenker det er den sterkeste drivkraften for mange foreldre.

Jeg blir ikke sint på deg. Jeg ser jeg er der du er.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:32   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Exbo og jeg bor svært nær hverandre og har delt omsorg.
Akkurat nå er det litt annerledes i noen måneder, da jeg ikke helt har et fast sted å bo før jeg får tilbake leiligheten min i august/september en gang. Men vi hadde delt omsorg før jeg leide ut leiligheten, og vi går tilbake til delt omsorg når jeg får den tilbake.

Nå bor Poden fast hos Exbo, og har samvær med meg annenhver torsdag-søndag, samt innimellom når Exbo skal et eller annet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:33   #58
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Umulig å svare på.
Et brudd ville uansett blitt så stygt som det er mulig å tenke seg og jeg vet at jeg blir svært, svært sint og henvgjerrig. Så at jeg skulle GITT 50% til mannen
Så det ville blitt avgjort i en rettsak.
Ser jo at det ikke tar seg så godt ut "på trykk", men jeg er ganske sikker på at det vil bli full krig om det ble et brudd.

Jeg skjønner virkelig ikke en slik tankegang selv om jeg prøver. Ok, hvis vi ble skilt fordi mannen min var pedofil og hadde forbrutt seg på alt som kan krype og gå av barn ville jeg nok kjempet med nebb og klør for hovedomsorg og vel så det. Men ved en normal skilsmisse (og normale skilsmisser kan også bli ganske temperamentsfulle) så forstår jeg ikke hvorfor man skal kjempe for egne behov for å se barna mest mulig. Så egosentrisk! Barnas behov bør komme først etter min mening. Og det å gå inn for en krig ved en eventuell skilsmisse er ikke spesielt hensynsfullt overfor barna. *skilsmissebarn*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:35   #59
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønner virkelig ikke en slik tankegang selv om jeg prøver. Ok, hvis vi ble skilt fordi mannen min var pedofil og hadde forbrutt seg på alt som kan krype og gå av barn ville jeg nok kjempet med nebb og klør for hovedomsorg og vel så det. Men ved en normal skilsmisse (og normale skilsmisser kan også bli ganske temperamentsfulle) så forstår jeg ikke hvorfor man skal kjempe for egne behov for å se barna mest mulig. Så egosentrisk! Barnas behov bør komme først etter min mening. Og det å gå inn for en krig ved en eventuell skilsmisse er ikke spesielt hensynsfullt overfor barna. *skilsmissebarn*

Jeg er også skilsmissebarn. Hva har det med saken å gjøre?

Jeg skrev ikke "å gå inn for krig", men at jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg vil bli et monster med et evt brudd.
Et brudd vil i så fall komme som følge av utroskap.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:36   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønner virkelig ikke en slik tankegang selv om jeg prøver. Ok, hvis vi ble skilt fordi mannen min var pedofil og hadde forbrutt seg på alt som kan krype og gå av barn ville jeg nok kjempet med nebb og klør for hovedomsorg og vel så det. Men ved en normal skilsmisse (og normale skilsmisser kan også bli ganske temperamentsfulle) så forstår jeg ikke hvorfor man skal kjempe for egne behov for å se barna mest mulig. Så egosentrisk! Barnas behov bør komme først etter min mening. Og det å gå inn for en krig ved en eventuell skilsmisse er ikke spesielt hensynsfullt overfor barna. *skilsmissebarn*

Helt enig, jeg blir faktisk sjokkert. Jeg vet at det kan bli krig av brudd, men å omtrent bestemme seg for det på forhånd er en helt fjern tankegang for meg. Det er barna som blir mest skadelidende av det, og man skulle jo tro de fleste foreldre ville skåne barna så godt de kunne. Jeg har temperament fra helvete til tider jeg og, ja jøss. Men jeg gjør alt, ALT for å skåne barna fra kranglete og krigerske foreldre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no