Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tråden om syke filmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 23:34   #41
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden om syke filmer

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Noen har faktisk tatt mitt innlegg herfra og lagt inn på KG. Hvorfor?

Det var en rar ting å gjøre!

Gammel 03-10-10, 23:35   #42
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ikke uvanlig i forumverdenen, dessverre. Trodde det var deg, Inter. Men ser jo nå at det var ren klipp og lim med referanse til Iset og greier.

Gammel 03-10-10, 23:45   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det var en rar ting å gjøre!

Jah no shit!

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ikke uvanlig i forumverdenen, dessverre. Trodde det var deg, Inter. Men ser jo nå at det var ren klipp og lim med referanse til Iset og greier.

Jeg har aldri sett det før. Normale folk ville vel ha markert med quote eller lignende hvis de syntes det kunne vært greit med diskusjon rundt saken liksom. Ikke bare stjele innlegg på den måten.

Gammel 03-10-10, 23:56   #44
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Du kan rapportere det inn til moddene. "Brukeren" (anonymfunksjon) kan ikke selv redigere sine innlegg. Jeg husker ikke om dette er ting som går på copyright og sånn. Jeg tror muligens ikke det, iom at FP er et åpent forum.

Her inne er folk ryddige, selv om man får gå langt i diskusjoner og spekulasjoner. På KG er klimaet noe annerledes, og det forbauser meg aldri at folk stjeler diskusjoner og gjør dem til sine.

Gammel 04-10-10, 00:00   #45
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har rapportert, selvsagt.

Hvorfor ha et forum med så utstrakt bruk av anonymfunksjon? Det virker jo helt... Jah nå skal jeg ikke snakke stygt om andre fora altså, men ja, gjemme seg bak anonym, why?
Det virker som et kaldt sted med mye krangling, kanskje ikke så rart egentlig.
Jeg er glad for at FP finnes kjenner jeg.

Gammel 04-10-10, 00:07   #46
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Det er en grunn til at den anonymfunksjonen kom, men jeg er inhabil og skal ikke uttale meg så mye om den saken. Jeg vet mer enn du kommer til å få vite, om man kan si det sånn uten å høres blærete ut

Gammel 04-10-10, 00:10   #47
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Tja, det hørtes litt blærete ut, men siden du sa det på den måten skal jeg lese det uten blærete briller på.
Jeg kan forøvrig ikke se noen god grunn til å ha en slik anonymfunksjon altså, ikke en. Men det er meg da.

Gammel 04-10-10, 00:21   #48
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Gammel 04-10-10, 09:30   #49
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg googlet unit 713, men fikk bare opp en haug med leilighetsbilder.
Er alt som skjer i den filmen sant, altså?

Neida, det er det ikke. Unit 731 fantes, det var en japansk enhet som holdt på med eksperimenter i Kina under krigen men filmen er ren fiksjon. Ikke for det, de gjorde antakeligvis grusomme eksperimenter i virkeligheten men filmen er altså ingen dokumentar. Det er lagd et par oppfølgere også, men de er virkelig dårlige.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:10   #50
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang for lenge siden, før alle barna, leide jeg og sambon grøssere hver eneste helg. Yndlingssjangeren vår. Jeg kan kun huske å ha sett en sånn litt torturaktig sak, men husker ikke hva den heter. Noe om noen som laget porrfilmer der ofrene blir torturert og dør under innspilling. Selv det synes jeg var en ubehagelig film.
De siste årene har jeg overhodet ikke greid å se noe særlig på grøssere lenger. Og som Iset ser ut til å mene, er det barn i filmen er det bare så mye verre. Jeg slet etter den der som var så populær for noen år siden. Jenta i brønnen. Merkelig så hjerneteppe jeg har på filmnavn i dag da...

Gammel 04-10-10, 10:14   #51
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg antar at artikkelen på wikipedia om tropp 731 gir en ganske god ide om hva filmen handler om?

Jeg kommer ikke til å se den.

Gammel 04-10-10, 18:22   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Jeg antar at artikkelen på wikipedia om tropp 731 gir en ganske god ide om hva filmen handler om?

Jeg kommer ikke til å se den.

Det er det sykeste, verste og mest groteske jeg har lest. Nei, den filmen skal ikke jeg heller se! Makkverk! Hva faen feilte de soldatene? Hvordan kan mennesker være så grusomme?

Gammel 04-10-10, 20:11   #53
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg blir uvel bare ved vissheten om hva menneskesinnet kan klare å finne på. Enten det er på filmlerret eller i annen øyemed. Uvel og deppa.

Filmer med smerte og redsel som hovedingrediens? Skjønner det _ikke_.

Gammel 04-10-10, 21:53   #54
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Det er det sykeste, verste og mest groteske jeg har lest. Nei, den filmen skal ikke jeg heller se! Makkverk! Hva faen feilte de soldatene? Hvordan kan mennesker være så grusomme?

Enig! Grøss og gru! Er jeg lite opplyst siden jeg ikke har fått med meg denne delen av historien? Og hvordan kan det være underholdende å se slike filmer; hvordan kan noen ha et ønske om å lage sånt?

Gammel 05-10-10, 00:55   #55
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jeg undrer meg hva det er som tiltrekker med at mennesker blir partert og torturert. Skjønner ikke forksjellen på om det er barn eller voksne. Like lite givende uansett i mine øyne. Opplys meg gjerne. Jeg er jo en forkvaklet sjel..

Gammel 05-10-10, 00:57   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye, mye verre når det er barn og gravide med i bildet, enn om det "bare" er voksne. Det er sånn jeg er skrudd sammen, i hvert fall. Begge deler er kjipt å se på, men jeg blir mye mer ødelagt på sinnet av å se barn ha det vondt. For meg er det stor forskjell.

Gammel 05-10-10, 01:01   #57
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Jeg synes det er mye, mye verre når det er barn og gravide med i bildet, enn om det "bare" er voksne. Det er sånn jeg er skrudd sammen, i hvert fall. Begge deler er kjipt å se på, men jeg blir mye mer ødelagt på sinnet av å se barn ha det vondt. For meg er det stor forskjell.

Men hvorfor ser man på slikt uansett? Er det fordi samfunnet har blitt en bomusslpose og våre sinn ikke får dekket sine latente behov for slikt?

Gammel 05-10-10, 01:03   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aner ikke, hvorfor ser man på eventyrfilmer eller grøssere? Hvorfor ikke bare filmer som Prinsesse på prøve eller Lassie?

Gammel 05-10-10, 01:11   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, litt. Jeg synes det er grusomt å tenke på at det faktisk har skjedd i virkeligheten, spesielt om det er barn involvert. Jeg skjønner jo også at folk kan synes folk som ser filmer som Hostel og lignende er syke, men jeg mener det er smak og behag og at man ikke automatisk er en slags psykopat fordi man er litt fascinert av slikt. Er man fullstendig uberørt og/eller begynner å fantasere om å utføre slikt i RL, da kan vi heller snakke.

Gammel 05-10-10, 01:24   #60
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Aner ikke, hvorfor ser man på eventyrfilmer eller grøssere? Hvorfor ikke bare filmer som Prinsesse på prøve eller Lassie?

Det er vel en undervurdering av det meste innen film å kjøre den der greia der. Folk har fjernet seg for mye fra volden til å fatte den. Få den tilbake i gatene og gi folk perspektiver. Folk vil se parterte lik på film men hyler opp i ramaskrik over at norske soldater dreper fienden i en krig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.