Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 19:05   #41
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Nja, har kanskje følt at enkelte ikke har så store forventninger til blonde meg, men noen bås har jeg ikke sett.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:08   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Vet ikke hva andre tenker, jeg, men selv dyrker jeg ihvertfall veldig den relativt nye "Brunettes are better" bølgen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:13   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

...Megan Fox og jeg, liksom.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:21   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.846
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Ikke nå lenger, for håret mitt er sørgelig lite blondt for tiden. Mulig jeg har blitt klokere med årene?

Jeg likte å bli behandlet som dum blondine, det kostet meg jo nesten ingen kalorier å ødelegge oppfatningen helt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:31   #45
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Nja. Jeg har hatt rødt, blondt, grønt, lilla, brunt, rosa(!), orange og nå har jeg sort hår. Det vil nok si at jeg per tiden blir sett på som høy, mørk og kjekk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:32   #46
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Ja; kommunegrå og "kjedelig".

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:37   #47
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Jeg er rødhåret og har til det kjedsommelige blitt fortalt at "vi" er ville i senga. Siden det er sagt av fulle menn må det jo være sant.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:43   #48
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Ingen bås heller heller. Jeg har veldig mørkt hår (farget, men jeg er ganske mørk fra før). Den eneste som kommenterer det er mamma. Tror hun er redd for at folk skal tro pappaen min kommer fra Spania eller noe. Hun selv er helt blond.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:46   #49
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Føler jeg havner i båsen nærmere de som snart er pensjonister, enn det de som er 10 år eldre, men har nyfarga hår gjør.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:56   #50
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Kanskje ikke i bås direkte, men som den eneste jeg vet om i min aldersgruppe uten farget, bleket eller stripet hår så tror jeg jeg blir vurdert som kjedelig.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:57   #51
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Kanskje ikke i bås direkte, men som den eneste jeg vet om i min aldersgruppe uten farget, bleket eller stripet hår så tror jeg jeg blir vurdert som kjedelig.

Hvor gammel er du? Kanskje vi er to, i alle fall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:26   #52
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Jeg er mørkebrun i håret, og vet ikke helt hva som er båsen for mørkhårede? Er det mørk og mystisk, seriøs eller noe sånt? Har ikke tenkt noe spesielt om det, så da er det vel ikke noe problem for meg.

Men denne tråden minner meg om en episode fra jeg var barn, hvor min farfar klarte å lire av seg noe om at rødhårede kvinner var syndige eller noe i den duren. Husker jeg tente som krutt fordi en av mine beste venninner var rød i håret. (ja, jeg er altså vokst opp i tjukkeste bibelbelte, med predikerende farfar).
Da jeg påpekte at min venninne var en ytterst hyggelig og grei jente, fra en av bygdas beste familier, kunne han til nød gå med på at det kanskje fantes unntak fra denne regelen, men at det var best å passe seg.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:22   #53
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.805
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror egentlig ikke det finnes noen bås for oss med mellombrunt hår.



Men i dag lot jeg frisøren leke seg litt og det ble en dæsj kobberrødt i fargen, og da fikk jeg kommentarer på hårfargen umiddelbart, gitt.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:28   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Jeg er blond - naturlig blond sådan. Har ikke merket noe særlig til fordommer her i landet, men plenty da jeg bodde utenlands. Standard "blondlettpåtråden"-fordommer, ikke så mye dum.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:30   #55
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Har fått noen fleipete blondine-kommentarer enkelte ganger, men ikke verre enn at jeg setter moroklumpene på plass.


Bås? Hvilken bås lissom? Jeg bor jo ikke på gård heller da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:57   #56
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Bare av folk som ikke kjenner meg. :blond:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:02   #57
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Jeg har blitt satt i bås på aldersgrunnlag, da jeg har sett ut som jeg er yngre enn jeg er. Man får dårligere service som student enn som ansatt, gitt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:48   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvor gammel er du? Kanskje vi er to, i alle fall.

tre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:48   #59
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.



"Dette skjønner du når du er voksen" fikk jeg høre da jeg var 34 år.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:51   #60
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

I privat sammenheng blir jeg stort sett smigret når noen tror jeg ikke er myndig (), men i jobbsammenheng ønsker jeg meg ofte flere gråe hår. Kanskje jeg bare burde farge håret grått først som sist?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no