|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
| Se resultatene: Hva heter det egentlig? | |||
| I grunn |
|
64 | 41,83% |
| I grunnen |
|
76 | 49,67% |
| Igrunn |
|
5 | 3,27% |
| Igrunnen |
|
4 | 2,61% |
| Annet/nerdepoll |
|
4 | 2,61% |
| Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?
Godt eksempel i denne sammenhengen, i grunnen. Du glemte forresten et komma, med mindre du mente at Nessie er teit i grunnen sin.
|
|
|
#42 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg sier vel i grunnen og skrive det. Og jeg elsker disse språkfunderingene på FP.
|
|
|
#45 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Sier & skriver i grunnen.
|
|
|
#46 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?I grunnen.
|
|
|
#48 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg skriver i grunnen. Men jeg ble litt usikker på om det var nok et utslag av bergensernes overdrevne affinitet mot en-endelser.
|
|
|
#49 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg vil si: I grunnen. Men jeg aner ikke om det stemmer.
|
|
|
#50 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Hmm... Jeg skriver nok igrunn, når jeg mener egentlig. Jeg blir litt forvirret av disse språktrådene, igrunn må være beskrivelsen for egentlig, mens i grunnen er beskrivelse på f. eks jordsmonnet/ hva som befinner seg f.eks. under sålen på ett hus :s nei, i fremtiden skriver jeg egentlig, så slipper jeg og lure...
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-09-10 kl 09:21. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Tøff
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg var så teit at jeg leste denne tråden før jeg svarte, og nå er jeg søren ikke sikker på hva jeg sier og skriver lenger, men innbiller meg jo at jeg benytter meg av det korrekte "i grunnen".
|
|
|
#52 |
|
kamerat
|
Ja, vi prolletara skriver «i grunna», selvfølgelig.
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg skriver i grunnen og sier i grunn. Men min dialekt har jo knapt uttalte -en endelser.
|
|
|
#54 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi med litt maritim erfaring skriver gjerne «på grunna». Eventuelt «på grunn» når vi snakker om landkrabber. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jeg trodde "på grunna" var tilstanden man var i når de med ikke fullt så mye maritim erfaring som de burde hatt hadde kjørt båten .. på grunn. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Nei, "på grunna" er vel bare at man er et sted der det er forholdsvis grunt? Sånn i motsetning til "på [d]jupta"? :nesten like maritim som Chiffre:
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: Hva heter det - sånn egentlig?Jøss. Henger det ikke sammen? |
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Se der ja. Tre sekunder på flisespikkerforumet så tror jeg at det er stor I i Norge også. |
|
![]() |
|
|