|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lus
Kva lusemiddel er det?
![]() |
#45 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Skal sjekke i morgen. Har både til småbarn og voksne. Lusekam har vi fått av skolen, og så er det jevnlige sjekker vi anbefales til av skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusJeg syns det er feil at én blir utpekt på denne måten, ja. Og at skolen handler i strid med retningslinjene de etter sigende skal følge. Jada, storm i et vannglass, jeg mister ikke verken besinnelsen eller nattesøvna av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusMan får en elektrisk lusekam som oppdager og dreper lus. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusSånn, nå har jeg vært på badet og sjekket meg selv for lus. :grøss:
![]() |
#49 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja så klart - og så bekymringsverdig at lærere og andre ikke umiddelbart ser den. De skal motkjempe sånt - ikke skape det selv!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ventar stadig på vår
![]() |
#51 |
© All rights reserved
|
Jeg er helt enig med deg at skolen håndterte dette dårlig, det er trist at jenta di ble lei seg og føler seg uthengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusMe har hatt ein halv dag hjå helsesøster og eit par timar hjå tannlege pga. lus. Dette var dekkhistoriar som klassevennene aksepterte greit. Men me oppmoda henne om å vere open om det. Det er tross alt ikkje flaut å ha lus. Det er flaut å ikkje gjere noko med det.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Men da er vi ihvertfall delvis enige her. Hadde skolen ringt oss og informert om at lus var observert, så ville vi helt sikkert hentet henne så fort vi kunne uansett. Jeg tar jo ansvar og vil begrense smitte, jeg også. Men å bli tatt med ut på gangen sånn uten videre og oppleve at man blir sendt hjem som den eneste i klassen, stikk i strid med nasjonale anbefalinger, det synes jeg virkelig ikke noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Nå også i farger
Jeg er så enig, og skjønner virkelig ikke snurtheten av at barnet ble sendt hjem (bortsett fra brevet fra skolen litt tidligere da...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
maler
|
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusJeg funderer litt. Hvis et av barna mine fikk lus, ville jeg jo ønske å komme igang med behandling. Jeg ville også foretrekke at andre tenkte på samme måte. På den andre siden medfører telefon til meg om sykt barn at hele poliklinikken min må akuttavbestilles. Det er heller ikke så kjekt for de som rammes, det er ofte ikke ny time å oppdrive på noen uker. Jeg vet ikke helt om jeg synes at en lusekur på et barn som trolig har hatt det i dagevis før det ble oppdaget er viktig nok til å sette igang den mølla der. Jeg tror nok lærerens sinnstilstand hadde påvirket meg i ganske stor grad, hvis hun virket veldig stresset hadde jeg kanskje kommet med en gang, ellers hadde jeg nok kommet så snart som mulig uten at det hadde gått ut over så mange andre.
![]() |
#57 |
Kidding, right?
|
Glem det, den er IKKE bra nok. Tester viser at den ikke er til å stole på; sjansen for at lus overses er STOR.
![]() |
![]() |
#58 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusRutinene burde vel heller vært at ungen ble isolert på en eller annen måte. Tatt til side, satt på lærerværelset med en bok, whatever - i påvente av å bli hentet. Da kan man unngå smitte, og ja, jeg er enig med Katta at å gå fra jobben ofte blir overkill i den store sammenheng. (Jeg har også poliklinikk med lange ventelister.)
![]() |
![]() |
#59 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Godt poeng.
![]() |
#60 |
Leser
|
![]() Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusJeg synes jo skolen bør følge sine egne anbefalinger, noe annet virker jo merkelig. Jeg har ingen anelse om hvor lett/vanskelig lus smitter, men sånn generelt sett så kan jeg ikke skjønne at det er et problem å la et barn sitte feks på biblioteket et par timer.
Jeg vil jo håpe at jeg ikke ville ha vært klar over dette, det er jo strengt tatt ikke noe som jeg trenger å vite noe om. Hvorfor skulle læreren informere meg om at Kari i 2b hadde lus og når dette ble oppdaget? Klart det er kjipt med lus, men lærerne skal vel uansett ikke fortelle andre foreldre hvem som har det og når det ble oppdaget?
![]() |
|
|