|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?
” Etter forskrift om hold av storfe er det fra 2004 forbudt å bygge båsfjøs. ….. Mer løsdrift, større besetninger og mer samdrift gir mindre nærhet mellom folk og storfe. Storfepasserne kjenner ikke dyra i samme grad som tidligere. Mindre kontakt gjør at dyra blir mer skye for folk, og redde dyr opptrer mer uforutsigbart. Risikoen for å bli skadet av storfe er dermed trolig økende. Forflyttinger av storfe er av de vanligste risikosituasjonene.”. Min utheving. http://www.regjeringen.no/upload/LMD...et_03_2010.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Men du vet, Floksa, selv om dyr er grunnen til at man befinner seg i/under/ved siden av store maskiner, er det ikke dyrenes feil, (de er altså ikke årsaken ) til ulykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Leser
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Jeg tittet gjennom dokumentet og de fleste dødsulykkene er da forbundet med traktor. (Tillot meg å kopiere inn statistikken fra dokumentet som vedlegg. NB! Muligens ulovlig når jeg tenker meg om.
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Jeg bryter dem ihvertfall ikke med vilje. Jeg ser ingen grunn til å gjøre meg til herre over hvilke lover som skal gjelde. Dessuten er jeg opptatt av signaleffekten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
can-jur
|
hæ?
![]() |
![]() |
#48 |
can-jur
|
Dødsulykker ja, ulykker nei.
![]() |
![]() |
#49 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Stort sett, og om jeg bryter dem så får ikke ungene vite det, i hvert fall.
![]() |
#50 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ikke så viktig hva som er årsaken om de omkommer, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Ja, stort sett. Jeg er vel knapt på tilsnakk fra politiet-nivå.
![]() |
#52 |
can-jur
|
Det tviler jeg faktisk ikke på i det hele tatt. Særlig om du også inkluderer nesten ulykker.
![]() |
![]() |
#55 |
WF: Sausnebbet
|
Oi, den hummergreia vet jeg ikke om de visste om på leirskolen vi var på. Hummeren vår ble sluppet ut igjen altså, men ikke før den var grundig beundret av alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Nei. Jeg kjører som et svin. Ellers er jeg vel så lovlydig at det passerer grensen til kjedelig, tror jeg. |
![]() |
![]() |
#57 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Jeg er temmelig lovlydig. Jeg bryter ikke engang fartsgrensen med vilje. Det har dog hendt at jeg har sklidd litt for fort forbi en trailer, for jeg har rett og slett trailerskrekk. Jeg tipper at mange av dere bryter lov om helligdagsfred.
![]() |
#58 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid loven?Kjører kanskje fremdeles litt for fort på motorveien til tider. Ellers har jeg sluttet med å gjøre ulovlige ting. Ikke at jeg gjorde så mye galt i yngre dager heller, men rebellen i meg har rett og slett blitt litt sliten. Litt borgerlig og mett, liksom. Ulovlige demonstrasjoner, okkupasjoner og tilhørende herligheter lar seg dessuten vanskelig kombinere med sørlandsidyll med fire barn og 7-seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Spinnoff, følger du alltid Loven?
Nei, jeg glemte det det ikke, jeg bare så ikke nødvendigheten av å nevne at jeg ikke utfører drap fordi jeg begynner innlegget med å si at jeg ikke akkurat begår store lovbrudd. For meg er drap det aller største lovbruddet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|