|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Store barneflokkerMange gode poeng fra Kie, her.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Store barneflokkerJa, det er skikkelig smart å få så mange barn når man er avhengig av donasjoner for å gi dem mat, klær og et tak over hodet, syns du ikke.
|
|
|
#3 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store barneflokker
Det er greit å skrive noe om relevansen til diskusjonen også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, denne familien er jo et godt eksempel på en storfamilie.(?)
|
|
|
#5 |
|
weird
Sv: Store barneflokkerOm man først skal bruke andre storfamilier som eksempler, tror jeg at mange i større grad kjenner seg igjen i dette:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Jepp.
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Store barneflokkerSøkte litt på PubMed over hvilke studier som er gjort jeg da, og jeg fant at i en del studier så er det å vokse opp i en stor familie risikofaktor for dårlig psykisk helse.
|
|
|
#8 |
|
Skrekkøgle
|
Nå ble jeg sittende og lese til øyet ble stort og vått. Vakkert! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Ja, 7 og 18 er likt.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
7 er i det minste innenfor det intervallet du selv foreslo, som var 6 - 14.
|
|
|
#11 |
|
weird
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 13-02-07 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
weird
Sv: Store barneflokkerHer er den mer personlige bloggen hennes.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Nå er det kanskje noe galt med meg, men den bloggen fra to-års-dagen synes JEG vitner om en mor som knytter ungen sin litt vel mye til seg - og som til og med ikke anerkjente det at guttungen hadde klart å klatre ut av senga selv? Og hva gjør hun med farens rolle når hun skriker opp på den måten? Nei, dette synes jeg faktisk ikke var noe godt eksempel. |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Store barneflokkerVille bare si litt om dette med utdannelse og antall år mm. |
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det tror jeg absolutt, men de får dem dekket på en litt annen måte uten at det trenger å være dårligere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Mine foreldre fikk et eget tre plantet utenfor barneskolen der vi alle har gått. da hadde de hatt barn uten opphold på barneskolen i 25 år, og vært med FAU like lenge. I tillegg har de vært med i styret for korpset, drevet barneteatergruppe, vært aktive i ungdomslaget, samtlige juletrefester, 17.mai-tilstelninger, og for to år siden passerte min fars gamle Volvo 2 millioner kjørte kilometer, der storparten har vært turer til og fra aktiviteter. Vi vokste opp 2, 5 mil fra kommunesenteret der alle aktiviteter var og ble kjørt/hentet alle sammen flere ganger i uken.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 13-02-07 kl 21:37. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Store barneflokkerJeg har 3 barn, og dersom jeg hadde hatt oversudd og vært mindre opptatt av egentid, skulle jeg gjerne hatt flere. Jeg tror det må være positivt å vokse opp i en stor søskenflokk - de fleste jeg kjenner fra store søskenflokker har veldig positive opplevelser. Sist redigert av 007 : 13-02-07 kl 15:27. Årsak: 1000 leifer |
|
|
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Sv: Store barneflokkerPå vår skole er det "forbudt" å gjøre lekser på SFO fordi foreldrene SKAL delta i leksegjøringen. Helt håpløst når man enkelte dager har fullt program og ikke rekker å gjøre lekser mellom middag, aktivitet og leggetid. Jeg har derfor tatt meg den frihet å likevel instruere mine barn til å gjøre leksene der de dagene vi ikke rekker det hjemme.
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Dette må da skape store forskjeller? Noen foreldre er analfabeter, andre foeldre har doktorgrad. Hvis det skal være avhengig av foreldre, vil noen få masse hjelp, mens andre ikke vil få hjelp i det hele tatt. Reproduksjon av ulikhet, og manglende mulighetr til dem som har svake foreldre. Enkelte parkeres, mens andre får alle muligheter.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Jeg ser argumentet ditt. Likevel tror jeg ikke det er avgjørende på dette planet, hun går ennå bare i første klasse. Det de voksne skal gjøre er stort sett å lese sammen med dem. På lekseplanen står det faktisk "les sammen med en voksen" - ikke spesifikt foreldrene. Men de ansatte på SFO vil ikke være denne voksne. Og jeg kan jo skjønne at de ikke vil ha dette ansvaret, men det må jo kunne gå an å bruke littegranne skjønn.
|
![]() |
|
|