Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnekamp?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 14:38   #41
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnekamp?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg ble vel mest i stuss over at Vaagland sier hun prøvde "gjøre seg ulekker" på bildet hun la ut jeg. Hun så da slettes ikke verst ut.

Hun er en pen dame på snart 40, det kan hun ikke noe for, men hun bøyde seg jo litt fremover så magen fikk litt bulker og hverken lyssetting eller positur var spesielt flatterende. Aulie tenker nok ikke på samme måte.

Gammel 17-09-10, 14:42   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaagland hadde sett bedre ut om hun hadde rettet seg opp, dempet belysningen en smule, stylet håret og laget truttmunn/smilt forførende. Men det var jo ikke poenget hennes å prøve og gjøre seg pent. Da ville det vært langt vanskeligere å forstå at hun var ironisk.

Gammel 17-09-10, 14:42   #43
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det hun gjorde var kult. Også folk med normal kropp skal da få lov til å legge ut bilder av seg selv på nett om de vil?

Kvinnekamp vet jeg ikke helt om det blir rett å kalle det.

Min kropp er vel like normal som din, selv om min er tynn. Eller?

Jeg syns det er teit å kle av seg. Kvinnekamp eller ei.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:44   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes forøvrig det var et knallgodt bilde. Endelig et bilde i avisen av en dame som ler så man ler med selv.

Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:47   #45
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes forøvrig det var et knallgodt bilde. Endelig et bilde i avisen av en dame som ler så man ler med selv.

Enig. Det ser ut som at hun så Aulie sin greie og fikk ideén og utførte den i løpet av to minutter mens hun skoggerlo hele tiden. Jeg tenker ut sånne greier hele tiden og gjør dem aldri offentlig (venner og slekt unntatt), så ære være henne for det.

Gammel 17-09-10, 14:47   #46
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marianne Auli på bar:

(Det er jeg som sitter der med det lange håret, kledd i brunt)

Gammel 17-09-10, 14:48   #47
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var morsomt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:50   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker ut sånne greier hele tiden og gjør dem aldri offentlig (venner og slekt unntatt), så ære være henne for det.

Ikke er du særlig kjent heller, så det er godt mulig at det ikke hadde hatt samme effekt.

Gammel 17-09-10, 14:52   #49
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg trakk litt på smilebåndet av bildet, men å kalle det kvinnekamp er å dra det for langt, heller en småironisk kommentar til "trenden med å flashe kroppen på twitter, startet av Demi Moore".

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:55   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke er du særlig kjent heller, så det er godt mulig at det ikke hadde hatt samme effekt.

Ikke si det du, i mitt fagmiljø hadde det skapt furore om jeg gjorde noe sånt.

Gammel 17-09-10, 14:56   #51
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns hun er temmelig morsom. Hun gjør jo dette som en spoof på tøtter som hevder at det de driver med stykrer kvinnerollen og bla-bla-bla, når de i virkeligheten er interessert i å vise frem hvor deilige de er. Selvfølgelig er ikke det å vise seg frem i undertøyet kvinnekamp, og det er heller ikke det hun påstår.

Jeg syns det er temmelig merkelig når dame etter dame fremstår lettkledd både hist og pist og sier at det er deres valg, og de er sterke og frigjorte som tar valget. Når valget deres kun er en videreføring av utnyttelse av kvinnekroppen.

Glitter sa det. Jeg fniste godt da jeg så bildet, like mye som jeg har himlet av de andre (Demi/Rita(?)/Aulie).

Gammel 17-09-10, 15:01   #52
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg er enig med smilefjeset.
Og så synes jeg det er kostelig med strømpebuksa rundt knærne.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:02   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan være surmaget helt alene, jeg. :fnys: Er forsåvidt amper nok til at det er enough to go around.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:02   #54
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hun er en pen dame på snart 40, det kan hun ikke noe for, men hun bøyde seg jo litt fremover så magen fikk litt bulker og hverken lyssetting eller positur var spesielt flatterende. Aulie tenker nok ikke på samme måte.

Aulie hadde tross alt trekt trusestrikken sin litt ned på en litt frekk måte, så de tenker helt klart forskjellig. Det gjorde hverken Moore eller Vaagland.

Forøvrig synes jeg dette er noe alle jenter burde gjøre, jeg applauderer alle slike feministiske uttrykk!

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:02   #55
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg også ser ironien i det hun gjorde, og kunne syns det var morsomt om det ikke var størrelse som ble greia. Når ord som ekte, normal og ordentlig blir brukt i forhold til kroppen, så blir jeg litt muggen. Kanskje jeg bare er litt lei den kampen mellom stor og liten kropp? Jeg tror ingen hadde syns det var morsomt om det var motsatt. At ei som var tynn stod frem på den måten etter at ei stor dame hadde lagt ut et slikt bilde.

Aulie er bare dum og pr-kåt, og jeg kjenner jeg engasjerer meg svært lite når hun legger ut bilde av seg selv i undertøy. Enda mindre når Moore gjør det.

Gammel 17-09-10, 15:04   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller den strømpebuksa nedpå knærne, den fikk det til å briste for meg altså. Også syns jeg liksom jeg ser henne for meg, på do på NRK, vrenge av seg klærne og få tatt et bilde før noen kommer inn, mens man bobler over av latter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:06   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg også ser ironien i det hun gjorde, og kunne syns det var morsomt om det ikke var størrelse som ble greia. Når ord som ekte, normal og ordentlig blir brukt i forhold til kroppen, så blir jeg litt muggen. Kanskje jeg bare er litt lei den kampen mellom stor og liten kropp? Jeg tror ingen hadde syns det var morsomt om det var motsatt. At ei som var tynn stod frem på den måten etter at ei stor dame hadde lagt ut et slikt bilde.

Nå syns ikke jeg at Vaagland er spesielt stor, og jeg tro ikke det var poenget hennes heller. Greia er at hun står på en måte som ikke er spesielt flatterende, i motsetning til Moore, som har en kropp som knapt kan kalles hennes egen etter utallige inngrep, eller Aulie som gjør sitt for å fremstå som sexy gjennom positur og ansiktsutrykk. Det har ingenting med størrelse å gjøre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:07   #58
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Baltie

Forøvrig synes jeg dette er noe alle jenter burde gjøre, jeg applauderer alle slike feministiske uttrykk!

'Nuff said.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 15:12   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det var min feil. Det var jeg som kalte henne normal og fikk avatar til å reagere. Både jeg, Vaagland og Auli er normale selv om vekten vår varierer veldig. Gjennomsnittlig er vel et mer korrekt ord, eller?

Gammel 17-09-10, 15:15   #60
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå syns ikke jeg at Vaagland er spesielt stor, og jeg tro ikke det var poenget hennes heller. Greia er at hun står på en måte som ikke er spesielt flatterende, i motsetning til Moore, som har en kropp som knapt kan kalles hennes egen etter utallige inngrep, eller Aulie som gjør sitt for å fremstå som sexy gjennom positur og ansiktsutrykk. Det har ingenting med størrelse å gjøre.

Det har ikke jeg sagt heller. At HUN er stor. Met det er jo kroppen det fokuseres på mange steder. "Se her er en EKTE kvinnekropp". Det er ikke posituren.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.