|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Kroppslig sett så er jeg en tro kopi av min mor. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg har en føflekk på nøyaktig samme sted på låret som min mor, det er ganske morsomt. Mor sin er veldig mye større enn min (som er tommelneglstor), men det er litt snodig likevel - det kan enppe være tilfeldig at vi begge har en stor føflekk på samme sted?
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg har helt annerledes kropp enn min mor. Søs ligner henne dog på en prikk. 50/50 hos oss med andre ord.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Eg trur eg er ein blanding av mamma og mormor. Mormor var epleform med store pupper og litt tung i kroppen. Mamma er meir planketynn, framme, bak og fra sidene. Rett og slett som ein planke. Eg er timeglass med litt for mykje på hoftene, og store pupper. Ikkje tung i kroppen, men ikkje sped som mamma heller. Midt i mellom altså.
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg er prikk lik min mor, bare litt tyngre. Hun lever relativt sunt, men legger veldig lett på seg. Jeg lever litt mindre sunt - ergo er jeg tykkere. Mormor er likedan.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg har lik fassong som min mor og mormor. Min søster og min lille datter har også lik fasson gsom oss andre. Og Kiloene legger seg på akkurat de samma plassene. Tynne ben og bred mage og rygg.... Så det å finne benklær som passer perfekt, er ikke enkelt! |
|
|
|
#8 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Har ikke samme kroppsfasong som min mor, å nei, ligner på min farmor og min datter ligner på hennes farmor. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Søstern min har en blanding av farmoren vår og mammas kropp, jeg har arvet kroppen til pappa.
|
|
|
#10 |
|
Tidsklemma
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg har helt ulik kropp i forhold til mamma sin. Men jeg har veldig lik kropp som farmor og søstrene til pappa har.
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Jeg har mye mer timeglass-figur enn min mor: bredere hofter, litt mer pupper, mer definert midje, bredere skuldre og større rumpe. Hun har eple-anlegg, slank fremdeles, men noen ekstrakilo har lagt seg på magen. Når jeg legger på meg, legger det seg jevnt overalt. Mormor har alltid vært liten, tynn og rett som en strek, mens farmor var svært overvektig med kiloene hovedsaklig plassert på overkroppen. Så hvem jeg ligner på er ikke godt å si. Men har arvet stolpeleggene til mamma, ikke så veldig tykke, men rette og solide som telefonstolper. Ganglaget er visst også identisk, ganske likt en skøyteløpers, i følge min kjære.
|
|
|
#12 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Mamma er veldig eple, mens jeg er timeglass. Jeg er tynn der hun er tykk, og omvendt. Søstra mi har en slank variant av mammas kropp, mens jeg er aldeles lik farmor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Den studien mener bare å si at fettfordelingsmønstre er arvelige, punktum, eller? Og det er liksom nytt?
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Ja hadde jeg engang arvet min mors kropp. Mor var sylslank.
|
|
|
#16 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Vi er fem jenter der en av oss ligner veldig på mamma og ei ligner litt på mamma. Jeg tror jeg ligner litt på pappa sin side. Liten og slank, men litt brede skuldre og hofter. Litt firkantet.
|
|
|
#17 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Det hadde jo bare vært drømmen - for min 58 år gamle mor ser usedvanlig bra ut. Hun har en ungdommelig kropp man bare kan drømme om; det hender ikke så rent sjelden at jeg får høre av venninner m.fl at de vil være som henne når de blir 60. Jeg derimot er milevis fra en slik kropp og ligner heller på fassiden gitt ...eplehelvete!
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Den som hadde hatt min mors kropp.... Å, da skulle jeg vært fornøyd! Lita, slank og nett. Det er ikke engang litt likt meg, nei |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?
Det som er nytt er at arveligheten slår sterkere ut for kvinner enn for menn, det vil si at genene styrer i sterkere grad hvor kvinner legger på seg enn hvor menn legger på seg. Og det tolker da dagbladet dithen at man arver sin mors kropp. Jeg er dypt imponert.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?Dagbladets forskningsjournalistikk har vel aldri vært noen höjdare.
|
![]() |
|
|