|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna
Vet ikke hvor gamle barn du har, men nå har jeg en 15-åring og en 11-åring i tillegg til 6-åringen, og gud-hjelpe meg som klesvasken har økt de siste årene. Det må visst kastes i skittetøyet dersom man har tenkt tanken på å ha på seg plagget. Jeg tar opp igjen og legger i skapet, men det er jo av og til at det ikke er så kjekt å ta opp igjen fra skittentøyet når det ligger skitne truser, kluter og hva-har-du sammen med det rene plagget.
![]() |
#2 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna
Jeg forestiller meg at jeg hvis barnet mitt kastet klær til vask før det var brukt hadde han måtte vaske det selv, iallfall som tenåring. Og hatt tørkestativet på rommet sitt! Uten overdrivelse av vaskingen kunne han likevel lært å gjøre jobben selv, men uten å ha tørkestativet på rommet sitt.
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg liker ikke vaske, brette, legge i skapet delen. Så den gjøres ofte av mannen, eller sammen med mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaLitt pes, men aller mest bare gøy. To barn.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaSånn passe smågørr, og det er jeg som har oversikten.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJa, det er en del arbeid.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaGøy er vel å ta i.. Men jeg liker nok å ha oversikten selv. Mannen vasker klær da, men jeg er nok den som har mest oversikt over hva som ligger i hyllene i barnehagen, hva som må skiftes ut og hva de har av utstyr.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaI gangen har vi forresten 3 kurver, en til votter, en til luer og en til skjerf/hals.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg liker å ha kontroll så det er nok min jobb ja og litt pes er det også.... Syntes det er gøy å kjøpe inn det som trengs, men mer pes å rydde ut fo smått. Med fire barn erdet jo litt klær også. Gutta er greit, de bruker jo samme str, jentene legger jeg over litt arvetºy fra stºrste til minste og fra minste pakkes det som regel til krisesenteret her ned.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaÅ handle klær er gøy synes jeg, men jeg er helt håpløs da det gjelder system. Det har hendt mer enn en gang at vi har kjøpt nytt regntøy for så å finne igjen det settet vi arvet fra en fetter, og så videre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I farta!!
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaVeldig greit no når eg har fått system på alt.
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg ligger også i forkant, og ungene har hver sine glidelåsposer med klær etter størrelse i en bod på loftet. Om jeg kjøper noe som er for stort nå så er det enkelt å finne rett pose og legge det i, og enkelt å finne frem til plagg som passer når det trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg har tre unger, og akkurat det med å holde oversikten er ikke så mye pes. Jeg har ganske god oversikt over hva vi har liggende. Vi kaster det meste etter nr 2, for da er det så slitt at det ikke er så kult fem år senere.
![]() |
#15 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaIkke pes, men det er endel jobb. Vaske, brette, rydde, sortere, legge bort, hente frem. Til to barn og to voksne ...
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg har hatt systemet "putte i poser og ta det senere"
![]() |
![]() |
#17 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaSynes egentlig det er gøy med klær og sko til barna, men bare når jeg har en viss kontroll på det hele. Glipper det, blir det bare pes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaHar bare ei på 3 hjemme, den eldste har flyttet (og tenåringer er VERST). Jeg har bra system, klær vaskes fortløpende og jeg legger i gjennomsiktige plastesker det som skal selges, spares eller gis til UFF. Rotasjonen er relativt stor, for jeg liker å kjøpe tøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg har enn så lenge bare et barn. Og mottar med uregelmessige mellomrom et par plastposer med arvetøy fra onkelen hans (og er varslet at lillesøster kan vente seg det samme fra sin tante (Ja, tanten og onkelen er altså 1 og 3 år gamle)) så innkjøp begrenser seg egentlig til litt supplering, pluss kjøp av sko. De andre besteforeldrene er greie å styre ved kjøp av jule og bursdagsgaver, så det tar hånd om en del av det, så egentlig er han i alle fall billig i drift...
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg syns det er no' dritt, og skulle ønske mannen kunne ta seg av den jobben. Jeg virkelig hater klær til tider, og skulle ønske vi kunne gå nakne hele gjengen i blant. Vasking, tørking, bretting, på-plass-legging, merking, pakking, sjekking osv. Blææh.
![]() |
![]() |
|
|