Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 20:42   #41
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Jeg oppfatter det slik at han har snudd, ja. Han har slik jeg har oppfattet det vært ganske klar på at meierifett og smør ikke er noe man skal spise noe særlig av tidligere, og det kommer også ganske klart fram hvis man går igjennom matoppskriftene hans.

Gammel 20-10-10, 20:43   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha. Jeg er tydeligvis ikke tilstrekkelig oppdatert på det siste. Jeg bare surrer rundt med det han sa for snart ti år siden enda jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:34   #43
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor vil hun hen? De "feite" er bare late som ikke kommer seg ned i vekt, men å leve på diett er bare tull. Hvordan mener hun at vi skal gå ned i vekt? Er det trimopplegget hennes som er løsningen??

Man kan HOLDE vekten med trim og et vanlig greit kosthold. Men skal man GÅ NED i vekt, så må man gå ganske detaljert til verks med kostholdet over tid, i tillegg til trim. det holder ikke med bare en av delene.

Sant og si tror jeg ikke Grete Roede og Fedon er så langt fra hverandre lenger, egentlig. Det er mer varianter over hvor mye fett / karber man kan tillate seg. Uansett er vel ingen av dem som mener man skal sulte seg ned i vekt. Hvis man på GR har spist så lite at man har besvimt av sult, er det enten ganske lenge siden man gikk på kurs ellers så har man gjort ganske mye feil.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:53   #44
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia.

Nettopp. Jeg har vært svært skeptisk til Fedon, men har nå prøvd ut lavkarbo siden juni og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke føler det som å være på kur. (jeg har 15 års Grete Roede-erfaring fra tidligere) Jeg er mett, humøret er mer stabilt, migrenen holdes mer i sjakk - og jeg har gått ned 11 kilo. Jeg vil nok alltid leve lavkarbo-relatert.

Gammel 20-10-10, 22:02   #45
Albertine
Passiv

Standard

Lavkarbo er det besteste.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:04   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedproblemet mitt med alle dietter er fravær av sjokolade. Det er der det går galt hver gang. Finn opp en sjokoladeerstatning man kan spise ubegrenset av, så snakker vi!

Gammel 20-10-10, 22:04   #47
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GR har forandret seg, ja. Sist jeg gikk på GR-kurs frøs jeg hver kveld pga for lite mat. Nå tilpasses matinntaket veldig (Jeg skal ha nesten det dobbelte av det jeg åt dengang) og man har også begynt å veilede i forhold til de som vil prøve en karboredusert variant.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:21   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du kan spise ubegrenset av maltitolsjokolade?

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:25   #49
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hovedproblemet mitt med alle dietter er fravær av sjokolade. Det er der det går galt hver gang. Finn opp en sjokoladeerstatning man kan spise ubegrenset av, så snakker vi!

Vet ikke hva slags dietter du er på, er jo så forskjellig hva man må holde seg unna. Men søthungeren min (som før gikk til å spise sjokolade) er byttet ut med carobkuler(nøtter, carob,dadler+), mintkuler(dadler, mint, kakao+) og "sjokolademousse" (laget på banan, kakao og peanøttsmør-fra helsekost uten sukker). Har du prøvd noe sånt?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:27   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan spise ubegrenset av maltitolsjokolade?

Hater du katter, eller?

Det fine med lavkarbo er at man kan spise cavaliersjokolade, men man er tvunget til å begrense seg hvis man ikke vil tilbringe resten av dagen på toalettet.

Gammel 20-10-10, 22:28   #51
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nettopp. Jeg har vært svært skeptisk til Fedon, men har nå prøvd ut lavkarbo siden juni og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke føler det som å være på kur. (jeg har 15 års Grete Roede-erfaring fra tidligere) Jeg er mett, humøret er mer stabilt, migrenen holdes mer i sjakk - og jeg har gått ned 11 kilo. Jeg vil nok alltid leve lavkarbo-relatert.

Så flott da.

Gammel 20-10-10, 22:29   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hater du katter, eller?

Det fine med lavkarbo er at man kan spise cavaliersjokolade, men man er tvunget til å begrense seg hvis man ikke vil tilbringe resten av dagen på toalettet.

Gammel 20-10-10, 22:50   #53
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

GR har forandret seg, ja. Sist jeg gikk på GR-kurs frøs jeg hver kveld pga for lite mat. Nå tilpasses matinntaket veldig (Jeg skal ha nesten det dobbelte av det jeg åt dengang) og man har også begynt å veilede i forhold til de som vil prøve en karboredusert variant.

Absolutt ! Jeg spiser godt med mat, moderat lavkarbo akkurat som det passer meg, og går pent og rolig nedover.

Kari bryr jeg meg fint lite om.

Gammel 20-10-10, 22:51   #54
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia.

Der er jeg enig.

Gammel 20-10-10, 22:52   #55
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Oppskrifter?

Meg og!!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:10   #56
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Oppskrifter?

MINTKULER:
http://ninabakke.blogspot.com/2010/0...ag-den-13.html
Mintkulene

Carob: http://ninabakke.blogspot.com/2010/0...t-godteri.html

Sjokolademousse: (litt spesiell, første gangen synes jeg det bare var rart, nå er jeg veldig glad i det)

En banan, 2 ss kakao, 1 ss peanøttsmør, mos og bland sammen.

Det er jo absolutt ikke sjokolade, men som sjokoladeelsker selv, så liker jeg nesten dette bedre nå egentlig og har sjelden lyst på sjokolade, selv når jeg har det i huset (det var umulig før).

Gammel 20-10-10, 23:26   #57
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Det er vel i hvert fall lettere å gjøre noe med overvekt/fedme, enn at man er så dum som Kari framstår for tiden ;-)

Gammel 20-10-10, 23:28   #58
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er vel i hvert fall lettere å gjøre noe med overvekt/fedme, enn at man er så dum som Kari framstår for tiden ;-)

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:32   #59
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg syns det er fantastisk å gå til angrep på noen med å tippe jeg, da. Sjikkeli schvung over det lzzm, dah.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:39   #60
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, er det sånn at hun bak alt virrvarret egentlig prøver å si det som sikkert de fleste har erfart: At man kan gå NED i vekt av dietter, men må trene hvis man skal holde vekten?

Eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.