Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-08, 21:57   #41
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Her hjemme kan det nok hende at jeg er litt utålmodig, spesielt med mannen. Men generelt er jeg ganske rolig, og til dels konfliktsky. Ikke så bra. Men jeg synes heller ikke noe om å plage omgivelsene med store utbrudd for bagateller i tide og utide. Voksne mennesker som ikke har noe kontroll på temperamentet synes jeg er litt rart, rett og slett. Dessuten irriterer det meg om de i tillegg ikke skjønner hvilken virkning det har på folk rundt seg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 22:00   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg biter i meg alt og later som jeg ikke blir sint, også dunker jeg ham (ja den stakkars mannen min, hvem ellers?) i hodet med absolutt alt den dagen dråpen kommer, og da er jeg rasende på grensen til infarkt en dag eller to. :ikke stolt eller sunn:

Jeg kjenner meg litt igjen. Jeg er ikke flink til å bli sinna på andre. Jeg bygger derimot opp og tar det igjen i veldig kort lunte på hjemmebane. Ikke på mann, men på ting (som å røske veldig hardt i kjøleskapdøra) osv. I tillegg kan nok barna oppleve en mamma med kort lunte innimellom. Da er jeg ikke langsint, og har vett til å be om unnskyldning.

:ikke stolt:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 22:58   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Tja. Hvis noen trykker på ømme punkter og vet det selv, da er jeg langsint. Eller, ikke sint, men mer ignorere-sint. Likegyldig. Eller noe.

Egentlig blir jeg svært sjelden sint. Småhissig og irritert, men ikke sint, ikke ropende og skrikende og rød i toppen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:00   #44
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Kommer selvsagt veldig an på situasjonen. Men sånn til dagligdags, så er jeg veldig kortsint!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:02   #45
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det slik at denne type PANG-oppførsel er "bedre" enn langsint-oppførselen? Vet ikke helt, jeg. Jeg blir litt satt ut av disse kruttønnene med masse armer, bein og stemme!

Tror når en oppfarende kruttønne møter en nærtagende "prøv-deg-ikke-på-meg" type som meg. Da er det gjerne livstidsdom.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:03   #46
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det slik at denne type PANG-oppførsel er "bedre" enn langsint-oppførselen? Vet ikke helt, jeg. Jeg blir litt satt ut av disse kruttønnene med masse armer, bein og stemme!

Nei, det er ikke nødvendigvis noe positivt med det. Jeg må virkelig ta meg selv i nakken f.eks på jobb. Tar meg selv i å stå å småhoppe, illrød i ansiktet om jeg blir forbanna nok, men ikke kan brøle ut.

Heldigvis er jeg ikke ofte sint, og kan telle på en hånd de gangene jeg virkelig har kranglet med mannen min de siste 15 årene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:04   #47
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg er nok eksplosivt kortsint, men jeg sytere meg i profesjonelle sammenhenger. Langsinte og sure mennesker er det vanskelig å forholde seg til.

I dag er jeg mer langsint på mannen enn på lenge. Ikke noen vits i å "vente på freddan" denne uka, nei.

Det pussige er at alle kollegene mine opplever meg som veldig rolig, og de som ikke kjenner meg godt tror ikke på meg når jeg forteller at jeg kan bli særdeles sinna.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:23   #48
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg kan bli sprettsint i hjemmesammenheng, men på jobb er jeg sindig som dagen er lang. Hvis jeg først blir sint utenom heimen, så tar det nok litt tid før jeg glemmer det ja, desverre så må jeg nok innrømme det. Det er heldigvis sjelden.
De jeg blir sur på merker det nok. Da holder jeg meg rett og slett så langt unna jeg bare kan. Litt i overkant stolt.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:36   #49
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg blir fort sint, sier hva jeg mener og så er jeg ferdig med ting.
Jeg tankler VELDIG dårlig folk som furter og er langsint.
(er fæææl til å "terrorisere" sånne mennesker, jeg bare må liksom)

Men har den siste tiden merket at jeg aktisk har noe som kan kalles tålmodighet.

Men det kan også bli sagt ting som jeg ikke akkurat furter over, men som jeg nok ikke glemmer. (som at noen vil drepe sønnen min pga en filleting, hjelper ikke at det var et teit forsøk på en spøk når man vet at det var litt alvor bak det).

Men generelt sett så er jeg for det meste ganske blid.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:37   #50
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det kommer litt an på, har hatt uoverensstemmelser med nære, kjære som har vært vonde og vanskelige å slippe. Da har jeg gått inn i "skallet" mitt, vært sur og trist og lite trivelig å være rundt...
For det meste er jeg oppfarende og hissig, men blir fort blid igjen (ungene mine syns jeg er veldig snål når jeg minuttet etter å ha blåst ut overfor dem kan gå rundt å plystre).

  Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 00:00   #51
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Jeg blir sjelden sint - men når jeg blir det brøler jeg og er sinna, men er like blid etterpå.

Er jeg veldig, veldig sint, så begynner jeg å grine. Det irriterer meg noe grasalt.

Kjenner meg igjen i denne beskrivelsen jeg.

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 09:01   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tja. Hvis noen trykker på ømme punkter og vet det selv, da er jeg langsint. Eller, ikke sint, men mer ignorere-sint. Likegyldig. Eller noe.

Egentlig blir jeg svært sjelden sint. Småhissig og irritert, men ikke sint, ikke ropende og skrikende og rød i toppen.

Dette beskriver hvordan jeg er skrudd sammen også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:14   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Kortsint.

Blir sjelden sint, fortere irritert. Og glemmer kanskje litt for fort at jeg egentlig er sint, men unnskylder meg aldri med mindre jeg mener det er på sin plass.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:55   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.917
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

På jobb skal det veldig mye til for at jeg blir sint. Dvs, jeg blir det jeg kaller "lærersint", og da er jeg streng og snakker med en stemme som gjør at elevene skjønner at jeg er sint. Uten at jeg er hysterisk eller roper og sånt. Jeg skulle ønske jeg klarte å være mer sånn hjemme og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 02:58   #55
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det kommer ann på.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 03:39   #56
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det kommer jo veldig ann på da.
Jeg er aldri skrikende sint med store fakter, det ligger ikke i min natur. Og jeg har fryktelig lang tålmodighet ovenfor det aller meste, og blir sjelden sint.
Jeg kan bli irritert i en diskusjon foreks., være litt hissig i stemmen i argumentasjonen, men det varer veldig kort.
Når jeg først blir ordentlig sint har jeg mer hang til å bare si "ok" også ignorere vedkommende videre mens jeg innvendig koker og er rasende.
Hvis noen med vilje trykker på ømme punkter blir jeg sint der og da, men så mer lei meg og/eller såret, og det kan vare en stund. (Spørs på vedkommendes oppførsel også, hvis h*n unnskylder seg ordentlig og er oppriktig lei for det, så er det stort sett greit igjen, spørs litt på hva som er saken da.)
Mannen og jeg er ganske like på det området, men han kan nok være litt lenger sint enn meg hvis han først blir det, men ikke egentlig langsint.

(Med ungene er jeg veldig forutsigbar, jeg har lengst tålmodighet i verden med dem, og jeg er klar i både tale og signaler hvis jeg begynner å bli sint for noe, så de vet det kommer hvis jeg først blir det. Det er dog meget sjelden, og i så fall blir vi fort venner igjen, snakker ordentlig om det og unnskylder oss hvis det trengs.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 06:47   #57
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Kortsint hvis jeg får utløp for alt sinne der og da. Ellers kan det ulme en stund.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 06:54   #58
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Ja, takk - begge deler, men til hver sin tid.

Jeg kan bli bråsur, kan være kortsint, og kan til og med bli såra.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:10   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Alt sammen, men ikke på en gang.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:12   #60
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg vill nok beskrive meg selv som kortsint, går over på 5 min stort sett. Det hender jeg kan være langsint men da er det noe som har irritert meg skikkelig. Ellers blir jeg fortere såret en jeg blir sur.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no