|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Dette har vi hatt denne uken:
![]() |
#42 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Noe av det enkleste, raskeste, sunneste og beste jeg vet er kokt laks med potet, agurksalat og rømme. (Jeg som spiser lavkarbo tar lite eller ikke noe potet og desto mer laks og agurksalat.) Sist redigert av Mistral : 15-10-15 kl 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Her i huset er linsesuppe, hjemmelagde burgere, ovnsbakte kyllingfileter i tomatsaus, ovnsbakt laks eller grønnsakswok populære og kjempegode hverdagsmiddager. Ja, og så kyllingkjøttboller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Dette er ukesmenyen vår denne uka. Alt er lagd fra bunnen av:
![]() |
#46 |
Fluctuat nec mergitur
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg ser det er mange som har ukemenyer, og god planlegging er nok alfa og omega hvis man vil gjøre hverdagsmaten mer spennende. Det fungerer dårlig å begynne å tenke på hva man skal ha til middag når alle er sultne allerede og det ikke fins en eneste spennende ingrediens i kjøle- eller kjøkkenskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Tror sikkert det har vært spurt om dette før - hvorfor bruker man - ja hvorfor finnes det et marked for hvit saus på pose??? Hva er det som er lettere med å bytte ut mel og smør med litt pulver?
![]() |
#48 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Ellers må jeg slå et slag for sodden. Det er jo en ferdig-rett, men skikkelig mat allikevel. Den fra frossent spann vel og merke.
![]() |
#49 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Taco er alltid populært her i huset, uansett om det er hverdag eller helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?
Dette er veldig sant!
![]() |
#51 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg har et forsett om å lage suppe litt oftere, men det er bare tomatsuppe jeg 'kan' og har ingredienser til i hus til en hver tid. Hadde purre- og potetsuppe her om dagen. De andre likte den godt, men jeg synes det var litt bob-bob.
![]() |
#52 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#54 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Hjemmelagde supper har jeg virkelig oppdaget - før syntes jeg supper ikke var noe særlig. Men en ordentlig god, hjemmelaget suppe er veldig bra høst/vintermat.
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Hjemmelaget lasagne, hjemmelaget potetstappe med kjøttboller/kjøttpudding er en slager her i huset, taco/fajitas/enchiladas, kyllingsuppe, spagetti og kjøttdeig. Kylling og ris. Mye god mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Fluctuat nec mergitur
Hva med å lage den kvelden før? Mange supper og gryteretter blir jo bare bedre av å stå en stund. Eller skaff deg en crock pot du også (ikke så enkelt i Norge har jeg skjønt), så lager maten seg selv mens du er på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg er enig med Esme at det ofte er tilbehøret som setter spissen på middagen og løfter den fra helt grei til veldig god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Dette var en fin tråd, kanskje jeg kan finne motivasjon her. For jeg må innrømme at hverdagens mas og kjas om mat på bordet til enhver tid oppleves mest som et pes.
![]() |
|
|