Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er denne blå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er den blå?
Ja 36 39,56%
Nei 54 59,34%
Dustepoll 1 1,10%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 09:42   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne blå?

Den er turkis. Den hadde ikke passert som blå hjemme hos oss.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:48   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

6 åringen her i huset fikk DS i den fargen til 5 årsdagen sin. Han hadde også blå som kriterie, og den ble godkjent. For han er den blå. Jeg hadde nok ikke kjøpt en DSi istedet til en 3 åring pga fargenyanseforskjellen når det er ca 1000 kr i prisforskjell.

Gammel 07-10-10, 09:54   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisforskjellen er på 400 kroner. Og den har mer funksjonalitet, men jeg er litt usikker på om den funksjonaliteten bare "forstyrrer" for en liten tass. Han skal spille Mario og Postmann Pat på den en god stund ennå.

Gammel 07-10-10, 16:35   #4
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Prisforskjellen er på 400 kroner. Og den har mer funksjonalitet, men jeg er litt usikker på om den funksjonaliteten bare "forstyrrer" for en liten tass. Han skal spille Mario og Postmann Pat på den en god stund ennå.

Ok, her er det ca 1000 kr forskjell. Innen han er stor nok til å ha bruk for alle funksjonene, har det kommet nyere og mere avansert DS tipper jeg.

Gammel 07-10-10, 17:51   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blå!

Jeg mest forbauset over at han mestrer en DS, jeg. Min 07-storebror hadde ikke hatt sjags. Er det veldig enkle spill?

Gammel 07-10-10, 18:10   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg mest forbauset over at han mestrer en DS, jeg. Min 07-storebror hadde ikke hatt sjags. Er det veldig enkle spill?

Ja, vi har enkle spill til ungene. Han spiller gjerne minigames på Mario, samt Postmann Pat og Josefine. Vi vet jo at han får det til, for han har brukt snuppas DS lenge.

Snuppas spilltid har det aldri vært behov for å begrense, men jeg vi må legge litt begrensninger på knerten. Han blir veldig opphengt.

Gammel 08-10-10, 02:05   #7
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Eldste har en sånn, den kalles lyseblå her i huset.

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Minstemann her har hatt DS i snart to år. Han ble raskt en ræser på Mario Kart.

Gammel 07-10-10, 09:57   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi valgte den rimelige varianten, rett og slett fordi vi ikke syntes at en snart femåring hadde bruk for kamera.

Gammel 07-10-10, 09:59   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner det - men du kan antakelig sperre en del av det?

Knøtto har den rosa DS lite, og den er er sånn ultra-kjip-rosa, litt sånn 70-talls ekkel, om du skjønner?

Ellers så kjøper du hvit eller svart lite, og spanderer et blått deksel til 79,-.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:08   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tenåring: Lyseblå eller lysegrønn
Niåring: Lyseblå

Jeg tok med andre ord feil.

Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:20   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hjemme med syke barn her i dag, og dommen deres er som følger:

6-åringen: den er grønn (!)
11-åringen: den er lyseblå

Ingen av dem syns den er turkis...

Gammel 07-10-10, 10:26   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden på 4 år sier den er turkis.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:19   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Lysegrønn? Si meg, hvordan står det til med fargelæren deres? Den der er mer blå enn grønn, selv om den ikke er ren lyseblå. Den er heller ikke ren turkis. *eksepsjonelt fargesyn*

Gammel 07-10-10, 10:26   #14
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Den er ikke blå, den er turkis. Men for et lite barn er den kanskje blå.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:10   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

37-åring: blå
36-åring: blå
14-åring: blå
11-åring: blå
5-åring 1: blå
5-åring 2: blå

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 14:42   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Storebror har den, og i følge han er den blå. Han er veldig glad i lyseblå!

Kan gå med på at den kan være litt turkis, men ettersom det er viktig at den skal være blå, så sier vi det sånn.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 15:09   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg måtte stemme dustepoll, for både ja og nei ble feil. Den ser ut til å ha en blånyanse, nemlig lyseblå, og her i huset er blå og lyseblå to forskjellige farger. Noe lyseblått ville altså ikke vært akseptabelt hvis ønsket var noe blått.

(Jeg har ikke sett den live, altså, har bare vurdert ut fra bildet.)

Gammel 07-10-10, 15:14   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig synes jeg det er småpirk å diskutere om den er blå eller ikke. Om mitt barn hadde begynt å syte om fargen og ikke vært takknemlig for spillet, hadde jeg glatt levert det tilbake. Spillet går under kategorien blålig, og er ikke det bra nok, synes jeg faktisk barnet er utakknemlig. Det er bare en farge.

Gammel 07-10-10, 15:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Egentlig synes jeg det er småpirk å diskutere om den er blå eller ikke. Om mitt barn hadde begynt å syte om fargen og ikke vært takknemlig for spillet, hadde jeg glatt levert det tilbake. Spillet går under kategorien blålig, og er ikke det bra nok, synes jeg faktisk barnet er utakknemlig. Det er bare en farge.

Ja, jeg er egentlig helt enig. Det er 07-gutten det er snakk om. Han er en enkel sjel og blir overlykkelig uansett farge. Det er bare at han har snakket mye om at den skal være blå, og vi har litt lyst til å få til det.

Jeg har heller ikke sett denne "live", så jeg er usikker på om fargene på nettsidene spiller meg et puss. Men som du sier; det er ikke egentlig så farlig.

Gammel 07-10-10, 15:33   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den. Den er lyseblå mot turkis. Mer enn blå nok for en liten tass tenker jeg, bare ikke kall den turkis når han får den så er den blå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.