|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.Jeg hadde nok også takket nei.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
Dette gjør meg nesten sint å tenke på, for jeg synes det er så ufattelig groteskt å tro at et barn skal komme til helvete pga. et valg foreldrene tok. Det står jo uansett klart i Bibelen at de som ikke har fått kjennskap til Gud skal dømmes rettferdig, og jeg ville da tro at det innebærer at uskyldige barn slipper unna helvete. Om det finnes en gud altså..
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.Jeg syns det er unaturlig å være faddere i en kristen barnedåp når dere selv har valgt å ikke døpe barna fordi dere ikke er kristne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
Signerer denne!
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.Jeg har vært fadder to ganger. Det var til mine nevøer som ble døpt i en alder av 15 - før komfirmasjon. De sier selv at de tror på Gud - og da var det ikke vanskelig meg å stille opp.
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenDersom jeg hadde blitt spurt om å være fadder i dag, hadde jeg takket pent for tilliten, men også takket nei. Jeg har ingen interesse av å stå i kirken og lyve om å oppdra barn i den kristne tro.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenJeg ville nok sagt nei og er i grunnen sjeleglad for at ingen har spurt meg om det. Det er ikke en veldig lett ting å si nei til.
|
![]() |
|
|