Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rot – eller ikke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 23:17   #41
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Gangen ble støvsugd i dag, sko og jakker er på sine plasser. Toalettgulvet trenger en støvsuging, og resten av rommet en vask. Kjøkkenet er rent og ryddig, bortsett fra oppvasken som står i vasken. Maskinen er full. Stuen er ryddig, men trenger støvtørking og ble kun støvsuget av en 9-åring i dag. Rommet mitt hadde trengt seg en nøyere gjennomgang, barna ryddet rommene sine før de la seg. Badet er rent og ryddig, men med mye klesvask i kurvene.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 07:02   #42
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Er det nå jeg knekker sammen og tilstår? Etter x-antall tråder om rot og hvor vanlig det er; jeg ha det ryddig. Barna våre roter, men de er ganske flinke til å rydde også. Både jeg og mannen liker å ha det ryddig. Vi har en bod med litt rot, men den snakker vi stadig om at vi skal få ordnet opp i. Selvsagt ligger det en avis og et blad hist og her, men vi rydder stort sett hver dag opp etter oss. Jeg føler meg innimellom litt slem som drar barna inn i dette, de får lov å leke og rote og holde på, men etterpå så rydder de (og litt vi). Er nok mest min skyld at vi har det slik, men jeg blir rett og slett deprimert av å ha det rotete, jeg klarer ikke å konsentrere meg. Sånn, nå har jeg sagt det høyt. Vil tilføye at rot overhodet ikke bryr meg hos andre, det er jo ikke mitt.

Akkurat som her, bortsett fra avisene Klarer ikke slappe av hvis det er rotete her, hos andre går det helt fint Men selv om jeg har vært sånn her i alle år ser det ikke ut til å ha smittet over på snart 17-åringen

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 08:53   #43
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Sitter i sofaen under teppet. Litt klær på gulvet noen papirer på stuebordet ellers ryddig.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 10:07   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Kjøkkenet er rent og strøkent. Jeg ryddet opp mens jeg lagde kveldsmat i går og mannen hadde allerede ryddet og vasket skikkelig tidligere på dagen.

Stua er ren, men det står et par stoler midt på gulvet med alle klærne fra gangen på mens vi venter på å få lagt det hersens gulvet der ute, det er et svært papphus som ungene vant på basar og leker med og det er mange støvler innenfor verandadøren.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 10:13   #45
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.760
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Jeg er som Emm og Arktis.
Takler smuler,gris og rot dårlig.

Akkurat nå er jeg på skolen,hjemme venter helgevasken.
+Klesvask og tømming av oppvaskmaskinen.

Deilig å vite at huset er rent i helgen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:00   #46
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Det er som vanlig ryddig på stua. Er det ikke det blir jeg sur. Jeg tror mannen og ungene ser den tegninga.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:16   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Kjøkkenet er ikke så verst. Vaskehjelpen kommer nemlig om en halvtime.

Stuen derimot, den er fritatt! As in under construction.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 13:05   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Bra gangen og andre etasje ikke var med i denne diskusjonen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 13:07   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.831
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Bra ikke soverommet er med, sier jeg...

En ting er sikkert, det nye huset vårt har boder. I flertall. Inne og ute, store og små. Jg er bestemt på en ting, foreldresoverommet skal IKKE bli det rommet man gjør av alt man ikke har plass til, i esker, skap og poser.

*rydder soverom i dag for andre dagen på rad og er fortsatt et godt stykke fra mål*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 13:25   #50
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.343
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Rot – eller ikke

På stuebordet er det en duk med et lysfat oppå. Oppå lysfatet ligger det en ulldress. Rundt lysfatet ligger det bayblade, rangle, tigerbamse, sparebøsse, notatblokk, ullsokk, og en tannlegeinnkalling. Og det er vel det som er mest ryddig i stua og kjøkkenet. Siden vi får besøk i morgen er det egentlig bare å hive seg i rydding (og vasking).

Jeg liker å ha det ryddig, men samtidig er jeg den som roter mest

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 13:31   #51
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Kjøkkenet har jeg nettopp ryddet, tatt oppvasken, vasket benkeflatene og kostet gulvet. Så der er det bare gulvvasken som mangler for at det er strøkent (minus rotehyllen, men den teller ikke.)

Stua, tja der er det leker utover gulvet, spisestuebordet er et salig kaos av papirer og jobb tingene mine og pcen. Der er litt rot på toppen av peisen og gulvet burde vært støvsugd, men ikke så ille at jeg ikke klarer å overse det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 11:18   #52
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Jeg sitter å lader opp til ukas vask, men stua ser slik ut nå:
Ryddig. Puter og pledd er pent på sin plass i sofaen, på stuebordet ligger en bok som ikke bor der til vanlig.
På det lille bordet mellom stolene ligger avisa og dt står 2 kaffekopper, og fjernkontrollen til tv som ikke skal ligge der, men i tvbordet.
Ellers ser det strøkent ut her, det eneste som i grunnen forstyrrer er støvet som har samlet seg denne uka.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:36   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

leker over store deler av gulvet, (minsten er i en lekeverden akkurat nå, så vidt jeg tørr å trå over han/lekene for å gå på do) et par glass på stuebordet, tre av mine pensumbøker i sofaen, kjøkkenbordet har noen ark og skriv/post på seg... kjøkkenbenkene har jeg ryddet i sted faktisk. jøss..

her er det faktisk ryddig i dag.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:53   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Akkurat nå: To dyner lett dandert mellom sofa og lenestol ("hus"), en treningsmatte som har en tendens til å krype frem fra skjulestedet sitt under sofaen ved hver minste anledning, en slags papir-og-kontoroppbevaringsboks som skal stå på stuebordet men som nå står på gulvet for at bordet skal se mer ryddig ut, mens det i realteten er fyllt av tomme tallerkner, noen opprevne ark (som skulle bli til "klær" til en bamse), en påskekylling, A-magasinet, en tom vase, en vase med blomster i, en boks med salt, et tomt glass eller tre. Ellers på gulvet kan man finne Kløvers pysj fordelt utover, et Cars-blad, to pledd, minst tre sokker, fem lego-klosser, en støvsuger, et par-tre kosekaniner, en bunke med tegneark, et par poser, en sekk, to vesker, noen magnetbokstaver, og en del blader/aviser rundt sofabordet som egentlig lå på hylla under nevnte bord. Kjøkkenet... akk, ja. Men jeg har tro på at det skal bli fint her til i kveld.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 14:06   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Det er ikke verre enn at jeg kunne lagt ut et bilde. Det er ikke verst til meg å være....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no